Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

sjokomelk

Ingenting spesielt har skjedd på Aksdal siden i går.
Det er fortsatt spennende med hvor kjapt Haugaland Kraft kommer med strøm.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sjokomelk

Dagens oppdatering fra Aksdal :D

Infratek er på plass og har begynt å koble ladestolpene. De begynte å pakke ut dekslene til disse mens jeg var der. Det var også en kranbil på plass med elektroskap på planet.

Haugaland Kraft har begynt å grave på andre siden av gangstien, hvor de skal sette opp en ny trafo.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Veggen

Er det boliger rett bak laderne jeg ser der?
Det bråker endel fra viftene på ladeskapene og de lysende tesla logoene er vel heller ikke ønskeutsikten for folk flest vil jeg tro.
Spørs om det ikke blir noen Tesla hatende naboer her snart...

Knut Øygard

Sitat fra: Veggen på tirsdag 02. desember 2014, klokken 13:12
Er det boliger rett bak laderne jeg ser der?
Det bråker endel fra viftene på ladeskapene og de lysende tesla logoene er vel heller ikke ønskeutsikten for folk flest vil jeg tro.
Spørs om det ikke blir noen Tesla hatende naboer her snart...

Naboene kan vel enten velge å bli teslahatere eller å bestille seg bil selv. Hadde ikke vært feil å ha en supercharger utenfor stuedøra:-)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

afitch80

Var på Aksdal jeg og i dag. Da jeg var der for ca 45 min siden var coverene til stolpene kommet på. Jobber raskt disse folkene.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Øyvind.h

Sitat fra: cehauge på torsdag 27. november 2014, klokken 15:03
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. november 2014, klokken 11:30
Bare skikkelig vattnisse-nordmenn ville stått 30 minutter ekstra på Supercharger for å topplade batteriet sitt med strøm for noen kronestykker  ;D

Eller oss som "må" lade til 100% fordi det ikkje finst alternative ladepunkt mellom A og B. ;)
Personleg har eg køyrt fleire turar frå Oslo, via Strynefjellet, og til Sunnmøre. Det finst i praksis ikkje brukande ladeinfrastruktur mellom Lillehammer (eller strengt tatt Rennebu, m/22 kW) og Volda (22 kW), so då endar eg alltid opp med å lade til ~100% på Lillehammer.
Tenkte ikke på dere som faktisk MÅ ha 100%, men de vattnissene som ser "gratis" strøm og står til 100% for å tjene mest mulig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cehauge

#231
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:24
Sitat fra: cehauge på torsdag 27. november 2014, klokken 15:03
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. november 2014, klokken 11:30
Bare skikkelig vattnisse-nordmenn ville stått 30 minutter ekstra på Supercharger for å topplade batteriet sitt med strøm for noen kronestykker  ;D

Eller oss som "må" lade til 100% fordi det ikkje finst alternative ladepunkt mellom A og B. ;)
Personleg har eg køyrt fleire turar frå Oslo, via Strynefjellet, og til Sunnmøre. Det finst i praksis ikkje brukande ladeinfrastruktur mellom Lillehammer (eller strengt tatt Rennebu, m/22 kW) og Volda (22 kW), so då endar eg alltid opp med å lade til ~100% på Lillehammer.
Tenkte ikke på dere som faktisk MÅ ha 100%, men de vattnissene som ser "gratis" strøm og står til 100% for å tjene mest mulig.

For ordens skuld: Tok det ikkje ille opp, Øyvind :). Poenget om å lade so mykje ein treng, og ikkje bli sittande fast i "kjørt til det er tomt, fyll til det er fullt"-paradigmet, er absolutt gyldig.
(Sidan eg er sunnmøring tek eg meg friheita til å seie at alt som er gratis naturlegvis er særs forlokkande.)

Forøvrig: Riktignok ikkje relatert til superladarar, men til ruta over Strynefjellet. Eg ser at Grønn Kontakt har fått opp eit par 22kW-ladestasjonar som skal dukke opp "snart" på Skjåk. Sendt dei ein epost for å høyre om "snart" er før eller etter jul, og fekk fylgjande til svar:
"I følge utbyggerne skal denne så klar i løpet av to ukers tid. Følg med på nettsidene så oppdaterer vi så fort vi har strøm på."

http://gronnkontakt.no/ladestasjoner-i-norge
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Andrewas

Var forbi Aksdal i dag. 3 mann i arbeid kl 17. Snart ferdige med sitt, sa mannen som virket som var blitt spurt noen ganger i dag. Han sa det gjensto arbeid fra lokal kraftleverandør med å legge fram høyspent og sette opp ny trafo..
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

bb

Sweet! Jeg får håpe de ikke somler like mye som Alvdal med å få strømsatt dem. Hvis den kommer opp snart så må jeg nesten ta en Oslo - Bergen - Stavanger - Kristiansand - Oslo neste helg og lage video :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkm

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:24
Sitat fra: cehauge på torsdag 27. november 2014, klokken 15:03
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. november 2014, klokken 11:30
Bare skikkelig vattnisse-nordmenn ville stått 30 minutter ekstra på Supercharger for å topplade batteriet sitt med strøm for noen kronestykker  ;D

Eller oss som "må" lade til 100% fordi det ikkje finst alternative ladepunkt mellom A og B. ;)
Personleg har eg køyrt fleire turar frå Oslo, via Strynefjellet, og til Sunnmøre. Det finst i praksis ikkje brukande ladeinfrastruktur mellom Lillehammer (eller strengt tatt Rennebu, m/22 kW) og Volda (22 kW), so då endar eg alltid opp med å lade til ~100% på Lillehammer.
Tenkte ikke på dere som faktisk MÅ ha 100%, men de vattnissene som ser "gratis" strøm og står til 100% for å tjene mest mulig.

Jeg synes du er litt nedlatende. Jeg var wattnisse i begynnelsen. Ønsket å være sikker. Fant ut av det etter hvert. Nå lader jeg kun så mye at jeg kommer fram med 0 på tanken. Avpasser parten underveis. For å sitere bb, å vente på lading er bortkastet tid.

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

teslamsp

Ringte til Haugaland Kraft i dag. Planen var å koble til ladestasjonen neste uke, men pga. mye ekstraarbeid ifm. lyn og torden kunne det være den ble noe forsinket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA