Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Otkristo

NVE har mottatt søknad fra Tesla om etablering av nettstasjon, men søknaden ligger med status «mottatt» og ikke «under behandling»

OhmPaPa

Sitat fra: Otkristo på tirsdag 14. januar 2020, klokken 13:22
NVE har mottatt søknad fra Tesla om etablering av nettstasjon, men søknaden ligger med status «mottatt» og ikke «under behandling»

Hvor i landet er dette?

kamuflars86

Iddjavuonna/Ifjor camping har vist bare åpen litt på sommeren fikk jeg beskjed om når jeg var der i sommer, men tenker også dette er et naturlig knutepunkt, Gussanjarga/kunes har jo dog litt mer fasiliteter, men igjen, da er en jo nært Leavdnji/Lakselv eller Bissujohkka/Børselv. Føler at det er mer fortum sitt ansvar å dekke distriktet, men all respekt til Tesla som teppebomber nordkalotten med Superchargers, ikke i mine villeste drømmer kunne jeg se for meg de skulle bygge så mange ladere for oss nordfarere som har måtte lade på 3-ampers på bondegårder/fiskekaier og utenfor butikker i alle år :)

Sies at de har begynt å grave på Báhkkar-leiffa tomta (rett før en svinger ned mot museet) i Vuonnabahta /Varangerbotn. Fint for de som bor i øst finnmark og kunne komme seg til flyplassen i Hesseng med Tesla. Hadde vært fint med lader i Njávdan/Neiden da 24 mil tur -retur flyplassen fra vuonnabahta blir i lengste laget på vinterstid (særlig hvis en har stått med bilen på flyplassen uten å ladet) + da kunne folk sør-varanger kjøre Finlandsveien når de kjører sørover.

jlan

Fortum har en lader planlagt i Kirkenesområdet (med forbehold finansiering). Siden Varanger Kraft allerede har en ladestasjon i Kirkenes sentrum, så er sikkert Neiden en god plassering for Fortum sin.  Å håpe på mer fra Tesla er vel optimistisk, Inari er riktignok en omvei på Kirkenes-Karasjok, men ellers blir det bra dekning. Varangerbotn SuC til Inari/Enare SuC: 236 km fra  via Neiden, 204 km via E6/E45, og 198 km+116 km via Karasjok SuC
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Otkristo


Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

kamuflars86

Sitat fra: jlan på fredag 17. januar 2020, klokken 13:59
Fortum har en lader planlagt i Kirkenesområdet (med forbehold finansiering). Siden Varanger Kraft allerede har en ladestasjon i Kirkenes sentrum, så er sikkert Neiden en god plassering for Fortum sin.  Å håpe på mer fra Tesla er vel optimistisk, Inari er riktignok en omvei på Kirkenes-Karasjok, men ellers blir det bra dekning. Varangerbotn SuC til Inari/Enare SuC: 236 km fra  via Neiden, 204 km via E6/E45, og 198 km+116 km via Karasjok SuC

Ser ut som Fortum tenker å bygge i Kirkenes ( har forsøkt å sende mail hvor jeg har påpekt problemstillingen med flyplassen , men har enda ikke fått svar fra de (forhandler med Enova)

https://www.tu.no/artikler/her-kommer-de-nye-hurtigladerne-i-finnmark/462803

Jeg tror ingen i fra øst kjører omvei via Neiden viss de kommer fra vuonnabahta suc og skal mot enare , men den distansen som du sier, tar jo de fleste teslaer uansett, så det holder for våres del..kommer det enda Fortum ladere nedover deanuleahki /tanadalen så er hvertfall alle transportårene sikret..ja utenom Kirkenes- Karasjok..hvis ikke Fortum smeller opp en lader i Neiden:)

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på tirsdag 14. januar 2020, klokken 13:22
NVE har mottatt søknad fra Tesla om etablering av nettstasjon, men søknaden ligger med status «mottatt» og ikke «under behandling»
Staus Liertoppen:
Nve har nå godkjent søknaden fra Tesla vedr etablering av to nettstasjoner på Liertoppen. Så da er den brikken på plass

Eirikvestfold

Sitat fra: Otkristo på lørdag 18. januar 2020, klokken 13:16
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 14. januar 2020, klokken 13:22
NVE har mottatt søknad fra Tesla om etablering av nettstasjon, men søknaden ligger med status «mottatt» og ikke «under behandling»
Staus Liertoppen:
Nve har nå godkjent søknaden fra Tesla vedr etablering av to nettstasjoner på Liertoppen. Så da er den brikken på plass

Tanker om hva det innebærer mtp tid for åpning?

Electric cars in Norway


Ellemelle

Pluss i boka for å vise fremgangen med levende bilder. Men har det egentlig endret seg siden den forrige videoen din? Ser ut som om eneste forskjell er at snøen er borte.

Electric cars in Norway

Ellemelle: jeg ser at det arbeider flere der nå og spesielt inne i de to skapene på hver sin side av plassen. Ellers er jo alle de 40 festene på plass. Jeg håper snart vi ser Tesla ladeboksene med logo på - at de settes på plass. Ellers så er det "våren" som står som ferdigdato...

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Otkristo

Sitat fra: turfsurf på søndag 19. januar 2020, klokken 20:19
Kommet opp fundament for ladestolper på Gol nå.
Såpass kjapt. Kan ikke se at søknad om nettstasjon. Kommer vel til uken.
Lite snø der ?

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA