Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

TRM

Sitat fra: DulciusExAsperis på torsdag 26. november 2015, klokken 10:19
Ser på SC-kartet på Teslas hjemmeside at de i dag har oppdatert hovedkartet med fire stk. SC-ere på Østlandet som har status som «Åpner snart». Men når jeg trykker på kartet for å se hvilke steder det er snakk om, så dukker ikke de opp. Noen som vet hvilke stasjoner det er snakk om? Ingen av de er med på verken 2015- eller 2016-oversikten.
Snodig. Se på Finland. Der åpner det ifølge kartet snart 3 SC. Men de åpner på helt andre steder enn hva kartet for 2016 viser. Bug, eller endring i planene?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

havardma

Sitat fra: DulciusExAsperis på torsdag 26. november 2015, klokken 10:19
Ingen av de er med på verken 2015- eller 2016-oversikten.

Ser ut som en av dem er den vi tror kommer i Fagernesområdet som står på 2015-kartet.

Ellers ser det ut som det er en etterlengtet mellom Gardermoen og Espa (Nebbenes??). Rett øst for Lier tilsier kanskje Kongsberg/Notodden og den siste sør for Aurland ser ut som ut som er plassert på Hardangerbrua (har vel vært snakket om Odda/Røldal før som ikke er altfor langt unna). Uansett veldig ca disse plasseringene på kartet.

Håper i alle fall "åpner snart" stemmer og Tesla er like rundt hjørnet med å bekrefte plasseringer :-)


TRM

Sitat fra: havardma på torsdag 26. november 2015, klokken 11:37
Sitat fra: DulciusExAsperis på torsdag 26. november 2015, klokken 10:19
Ingen av de er med på verken 2015- eller 2016-oversikten.

Ser ut som en av dem er den vi tror kommer i Fagernesområdet som står på 2015-kartet.

Ellers ser det ut som det er en etterlengtet mellom Gardermoen og Espa (Nebbenes??). Rett øst for Lier tilsier kanskje Kongsberg/Notodden og den siste sør for Aurland ser ut som ut som er plassert på Hardangerbrua (har vel vært snakket om Odda/Røldal før som ikke er altfor langt unna). Uansett veldig ca disse plasseringene på kartet.

Håper i alle fall "åpner snart" stemmer og Tesla er like rundt hjørnet med å bekrefte plasseringer :-)
Odda/ Røldal hadde passet perfekt for meg. Skal på helgetur dit imorgen. Skal se etter byggeaktivitet.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

GOS

Sitat fra: TRM på torsdag 26. november 2015, klokken 11:47
Odda/ Røldal hadde passet perfekt for meg. Skal på helgetur dit imorgen. Skal se etter byggeaktivitet.

Skal en tolke utfra det grove kartet så ser det vel heller ut som Eidfjord. D er det også kort vei ned fra Hardanger brua så denne kan benyttes både av de som kommer fra Bergen og skal østover og de som kommer fra Stavanger/Haugesund/Stord området og skal østover over Hardangervidda. Da er jeg happy med den plasseringen.

Men om en ser på 2016 kartet så er den plassen borte, mens det er tegnet inn en ny lenger sør og som da kan være rundt krysset E134 og RV13!!???
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

turfsurf

Byggestart på Valdresporten Kro, Nes i Ådal ser det ut til.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

MrBacardi

Sitat fra: turfsurf på onsdag 02. desember 2015, klokken 18:53
Byggestart på Valdresporten Kro, Nes i Ådal ser det ut til.

Så bra! Om du kan ta et bilde neste gang du kjører forbi er det flott!
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016


MrBacardi

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på onsdag 02. desember 2015, klokken 20:01
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=514309702070426&id=290458074455591

Interessant! "... norges største ladestasjon til Tesla biler ..." skrives det.
Jeg teller 6 båser foreløpig på de bildene, blir spennende å se hvor mange de ender opp med.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Siggen

#488
Sitat fra: MrBacardi på onsdag 02. desember 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på onsdag 02. desember 2015, klokken 20:01
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=514309702070426&id=290458074455591

Interessant! "... norges største ladestasjon til Tesla biler ..." skrives det.
Jeg teller 6 båser foreløpig på de bildene, blir spennende å se hvor mange de ender opp med.

Ser ut som det ligger noe Heatworks eller lignende under mattene for å klargjøre for kabellegging. De fleste netteiere begynner å ta forholdsregler når omgivelsestemperatur kryper under 0 grader.

Helt til høyre i bildet er det også satt opp fundament til kabelstativ(Ved de hvite platene/bak grushaugen).

sturle

Sitat fra: turfsurf på onsdag 02. desember 2015, klokken 18:53
Byggestart på Valdresporten Kro, Nes i Ådal ser det ut til.
Veldig bra for mange som køyrer E16.  Dessverre ligg han for langt aust til å opne E16 til Austlandet for oss som bur på aller beste vestkant.  Frå Florø til Nes i Ådal er det 410 km.  I lengste laget, spesielt i vinterstormane då E16 er mest aktuelt.  Filefjell er lågare og meir i le, og er ofte ope når Hemsedal er stengt eller har kolonnekøyring.  Ein superladar mellom Borlaug og Lærdal hadde gjort seg, men står neppe høgt på lista til Tesla pga superladaren i Aurland.  Ein omveg på til saman 5 mil om Aurland for å superlade, er lite aktuelt når du kjem frå Lærdal og skal austover.

[offtopic]
Vi kan sjølvsagt satse på 22kW på Fagernes.  Ein time på Fagernes er eit godt alternativ til å ikkje komme seg over i det heile, men eg er litt skeptisk til å satse alt på at ein ladar på Fagernes er open, ledig og brukbar.  Eg prøvde det ein gong med ein ladar i Knarvik (før SC Haukås kom), og måtte snu og lade ein annan stad då dei hadde lagt om til eit betalingssystem vi ikkje kunne bruke.  Saktelada på ein annan ladeboks i Knarvik medan vi vurderte alternativa, og eg gløymde sjølvsagt ladenøkkelen i den. :(  Pga elendig vêr var forbruket høgare enn normalt, og vi måtte lade ein liten klatt ekstra i Førde for å vere sikre på å komme oss heilt fram.  Der oppdaga eg at eg hadde lagt att ladenøkkelen i Knarvik.  Men då var uhellet over, for i graset ved sidan av stolpen låg ein ladenøkkel som nokon andre hadde mista. :)  Vi lada ein halvtime på 20A (går fint på ein vanleg 16A-stolpe i ein kort periode med litt kreativ adapterbruk og kjølig vêr med god naturleg vasskjøling), og kom omsider heim med 0 km att.   Vi lærte eit par lekser av den turen..
[/offtopic]

oleredv

Sitat fra: sturle på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:19
Sitat fra: turfsurf på onsdag 02. desember 2015, klokken 18:53
Byggestart på Valdresporten Kro, Nes i Ådal ser det ut til.
Veldig bra for mange som køyrer E16.  Dessverre ligg han for langt aust til å opne E16 til Austlandet for oss som bur på aller beste vestkant.  Frå Florø til Nes i Ådal er det 410 km.  I lengste laget, spesielt i vinterstormane då E16 er mest aktuelt.  Filefjell er lågare og meir i le, og er ofte ope når Hemsedal er stengt eller har kolonnekøyring.  Ein superladar mellom Borlaug og Lærdal hadde gjort seg, men står neppe høgt på lista til Tesla pga superladaren i Aurland.  Ein omveg på til saman 5 mil om Aurland for å superlade, er lite aktuelt når du kjem frå Lærdal og skal austover.


Enig i det som blir skrive her. Reint logisk burde superladaren i Sogn vore plassert på Håbakken slik at den kunne serva folk som kom vestfrå også, men eg tippar nok at plasseringa enda i Aurland pga lettare tilgang på kraft :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Ferry

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 02. desember 2015, klokken 20:36
Jeg teller 6 båser foreløpig på de bildene, blir spennende å se hvor mange de ender opp med.

Kjørte forbi i kveld. 12 båser! Tesla leker ikke butikk.

Eip

Sitat fra: Ferry på fredag 04. desember 2015, klokken 22:52
Sitat fra: MrBacardi på onsdag 02. desember 2015, klokken 20:36
Jeg teller 6 båser foreløpig på de bildene, blir spennende å se hvor mange de ender opp med.

Kjørte forbi i kveld. 12 båser! Tesla leker ikke butikk.

Kunne godt ha fjernet 6 og heller montert disse nordover å dekket e6 lengre nordover
VIN: 509XX PD

Mariusd

Sitat fra: sturle på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:19
Veldig bra for mange som køyrer E16.  Dessverre ligg han for langt aust til å opne E16 til Austlandet for oss som bur på aller beste vestkant.  Frå Florø til Nes i Ådal er det 410 km.  I lengste laget, spesielt i vinterstormane då E16 er mest aktuelt.  Filefjell er lågare og meir i le, og er ofte ope når Hemsedal er stengt eller har kolonnekøyring.  Ein superladar mellom Borlaug og Lærdal hadde gjort seg, men står neppe høgt på lista til Tesla pga superladaren i Aurland.  Ein omveg på til saman 5 mil om Aurland for å superlade, er lite aktuelt når du kjem frå Lærdal og skal austover.
[/quote]

Selv kjører jeg en god del mellom Førde og Oslo samt Førde og Beito. Sistnevnte strekke er spesielt krevende ettersom jeg ikke har lademuligheter der jeg normalt står nær Beito. En superlader i Lærdal, Borgund, Tyinkrysset eller Grindaheim, eller evt i Sogndal ville løst problemet, men som Sturle sier er det nok ikke mye planlagt på denne strekningen. Vi får håpe det kommer med tida. Foreløpig er det også fullstendig blåst for andre hurtiglademuligheter mellom Vassenden i Jølster og Fagernes. Trolig kommer det noe på Borlaug i forbindelse med Enovas siste utlysning.
Tesla model S 85D siden mars 2015.

peik

- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA