Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 11. juli 2018, klokken 11:28
Sitat fra: Muffinman på onsdag 11. juli 2018, klokken 10:59
De kan lade hvor som helst bortsett fra på supercharger i det daglige. Supercharger er for langturer.

Fra Tesla egen side supercharger fair use (min utheving):

SitatVi utvider kontinuerlig vårt globale nettverk av såkalte Supercharger-stasjoner for å muliggjøre langdistansereiser og for å tilby en ladeløsning for de uten øyeblikkelig tilgang til lading hjemme eller på arbeidsplassen, og dermed akselerere den utbredte tilslutningen av elektriske kjøretøy.


Beklager off-topic, men slik leser jeg teksten under: :)


SitatVi utvider kontinuerlig vårt globale nettverk av såkalte Supercharger-stasjoner for å muliggjøre langdistansereiser og for å tilby en ladeløsning for de uten øyeblikkelig tilgang til lading hjemme eller på arbeidsplassen, og dermed akselerere den utbredte tilslutningen av elektriske kjøretøy.

noto

Mye OT her nå igjen.. Noen som kan bekrefte at Os faktisk har åpnet i dag?

Muffinman

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 11. juli 2018, klokken 17:24
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 11. juli 2018, klokken 11:28
Sitat fra: Muffinman på onsdag 11. juli 2018, klokken 10:59
De kan lade hvor som helst bortsett fra på supercharger i det daglige. Supercharger er for langturer.

Fra Tesla egen side supercharger fair use (min utheving):

SitatVi utvider kontinuerlig vårt globale nettverk av såkalte Supercharger-stasjoner for å muliggjøre langdistansereiser og for å tilby en ladeløsning for de uten øyeblikkelig tilgang til lading hjemme eller på arbeidsplassen, og dermed akselerere den utbredte tilslutningen av elektriske kjøretøy.


Beklager off-topic, men slik leser jeg teksten under: :)


SitatVi utvider kontinuerlig vårt globale nettverk av såkalte Supercharger-stasjoner for å muliggjøre langdistansereiser og for å tilby en ladeløsning for de uten øyeblikkelig tilgang til lading hjemme eller på arbeidsplassen, og dermed akselerere den utbredte tilslutningen av elektriske kjøretøy.
Jeg har allerede svart o.b.l.i.x på dette.

Lassen

Sitat fra: noto på onsdag 11. juli 2018, klokken 17:25
Mye OT her nå igjen.. Noen som kan bekrefte at Os faktisk har åpnet i dag?

Ikke sist jeg kjørte forbi i 16 tiden, var plastikk rundt ladekablene.
Leste ett rykte på facebook før helgen om at de slet med trafoen så kanskje de ikke har fått den opp å gå enda.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

geear

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 11. juli 2018, klokken 17:24Beklager off-topic, men slik leser jeg teksten under: :)


SitatVi utvider kontinuerlig vårt globale nettverk av såkalte Supercharger-stasjoner for å muliggjøre langdistansereiser og for å tilby en ladeløsning for de uten øyeblikkelig tilgang til lading hjemme eller på arbeidsplassen, og dermed akselerere den utbredte tilslutningen av elektriske kjøretøy.
Og i FAQ tilhørende samme sider:

https://www.tesla.com/support/supercharging

SitatSuperchargers are ideal while home charging is being established, while on a road trip, or while visiting from out of town.

Andrewas

Stemmer det at Os er åpnet? Ser at noen har rapportert inn til supercharge.info. men stemmer det?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

noto


MeTesla

Jeg tenkte å besøke Lillesand superlader på  veien mot Stavanger i morgen. Men får en merkelig reiserute fra Google Maps der jeg må kjøre mange kilometer forbi og ta av E18 og kjøre tilbake samme vei før jeg kan ta av til superladeren. Kan det stemme?

weaverwaver

Nei, laderen i Lillesand ligger langs E18, du må ta av ved Brønningsmyrkrysset. :)

MeTesla


alda

Grums i Sverige har öppnat, 16 stalls ca. 3 mil väst för Karlstad vid E18 :+1:
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Leif1

Noen som vet om den i Torsby er klar snart da? Har noen på ei hytte uten strøm i nærheten som kunne hatt god bruk for den nå.
Konvertitt fra S til X

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA