Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Per Magnus

Post på FB om at arbeidet er i gang. Skal visstnok ta ca 2 uker.
Model X - 90


Simen1

Link heller andre veien, eller kopier innholdet. Elbilforum er tross alt åpent og fritt frem for lesing av alle uansett om man er registrert her eller ikke.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

krl

Enig.. Facebook-linken fungerer dessverre ikke for oss som ikke er medlemmer av denne utenlandske organisasjonen :)

Muffinman

Bare å ordne seg en konto uten personlig informasjon og uten "venner" det. Da får man tilgang til mye innhold uten at man gjør mer enn nødvendig av sine data tilgjengelig :)

krl

Der tar du dessverre feil. Samtlige IP-er tilhørende FB & venner må blokkeres i routeren for å unngå datainnsamlingen og salg av data for reklameformål. Da fungerer det dårlig med "anonym" konto.

Men; dette var vel litt off-topic strengt tatt :)

Simen1

Brukerbetingelsene er fortsatt vanvittige. Det er uaktuelt å gå god for vanvittige betingelser som følge av sosialt press eller "skal bare"-tankegangen. Det ville i så fall bare gjordt vondt verre. Legg heller innholdet på et nettsted som er tilgjengelig for alle.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Muffinman

#938
Sitat fra: krl på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 12:37
Der tar du dessverre feil. Samtlige IP-er tilhørende FB & venner må blokkeres i routeren for å unngå datainnsamlingen og salg av data for reklameformål. Da fungerer det dårlig med "anonym" konto.

Men; dette var vel litt off-topic strengt tatt :)
Nei, jeg tar ikke feil. Jeg skriver at man "ikke gjør mer enn nødvendlig av sine data tilgjengelig". Jeg skriver også "uten venner". Bortsett fra det beskriver er du  strengt tatt "prisen" for å kunne ha en konto.
Jeg skriver heller ikke ikke at man kan unngå datainnsamling. Er for øvrig godt kjent med hvordan dette fungerer, så enhver må ta stilling til om dette er noe man ønsker.

krl

Det er ikke nødvendig å tilgjengeliggjøre noe som helst for FB, så sånn sett mener jeg fremdeles at du tar feil. Det er mulig at en "venneløs" konto er hakket bedre enn en konto med venner, men det er i så fall marginalt. Straks autentisering kan foretas, så er du "på nett". Eller skal vi si "i nettet". :)

Muffinman

Blir vel bare ordkløyveri dette, men vi er nok egentlig helt  enige. Det er naturligvis unødvendig å dele noe som helst med Facebook, men da får man ikke tilgang til innholdet. Og det er jo udiskutabelt at brukervilkårene er en god gammeldags slavekontrakt. Skal man derimot ha tilgang til inneholdet kommer man ikke utenom å måtte gi fra seg en del data, men det er mulig å gjøre noe for å begrense omfanget. Det som er virkelig problematisk er at flertallet bare trykker OK når vilkårene presenteres uten å lese og dermed er uvitende om at de blir gjenstand for datafangst. Poenget mitt er at om en bare vil ha tilgang til innhold og ikke er interessert i øvrig funksjonalitet kan man begrense seg og dermed begrense datafangsten noe.

Når noe er gratis på internett er det som regel en selv som er produktet :)

Simen1

Internett blir som man gjør det til selv. Snur man ryggen til vanvittige vilkår så vokser tjenester med bedre vilkår frem. Stikker man hodet i sanda og trykker godkjenn vilkår uten å lese så straffer man ikke bare seg selv men setter også kursen for tjenesteleverandørene. Vilkårene har gått milevis forbi et balansert nivå og alle bør bidra til å kutte ut verstingene. Da synes jeg det ikke er særlig urimelig å kreve at innhold legges åpent og fritt tilgjengelig. Det er jo ikke akkurat mangel på tjenesteleverandører med mye bedre vilkår enn verstingen FB. F.eks her på elbilforum.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Muffinman

Nå var vel innlegget det refereres til postet i en facebook-gruppe. Jeg er naturligvis tilhenger av informasjon skal være åpen og fritt tilgjengelig, men jeg er usikker på av hvem man skal kreve dette. Jeg tror det er lurt å ta de berømte to tankene i hodet samtidig og skille på hva som er realitetene, og hva som er ideelt. Så får man heller praktisere det muliges kunst ut fra hva man synes er akseptabelt og ikke.

oto

TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

daktari

TeslaBjørn melder om graving for totalt 44 plasser på Nebbenes. (og hinter om kommende 30 på Brummundal!)
https://youtu.be/CJxHsIuoH3s
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA