Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Andrewas

Sitat fra: Gladtrd på mandag 18. desember 2017, klokken 11:56
Sitat fra: Devoldinho på søndag 17. desember 2017, klokken 18:26
Bilder fra Rygge i dag, kan ikke være lenge igjen nå. Talte 42 stalls totalt, dog ikke alle var montert enda.

Er det noe på tomten/området som tyder på at det vil bli bygget noe serveringsted/servicebygg tilknyttet superladerne?

Ligger rett over veien for en pølsestasjon (det vi før kalte bensinstasjon)
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Havebigfun

Larvik er operativ- for oppdatering av supercharge.info- har inntrykk av at Andrewas er regelmessig innom her ;-)

Devoldinho

Sitat fra: Andrewas på mandag 18. desember 2017, klokken 16:54
Sitat fra: Gladtrd på mandag 18. desember 2017, klokken 11:56
Sitat fra: Devoldinho på søndag 17. desember 2017, klokken 18:26
Bilder fra Rygge i dag, kan ikke være lenge igjen nå. Talte 42 stalls totalt, dog ikke alle var montert enda.

Er det noe på tomten/området som tyder på at det vil bli bygget noe serveringsted/servicebygg tilknyttet superladerne?

Ligger rett over veien for en pølsestasjon (det vi før kalte bensinstasjon)

Skal også komme en McDonalds ved siden av:

https://www.moss-avis.no/nyheter/rygge/okonomi-og-naringsliv/her-kommer-mcdonald-s/s/5-67-371683

Andrewas

Sitat fra: Havebigfun på mandag 18. desember 2017, klokken 19:49
Larvik er operativ- for oppdatering av supercharge.info- har inntrykk av at Andrewas er regelmessig innom her ;-)
Kan du vedde på. Oppdaterer supercharge.info
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

vlunde

Noen som har hørt noe om Nygårdskrysset?? Det bygges på Shell, ved siden av den gamle hurtigladeren som står der, og jeg har blitt fortalt at det er Tesla Superladere som bygges... Noen som har hørt noe tilsvarende??

Espen Hugaas Andersen

For meg ser det ikke ut som Superlader-relatert. Det er bare utifra bildet.

Men det kan ikke utelukkes, heller.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Andrewas

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 19. desember 2017, klokken 08:25
For meg ser det ikke ut som Superlader-relatert. Det er bare utifra bildet.

Men det kan ikke utelukkes, heller.
Ser mest ut som sokkelen til en dobbel ChaDeMo/CCS lader.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

vlunde

Jeg synes heller ikke det lignet, men svoger som jobber på Shell påstår hardnakket at det er snakk om Tesla supercharger, selv om jeg har forklart han forskjellen på det og hurtiglader endel ganger... Mener sjefen der har sagt at det er Tesla som bygger, men høres jo helt merkelig ut at det ikke skal være annonsert eller gått rykter om noe sted. Han sa også at det skulle være 4 ladepunkter, noe jeg heller ikke får til å stemme helt, merkelig å bygge 4 ladepunkter hvis de først skal bygge der? Men det må vel være på tide med en supercharger i det området, øst for Oslo er det jo "tørt" fra Rygge til Eidsvoll, mens det på vestsiden har blitt særdeles god dekning nedover...

Amatøren

Kan det være dette som er påbegynt og at når det er mer enn 50 kW lader så tror "alle" at det er Tesla lader?

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Leafy

Sitat fra: vlunde på tirsdag 19. desember 2017, klokken 10:17
Jeg synes heller ikke det lignet, men svoger som jobber på Shell påstår hardnakket at det er snakk om Tesla supercharger, selv om jeg har forklart han forskjellen på det og hurtiglader endel ganger... Mener sjefen der har sagt at det er Tesla som bygger, men høres jo helt merkelig ut at det ikke skal være annonsert eller gått rykter om noe sted. Han sa også at det skulle være 4 ladepunkter, noe jeg heller ikke får til å stemme helt, merkelig å bygge 4 ladepunkter hvis de først skal bygge der? Men det må vel være på tide med en supercharger i det området, øst for Oslo er det jo "tørt" fra Rygge til Eidsvoll, mens det på vestsiden har blitt særdeles god dekning nedover...

Det er Fortum som bygger nye ladere med opptil 350 kW effekt:

https://www.fortum.no/pressemeldinger/norges-forste-lynladere-for-elbil/
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

SemperFi

En bekjent som sier at det skjer ting ved mc donald Berger (ved gamle shariff).

Noen som vet noe om dette kan være tesla som bygger der?

havardhm

Hva i all verden var egentlig poenget med å bygge Holmestrand? Alle andre superchargere ligger på allfarvei, eller i det minste E6/E18/E39 osv, mens denne er lagt inne i Holmestrand? Trodde noe av poenget var at laderne skulle være "på veien".
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

Lindberg

Sitat fra: Devoldinho på søndag 17. desember 2017, klokken 18:26
Bilder fra Rygge i dag, kan ikke være lenge igjen nå. Talte 42 stalls totalt, dog ikke alle var montert enda.

Besøkte Rygge nå på torsdag, og var meget fornøyd med besøket. Var vel rett i underkant av 40 operative stalls, og fortsatt et par som sto stablet i trekasser. Stor og fin plass, så ut som det var mulighet å lade her med henger uten å måtte ta den av også. Var ikke mer enn 3-4 andre der i løpet av mitt besøk, men belegget øker vel når arbeidshverdagen tiltar igjen i neste uke.

Det jeg ikke skjønte en pøkk av var inn- og utkjøringen. Enten så må de tåpelige betongklossene fjernes, eller så må man sette opp et påbudt kjøreretning-skilt ved utkjøringen, slik at alle får en 60 meters strafferunde på vei ut. Jeg skjønte i det hele tatt ikke hvorfor innkjøringen bare var fra sirkel k. Helt naturlig å kjøre inn på plassen der i utgangspunktet om man ikke er lommekjent. Den gamle "rullebane"-veien fører jo ikke til noe annet lenger inn uansett.

keepitsimple

Var på Rygge idag. Veldig dårlig burger og fries, men grei SuC i övrig.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA