Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 06. mai 2015, klokken 10:15
Shiphool og taxiselskapene i Nederland har fått stor oppmerksomhet pga de 150 Tesla-taxiene som kjører til/fra flyplassen. Kjenner ikke til hvordan lading er organisert der, men OSL, Tesla og taxiselskapene er alle tjent med å finne en god løsning som lar dem lade mens de venter på kunder. Det ville være smart å gjøre dette til en win-win istedet for å skape et problem med taxier som vil bruke ladeplasser langs E6.

Amsterdam supercharger er/var alltid opptatt, dårlig stemning, taxier holder av ladere til andre taxier, osv.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Dennis

Bør innføre regler slik at Taxi'er må betale dyrt for å bruke de, eventuelt hindre de som er i nærområdet og be de betale for egne super ladere for sin taxi sentral.

Er flere ladere som begynner å fylles opp av aggressive taxi sjåfører som tror de har første rett på å lade.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 06. mai 2015, klokken 13:31
Hvis det er et problem med taxilading bør man se på Klett. I dag var halve superchargeren fylt av taxier, og det er "alltid" en eller flere der.  Avlaster vel litt når Størdal kommer opp og gå.

Jepp, det er min erfaring også. Jeg har ladet der seks ganger nå, og fem av gangene har det vært monst en taxi der samtidig med meg.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Tesla-man

Har også møtt på taxi de tre gangene jeg har vært på Klett, men så var det ualminnelig mye Tesla å se i Trondheim også da... Mer enn i Oslo er mitt inntrykk.  Trønderene har skjønt det  :)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Øggen

Skjønnt hva da? At tjener penger på å utnytte en tjeneste som potensiellt kan bli dårligere for oss andre!?

Tesla-man

Sitat fra: Øggen på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:04
Skjønnt hva da? At tjener penger på å utnytte en tjeneste som potensiellt kan bli dårligere for oss andre!?

Nei.  At Tesla er en bra bil.  (Forklaring: Mange Tesla i Trøndelag + Tesla er en bra bil = Trønderne har skjønt det.)

Trodde det var innlysende, men dengang ei.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Pompel

Sitat fra: Tesla-man på onsdag 06. mai 2015, klokken 19:25
Har også møtt på taxi de tre gangene jeg har vært på Klett, men så var det ualminnelig mye Tesla å se i Trondheim også da... Mer enn i Oslo er mitt inntrykk.  Trønderene har skjønt det  :)
Liten digresjon. Jeg var i San Francisco i forrige uke og benyttet anledningen til å ta en tur til Teslafabrikken for omvisning. I forkant så hadde hun jeg kjenner i området der skrytt av at vi kom til å se mange TMSer i San Francisco. Bare sprøyt selvfølgelig når man er vant med norske forhold ::) Anyway, mens vi ventet på at omvisningen skulle starte benyttet jeg anledningen til å kommentere at parkeringsplassen utenfor Customer Delivery Center lignet på en norsk parkeringsplass ;)

Ja, det er tett med TMS i Trondheim
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Øggen

Sitat fra: Tesla-man på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:33
Sitat fra: Øggen på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:04
Skjønnt hva da? At tjener penger på å utnytte en tjeneste som potensiellt kan bli dårligere for oss andre!?

Nei.  At Tesla er en bra bil.  (Forklaring: Mange Tesla i Trøndelag + Tesla er en bra bil = Trønderne har skjønt det.)

Trodde det var innlysende, men dengang ei.

Teskje!!!!

Gladtrd

#398
Nå må vi tilbake til topic her!
Stjørdal har startet bygging av SC. Oppdatering på status, se vedlagte bilde:
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

Togge

#399
Her kommer oppdatering fra Stjørdal i dag.
Hel-elektrisk bilpark.

fonberg

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Cowboystrekk

Oi, det går fort på Stjørdal. Noen idè om når de står ferdige? :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Togge

Mener å ha hørt at når det går "smud" tar det 12 dager fra de begynner til det er klart til oppkopling. Håper det er klart til lading rundt 1 juni. (er nok ferdig før det)
Hel-elektrisk bilpark.

Joachim@sancon.no

Var på Stjørdal i dag og bakken under sc er fylt igjen og det stakk opp røde rør til kablene. Så også ut til at plata til selve laderen/trafoen var støpt og det kom også,opp en del røde rør der.

arnkl

S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA