Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 17. juni 2020, klokken 22:29
Å be folk flytte seg når jeg kommer med henger har ikke falt meg inn. Hekter bare av hengeren og på igjen når jeg er ferdig med å lade. Tar 2-3 min ekstra.
Det er det samme som jeg har gjort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jlan

Sitat fra: turfsurf på torsdag 18. juni 2020, klokken 08:37
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 17. juni 2020, klokken 22:29
Å be folk flytte seg når jeg kommer med henger har ikke falt meg inn. Hekter bare av hengeren og på igjen når jeg er ferdig med å lade. Tar 2-3 min ekstra.
Det er det samme som jeg har gjort.
Et par ganger der det var litt plundrete å få koblet av og plassert campingvogn,  så har jeg spurt de som sto på hengerplass (eller henger mulig plass) høflig om de hadde lenge igjen å lade. Det har gjerne endt med en hyggelig prat. En gang fikk jeg en prøvetur med en helt ny P mens min bil ladet :)
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

DeepFu

Sitat fra: DeepFu på tirsdag 16. juni 2020, klokken 19:40
Sitat fra: Simen1 på tirsdag 16. juni 2020, klokken 16:24
.. og heller kjøre rundt en time til på leting etter en romslig plass? ;(

Men tilbake til temaet. Er det noen som har sett noe aktivitet nord for polarsirkelen? Det er jo en haug med "opening in 2020" uten at jeg klarer å finne noe i postlister eller hos NVE.
Vel vi er jo ganske nylig dukket opp av snøfonna, så... Abisko vil jeg tro drøyer enda litt, mye snø i høyden fortsatt. Satser på en tur forbi Evenes i løpet av et par dager, så skal sjekke ståa.
Var forbi i går ettermiddag, og tok meg en runde rundt CK på Evenes. Det er endel som skjer i området av grave- og anleggsvirksomhet, men så ingenting som gjorde at jeg tenkte Tesla eller utvidelse av ladestruktur. Foreløpig er det de to CK 50kW som er der.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Simen1

#1353
Takk for status.

Det ser ikke ut som 2020-SC-laderne i nord blir tilgjengelige før 2021. Kan i hvert fall ikke basere årets sommerferie på at nye SC-ladere skal dukke opp. Jeg hadde tenkt meg et par uker i Vesterålen og Lofoten, men ser jo at det vil gå i AC-lading på alt unntatt veien hjem via Setermoen.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

RuneW

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. juni 2020, klokken 10:40
Sitat fra: RuneW på onsdag 17. juni 2020, klokken 10:27
"Dette er en plass kun ment for biler med henger. Kjører du med henger?"
Plassene er ikke kun ment for biler med henger.

Da kan ordlyden endres tilsvarende. Poenget er at man bør gjøres oppmerksom på at dette er en plass prioritert for biler med hengere. Det kunne til og med ha stått forslag til alternative ladeplasser i meldingen (som nevnt over her).
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

cra

Sitat fra: RuneW på torsdag 18. juni 2020, klokken 13:39
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. juni 2020, klokken 10:40
Sitat fra: RuneW på onsdag 17. juni 2020, klokken 10:27
"Dette er en plass kun ment for biler med henger. Kjører du med henger?"
Plassene er ikke kun ment for biler med henger.

Da kan ordlyden endres tilsvarende. Poenget er at man bør gjøres oppmerksom på at dette er en plass prioritert for biler med hengere. Det kunne til og med ha stått forslag til alternative ladeplasser i meldingen (som nevnt over her).

Et skilt med bil+henger som var lettere synlig enn et symbol på bakken hadde kanskje hjulpet?

Forøvrig hadde jeg også plugget meg på "hengerplassen" om det ikke var andre alternativer. Jeg har heller ingen problemer med å bruke dametoalettet eller HC-toalettet på ferga hvis alle herretoalettene er opptatt og det ikke ser ut til å være damer eller noen som trenger HC-toalettet på veg mot fasilitetene. (Ser egentlig ikke poenget med å differensiere når det likevel er små enkeltrom, men det er nå så.) De funker på samme måte alle sammen, så jeg greier helt fint å bruke toalettet. Er litt mer påpasselig med å legge ned ringen etter meg enn på herretoalettet bare.  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bjørn

Anyways..
Da blir det endelig SC i Lofoten..!  :D Om ikke permanente, foreløpig.  bildet er tatt 1 Juli, Svolvær mellom Kiwi og det gamle sas hotellet..
Trolig 4 150kw båser.

1000kwh

Så de plasserer ut for å kunne imøtekomme mange Teslaer på Lofotentur? Det liker jeg!

4drian

#1358
Liertoppen er utvida:


24 stalls nå, hvor det er lys/kabel i 23 av de.

Simen1

#1359
Findus sier at den i Svolvær ennå ikke er oppe og gå - stemmer det?
Er det noen her som vet ståa på superladeren ved Evenes?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

alb92

Har vært forbi Evenes området flere ganger. Har ikke sett noen tegn til supercharger utstyr.

ladov

Jeg ladet for øvrig på Langrønningen i helga. 16 Tesla-båser, litt under halvparten var i bruk. Fikk ikke noen 'glede' av SuCv3 da jeg stoppet med 55% på batteriet og lading startet rett over 80kW.. ;)

Cirkle K har bygget 8 av sine egne ladestolper der, fordelt 50/50 på 50kW og 150kW. Alle båsene var opptatt og lett snev av kaos. Ikke alle biler var plassert 'korrekt' i henhold til ladeeffekt men det er vel bare en konsekvens av at det er fullt.

Det så ut til å være klargjort for flere ladeplasser.

Selv stasjonen var fin og moderne, litt kaos bak disken siden betjeningen ikke var helt innkjørt ennå.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Otkristo


alb92

Da har SC Svolvær også kommet inn i app og nav. Men med uten info om hvor mange ladere er i bruk, i hvertfall hos meg.

Steffinho

Noen som vet om det blir noe superladere i Hole og/eller Ringerike etterhvert? Langs E16 ved Sundvollen, Vik og Hønefoss kunne vært en bra lokasjon mtp hyttetrafikk tror jeg.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA