Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Gusse

Sitat fra: Bjørn på torsdag 06. november 2014, klokken 13:01
Sitat fra: Gusse på torsdag 06. november 2014, klokken 00:20
Status Grong: "those 3 are ok" , "rest finish friday, maby saturday".
Dette var det jeg fikk ut på gebrokkent engelsk av de som satt å tvinnet ledninger :)



I'm here for work, not to eat..!
Sitat fra en Polsk arbeider som ble tilbudt en.. Lunsjpause, av en kjenning som hadde to av dem i arbeid hos seg.
Arbeidsmoral! :D

Der har vi kanskje noe å lære? :D

staleand

Bare 15 timer igjen til jeg skal kjøre Bodø - Bognes og tilbake. 213km hver vei. 426km totalt.
Det holder nok hardt mtp. mulig dårlig vær og minusgrader, samt opp og nedoverbakker.

Er det noen som skal forbi før kl 15.00 imorgen eller har kjørt forbi de siste dagene og vet status der?
Vet at sjangsen for at superladderne er aktive er svært liten, men det er jo lov å håpe =)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

sondell

Snart åpner seg den tredje veien inn i Sverige med Superchargers! Om ca en måned går det å kjöre Trondheim-Stockholm. De er nå i gang i Krokomsporten vest for Östersund, bild her:
http://tesla.sondell.biz/?p=1770
De har også startet i Sundsvall og er nesten ferdig i Gävle. Og like nord for Stockholm er i hvert fall de to ved service centret snart ferdige.

Bjørn

Sitat fra: staleand på torsdag 06. november 2014, klokken 22:01
Bare 15 timer igjen til jeg skal kjøre Bodø - Bognes og tilbake. 213km hver vei. 426km totalt.
Det holder nok hardt mtp. mulig dårlig vær og minusgrader, samt opp og nedoverbakker.

Er det noen som skal forbi før kl 15.00 imorgen eller har kjørt forbi de siste dagene og vet status der?
Vet at sjangsen for at superladderne er aktive er svært liten, men det er jo lov å håpe =)

Stopp litt på Fauske da, og lad litt 22kw på route-71 laderen(e) på nedsiden av fauske hotell.. :) Bodø fauske er vel 5 mil.. halvtime der så har du fylt på det..

staleand

Har ikke type2 kabel :-)
Mon tru om det selges slikt lokalt noenplass
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Leif1

Hør med Tesla. De har den billigste.
En sjumetring tror jeg det er. 1300,- +mva mener jeg å ha sett.

Konvertitt fra S til X

Car-El

@staleand

Hvordan gikk turen?
Hvordan var det på Innhavet?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Havebigfun

Nå er vi en smule OT- på denne tråden forventer man å møte bilder ;)

Gusse


NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

OddB

"Det er mulig å lade alle elbiler på vår stasjon. Men det er bare gratis for alle med Tesla, fortellerPedersen."
Hvem har misforstått hva her ?
Teslas Superladere kan i øyebikket bare brukes av Tesla Model S. Selv ikke de Roadsterne på bildene kan lade på dem.
Betyr dette at det er satt opp andre typer ladestasjoner ved siden av Teslas ? Den eneste ladestandarden som alle elbiler kan bruke er Mode 3 Type 2. (AC opp til 43kW). Hvem er det som driver dem i så fall ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

fredag

Sitat fra: OddB på mandag 10. november 2014, klokken 12:50
"Det er mulig å lade alle elbiler på vår stasjon. Men det er bare gratis for alle med Tesla, fortellerPedersen."
Hvem har misforstått hva her ?
Teslas Superladere kan i øyebikket bare brukes av Tesla Model S. Selv ikke de Roadsterne på bildene kan lade på dem.
Betyr dette at det er satt opp andre typer ladestasjoner ved siden av Teslas ? Den eneste ladestandarden som alle elbiler kan bruke er Mode 3 Type 2. (AC opp til 43kW). Hvem er det som driver dem i så fall ??

Først og fremst mistenker jeg at journalisten har misforstått noe her. Jeg pleier aldri å kjenne meg igjen i artikler etter å ha blitt intervjuet av journalister.

Men hvem vet hva slags eventyrhistorier Tesla forteller kommunene for å få lov til å sette opp superladestasjonene sine på kommunens tomt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Dlikse



Mosjøen igår kveld. Ble vel noe mørkt, men er kommet opp 6 stolper.

Amoss

Sitat fra: fredag på mandag 10. november 2014, klokken 13:46
Først og fremst mistenker jeg at journalisten har misforstått noe her. Jeg pleier aldri å kjenne meg igjen i artikler etter å ha blitt intervjuet av journalister.

Sant nok. Jo mer man vet om en sak som omtales i media, jo mer oppgitt blir man over hva som formidles :p

Sitat fra: fredag på mandag 10. november 2014, klokken 13:46
Men hvem vet hva slags eventyrhistorier Tesla forteller kommunene for å få lov til å sette opp superladestasjonene sine på kommunens tomt.

Misstenker at missforståelsen ligger i at Tesla normalt legger opp strøm slik at andre også kan sette opp ladere samme sted og koble seg til transformatoren Tesla har bekostet. Rimelig å anta at det samme gjelder her også. Og på (en) slik(e) eventuell(e) ekstra ladeplass(er) er det korrekt at Tesla ikke lover gratis strøm.
Model S 85D

sn0le

Er vel som Amoss skriver, andre aktører får mulighet til å sette opp f.eks Type-2 eller Chademo osv.
Men de aktørene kommer nok til å ta betalt for "sine" tjenester. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA