Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Andrewas

Neste ut er nok Molde.

Men i følge findus-kartet så burde også Oslo (sentrum P-hus), Gjøvik og Skien være underveis om de skulle vært klare i Q1. Noen som har sett noe på disse stedene?

Videre er det en masse steder som er angitt som Q2 - av disse er Alta allerede klar. Brekkvasselv har vært underveis i snart 2 år og står på listen for Q2 - kanskje ikke ofte noen er forbi og sjekker?

Arendal   - antar selv at denne kommer senere - her skal det bygges ny vei som påvirker plassering
Hadeland   - antagelse her er Gran/Roa
Gudvangen
Honningsvåg
Karasjok - blå prikk på supercharge.info indikerer i nærheten av Karasjok rådhus og Ishavsveien laderen som allerede er der
Kautokeino
Ørnes
Reine
Røros
Søgne/Mandal
Tønsberg/Sandefjord

Noen som har lyst til å sjekke noen postlister? Om disse skal komme i Q2 bør det være spor etter flere av dem nå i kommunene over...
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Andrewas

Fant spor i postlisten til Aurland (Gudvangen). Det pågår diskusjon om plassering ved Shell i Gudvangen. Kommunen virket ikke særlig imøtekommende og avslo foreslått plassering:

"Konklusjon:
Løysinga som er skissert med ladepunkt mot bensinstasjone og erstatning av
kundeparkering på baksida er ikkje ei løysing som tilfredsstillar krav som er stilt til
parkering i rammeløyvetløyvet som vart gjeve i sak 201/17 datert 06.10.17 (arkivsak
17/739)."

Antar derfor det vil drøye med igangsetting i Gudvangen.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

VeloD

Veldig spent på om den planlagte SuC på Ørnes blir etablert i Q2. Kan fort bli noen flere Teslaer på Helgelandskysten i sommer da  :D
--
TMX 100D Feb-18

Ellemelle

Skien er i gang. Jeg talte 10 sokler, selv om de visstnok kun skal ha 9 plasser. Blir kanskje alltid levert parvis?

alb92

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 27. mars 2021, klokken 15:36
Skien er i gang. Jeg talte 10 sokler, selv om de visstnok kun skal ha 9 plasser. Blir kanskje alltid levert parvis?

Varangerbotn og Skaidi har 3 hver. Så er nok ikke like viktig at de er paret lenger.

sjokomelk

Supercharger V3 har 4 uttak/stalls per lader/kabinett.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

twinpeaks

Sitat fra: Andrewas på torsdag 25. mars 2021, klokken 21:53
Brekkvasselv har vært underveis i snart 2 år og står på listen for Q2 - kanskje ikke ofte noen er forbi og sjekker?

Jeg kjørte innom Brekkvasselv i natt. Det står noe som jeg tolker som v2 sokkler + noe annet (ikke kabinett) godt innpakket i kanten av plassen rundt bensinstasjon. Jeg regner med at dette har stått der ganske lenge. Ingen graving eller bygging så vidt jeg kunne se.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Andrewas

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 27. mars 2021, klokken 17:19
Supercharger V3 har 4 uttak/stalls per lader/kabinett.
Stemmer - og passer med 480V trafostasjon. Når de må nøye seg med 400V trafo så blir det nok til 3 uttak - derfor endel steder hvor antall stalls er delelig med 3.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Andrewas

Sitat fra: VeloD på fredag 26. mars 2021, klokken 07:43
Veldig spent på om den planlagte SuC på Ørnes blir etablert i Q2. Kan fort bli noen flere Teslaer på Helgelandskysten i sommer da  :D
Meløy kommune har supre sider for søk i postlisten (i motsetning til kommuner hvor du må søke om igjen pr. dag). Jeg fant dessverre ikke spor av supercharger. (søkeord som ble brukt hver for seg: elbil, lade, tesla). Men jeg fant at en annen aktør ber om å få bruke kommunal grunn til å sette opp en hurtiglader med plass til 4 biler. Kommunen svarte positivt, men ber om ytterligere dokumentasjon før de vil gi endelig tillatelse.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Muffinman

Førstemann står visst og lader i Molde nå. Fire av åtte stalls klare foreløpig, alle kun med CCS.

RJK

Er det flere som får opp på kommentarer fra lørdag at noen er fra 27. Mars, og noen fra 28. Mars?

Se innlegget fra Twinpeaks (lørdag 27. Mars) og kommentaren rett etter fra Andrewas (Lørdag 28. Mars), mens sitatet sier igjen Lørdag 27. Mars....

Eller er det tull på visningen hos meg?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ellemelle


jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

RJK

Dere har rett. Rart jeg ikke la merke til dette selv, men synes fremdeles det er rart, for jeg var ikke innom på søndag, men i går stod det på alle innlegg fra søndag "i går" istedet for dato, så der er nok en årsak til at jeg ikke koblet dette...

Men da skal jeg stoppe of topic, så får jeg finne ut om det er min Opera, manglende restart eller annet som jeg kan styre, for å korrigere dette. Ble bare litt i tvil om hvor jeg endrer dette i Opera, eller om det må gjøre på system.

Men send gjerne PM om du har oppskriften lett for hånd. ;-)

Uansett, takker så mye!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA