Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Leif1

Neste onsdag skulle det bli strøm på Grong, sa en som satt i ei gravemaskin ved superladerne der i dag. Han drev og planerte for noen benker der, så vi kan slappe av litt mens strømmen renner innpå.
Konvertitt fra S til X

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

MagnusB

Jeg kjørte innom Storjord nå fra Fauske. Strømmen er skrudd av og stolpene lyste ikke lenger.  :( La merke til at det ikke var nummer på stolpene og netting på håndtakene, så jeg tror ikke de er ferdig der. Kjipt  :( Har heldigvis ladet nok på 22kw laderen på Rica Fauske til å komme meg til Mo i Rana.
Stolt eier av brun (nå "limited edition") S60 siden Mars

Leif1

Hele 8 stolper på Grong ihvertfall. Blir vel en stund før det blir kø der...
Konvertitt fra S til X

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

MagnusB

Sitat fra: Andrewas på fredag 14. november 2014, klokken 23:45
Ble rotete dette.. Storjord er ikke åpen likevel?

Alle stolpene var mørke da jeg kjørte forbi i går kveld. Prøvde å lade men fikk ikke strøm. Er bare 4 stolper der forresten.
Stolt eier av brun (nå "limited edition") S60 siden Mars

mj

Kjelder i Tesla seier at ladaren kjem ved Hertzsprung.  Rykta på det tyske forumet seier at dei som no byggjer superladar i Schleswig (Autohof Wikingerland) skal vidare "in Richtung Berlin" etterpå.  Då kryssar vi fingrar for at Hertzsprung er målet!

Hvor ligger Hertzsprung ? Finner det ikke på noe kart
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

sturle

Sitat fra: mj på lørdag 15. november 2014, klokken 23:39
Hvor ligger Hertzsprung ? Finner det ikke på noe kart
Her: https://www.google.com/maps/place/Shell+Autohof+Herzsprung+AH/@53.069407,12.533033,8z

Det store grå (på kartet) området rett aust for Autohof Hertzsprung er eit uferdig sovjetisk militæranlegg.  (I tilfelle fleire enn meg lurte på det. :-)

Car-El

#158
Sitat fra: fredag på fredag 14. november 2014, klokken 18:41
Husk å ta bilder av ladestoppene dine på turen nedover, og legg ut her!!!

Pics, or it didn't happen.

Setermoen. Alt vel.

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

#159
Sitat fra: fredag på fredag 14. november 2014, klokken 18:41
Husk å ta bilder av ladestoppene dine på turen nedover, og legg ut her!!!

Pics, or it didn't happen.

Innhavet. Alt i skjønneste orden.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Leif1

Bra veigrep på den bilen din car-el, men hvor fant du de opp-ned-laderne..?
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Ser litt ruskete ut frontlyktene på det nederste bildet. Frossen dugg på innsiden?

lognvik

Kanonbra med oppdateringer! Hadde egentlig ikke tenkt meg nordover til jul, men med denne byggetakten så er det mulig jeg tar turen.

Tenker å ta turen: Oslo - Alvdal - Grong - Mosjøen - Saltdal - Innhavet.
- Ser at strekket Alvdal - Grong blir langt, så der må jeg muligens ta en rast i Trondheim på 22kW.

Hva er erfaringene dere har fra ca 15% batteri til 90%?

Leif1

Det er litt opp og ned, men opptil bortimot 90% går det som regel ganske kvikt. Og det er vel omtrent bare på Alvdal du skal behøve å fylle en del. Da sparer du tid i forhold til å måtte lade på 22kw i Trondheim. Tror ikke du skal behøve lange oppholdet i bartebyen for å kurere angsten for ikke å rekke til Grong. Dette er også forholdsvis lett terreng å kjøre i, med brukbar vei og ikke all verden til fart. (Men det et jo vinter, og ikke vits i å ta sjanser.)
Konvertitt fra S til X

Car-El

#164
Sitat fra: fredag på fredag 14. november 2014, klokken 18:41
Husk å ta bilder av ladestoppene dine på turen nedover, og legg ut her!!!

Pics, or it didn't happen.

Rica (Scandic) Fauske. 22kW som æ bare får 18kW av, ennå at ledningsnetter er oppdatert for å tåle 32A.

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA