Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Ellemelle

Har André ferie? Tesla bygger på Langrønningen ved Bamble nå, men Supercharge.info har ikke blitt oppdatert ennå :-)

Har også hentet kartet fra postlisten til Bamble kommune:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg mener jeg talte 40 Teslasokler, men i følge kartet er det bare 20 stolper. I tillegg er det 22  fra Cirkle-K.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Otkristo


RuneW

Sitat fra: Ellemelle på fredag 17. april 2020, klokken 11:13
Jeg mener jeg talte 40 Teslasokler, men i følge kartet er det bare 20 stolper. I tillegg er det 22  fra Cirkle-K.

Talte du dem i samme "område" som kartet viser? Eller var den en annen "layout"?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ellemelle

Sitat fra: RuneW på fredag 17. april 2020, klokken 13:56
Sitat fra: Ellemelle på fredag 17. april 2020, klokken 11:13
Jeg mener jeg talte 40 Teslasokler, men i følge kartet er det bare 20 stolper. I tillegg er det 22  fra Cirkle-K.

Talte du dem i samme "område" som kartet viser? Eller var den en annen "layout"?
Ja samme område, men de var ikke montert, men stod på fem paller.
Jeg trodde det var åtte pr pall, men da var det kanskje bare fire pr pall.

Neste som kjører forbi får sjekke :-)

Øyvind.h

22 CCS fra Circle K på en stasjon kan vitne om at de kommerse aktørene begynner å våkne!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Ellemelle på fredag 17. april 2020, klokken 14:08
Sitat fra: RuneW på fredag 17. april 2020, klokken 13:56
Sitat fra: Ellemelle på fredag 17. april 2020, klokken 11:13
Jeg mener jeg talte 40 Teslasokler, men i følge kartet er det bare 20 stolper. I tillegg er det 22  fra Cirkle-K.

Talte du dem i samme "område" som kartet viser? Eller var den en annen "layout"?
Ja samme område, men de var ikke montert, men stod på fem paller.
Jeg trodde det var åtte pr pall, men da var det kanskje bare fire pr pall.

Neste som kjører forbi får sjekke :-)

4 pr. pall høres riktig ut, siden SuperCharger v3 fordeler effekten fra et 1MW kabinett på 4 ladeuttak så vidt jeg har skjønt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Magnus Hansen

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 17. april 2020, klokken 14:58
22 CCS fra Circle K på en stasjon kan vitne om at de kommerse aktørene begynner å våkne!

Ja, det er jo en større nyhet enn superchargeren. Når folk vet det er et sted med mange ladere vil det bli en attraktivt stopp

Andrewas

Sitat fra: Ellemelle på fredag 17. april 2020, klokken 11:13
Har André ferie? Tesla bygger på Langrønningen ved Bamble nå, men Supercharge.info har ikke blitt oppdatert ennå :-)

Har også hentet kartet fra postlisten til Bamble kommune:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg mener jeg talte 40 Teslasokler, men i følge kartet er det bare 20 stolper. I tillegg er det 22  fra Cirkle-K.
Hei folkens. Ikke fulgt med nok tydeligvis. Funnet posisjonen nå og legger inn. Legger inn 40 plasser som rapportert her selv om kartet viser 20 - får heller endre senere om de kun aktiverer 20 og har resten klare til senere utvidelse.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

geear

Forventet av Tesla, fantastisk av CK. Er det 150+ alle sammen? Blir nok enda stillere hos Ionity etter noe slikt...

4drian

#1300
Sitat fra: Ellemelle på fredag 17. april 2020, klokken 11:13
Har også hentet kartet fra postlisten til Bamble kommune:
Interessant at kartet opplyser batteri også. Er det tiltenkt Tesla eller andre aktører?

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 17. april 2020, klokken 14:58
22 CCS fra Circle K på en stasjon kan vitne om at de kommerse aktørene begynner å våkne!
42 ladeplasser og seks bensinpumper på kartet, hehe.

geear

Allikevel klarer nok bensinpumpene å levere mer energi enn hurtigladerne. ;)

Ellemelle

Sitat fra: Andrewas på lørdag 18. april 2020, klokken 09:56
Legger inn 40 plasser som rapportert her selv om kartet viser 20 - får heller endre senere om de kun aktiverer 20 og har resten klare til senere utvidelse.
Var forbi Langrønningen i dag, og det var bare 20 sokler, så jeg hadde talt feil første gang.  40 er feil antall.

sjokomelk

Jeg var innom den nye lokasjonen på Aksdal i dag, og asfalten var kommet på plass der nå.
Som nevnt tidligere er det 32 stalls. Alle blir for rygging inn. 16 på hver sin side av en midtrabatt.
Tydelig SuC v3 med 8 fundamenter for laderne klare.

Tok et stort panoramabilde som jeg ikke får lastet opp her. Så har lagt det på Imgur: https://imgur.com/PDrpsr5
Ligger flere bilder også der: https://imgur.com/a/ohWCJsA

Det var også satt opp fundament til 10 andre hurtigladere. Men jeg synes fundamentet så litt lite ut. Kan det passe til Veefill sine ladere kanskje?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

RuneW

Sitat fra: Ellemelle på søndag 19. april 2020, klokken 22:08
Sitat fra: Andrewas på lørdag 18. april 2020, klokken 09:56
Legger inn 40 plasser som rapportert her selv om kartet viser 20 - får heller endre senere om de kun aktiverer 20 og har resten klare til senere utvidelse.
Var forbi Langrønningen i dag, og det var bare 20 sokler, så jeg hadde talt feil første gang.  40 er feil antall.

Ja ja, 20 er bedre enn ingenting... Kanskje du kan ta et bilde neste gang du er forbi?   :)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA