Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Bolebo

Prøvde supercharger Elverum i dag. Den sto ikke på kartet da jeg begynte å lade, men da jeg dro derfra var den plutselig kommet. Så den ble offisiell på kart i bilen og på teslamotors.com ca kl 1732 i dag :)

Car-El

Fikk e-post om at Setermoen SC skal åpnes offisielt på Torsdag 6. Klokken 1600.

Bare å møte opp! Det skulle være noe tilstelninger også, etterpå.
Æ kan ikke. Ferdig på jobb klokken 1400, kjærringa har bilen og er hjemme 1623 og så skal "Pøblius-Umuligus" på turn klokken 1700. Så om ikke Tesla har fikset hurtig flyvebil eller en tidsreisemaskin. Så blir æ hjemme...   :-[
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Nordtroms

Ja jeg tror ikke Setermoen blir den mest besøkte åpningen i historien. Det er vel ca 10 teslaer i Tromsø og la oss si omtrent det samme i Harstad og Narvik. Narvik er 1,5 timer unna, Harstad og Tromsø er 2 timer unna og selv har jeg 4 timer å kjøre hvis jeg skulle velge å møte opp. Litt i lengste laget da jeg gjerne skulle vært der.  :-[ uansett vanvittig flott at den er åpnet, den binder jo sammen alle tre byene i regionen pluss at Alta og er innen rekkevidde.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

eDooku

Er på Elverum og lader nå. Ingen antydning til snø (litt skuffa), så de som enda har sommerdekk løper ingen risiko her i dag.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

daggen

Model S 75D Levert 06.01.2017
Model S P85 Levert 20.11.2013

NegativeElectrode

Etter åpningen Elverum i dag. Stilig med de lysende logoene i mørket.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Gusse

Var på befaring i Grong i kveld. Status:
Kabler og rør i jorden, fundament til trafo er klargjort. Tar bilder ved neste rundtur:)

Muffinman

Utrolig bra tempo på utbyggingen. Men at man ikke får avklaring på "hullet" rundt Trondheim bekymrer meg litt.

staleand

Har leveranse av 1 stk samboer ved bognes-ferga til helga. Turen min blir Bodø-bognes-bodø. Skal vel godt gjøres at superladeren ved innhavet er klar til den tid :-) noen som vet noe om status der?
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Kavorka

Siden superladeren på Aksdal har vært stille som graven sendte jeg en mail til kommunen. Det er ikke de som skal bygge det ut, men tenkte kanskje de hadde noe info likevel. Dette var svaret:

Tesla er tildelt arealer i Aksdal hvor den framtidige ladestasjonen skal stå. Men en del momenter som godkjent byggesøknad, strømforsyningsavtale, o.l. må komme på plass før fysisk bygging av ladestasjonen kan komme i gang. Vi kan ikke si noe eksakt om når ladestasjonen vil stå klar til bruk, men håper og tror at det ikke vil være snakk om så altfor lang tid inn i framtiden.

Man blir litt utålmodig av å vente på denne superladeren, mens de dukker opp som paddehatter i resten av landet. Et luksusproblem er jo likevel et problem?

afitch80

Sitat fra: Kavorka på mandag 03. november 2014, klokken 16:06
Siden superladeren på Aksdal har vært stille som graven sendte jeg en mail til kommunen. Det er ikke de som skal bygge det ut, men tenkte kanskje de hadde noe info likevel. Dette var svaret:

Tesla er tildelt arealer i Aksdal hvor den framtidige ladestasjonen skal stå. Men en del momenter som godkjent byggesøknad, strømforsyningsavtale, o.l. må komme på plass før fysisk bygging av ladestasjonen kan komme i gang. Vi kan ikke si noe eksakt om når ladestasjonen vil stå klar til bruk, men håper og tror at det ikke vil være snakk om så altfor lang tid inn i framtiden.

Man blir litt utålmodig av å vente på denne superladeren, mens de dukker opp som paddehatter i resten av landet. Et luksusproblem er jo likevel et problem?

Bra initativ! Kan se ut som det står litt på kommunen, det er vel de som godkjenner byggesøknad. Strømforsyning håper jeg da Tesla har fått ordnet nå. Er jo lenge siden arealet ble godkjent av kommunen.

Vil og si at det er mer et reelt problem enn et luksusproblem. Når har østlendingen mulighet å kjøre nordover til Trondheim på to ruter med SC dekning. Og snart er det mulig å kjøre Trondheim til Bodø på SC dekning. Men det er fortsatt ikke mulig å kjøre E39 på SC dekning.

Så både til Tesla og de andre som har noen med SC'en på Aksdal å gjøre: Få fingen ut. :)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Tekberg

S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017 solgt oktober 2019
X100 oktober 2019 solgt juni 2021
Model 3 juni 2021 solgt des 2023
Model Y september 2022
Polestar Januar 2024
Kia soul november 2018 solgt oktober 2022

Gusse

Status Grong: "those 3 are ok" , "rest finish friday, maby saturday".
Dette var det jeg fikk ut på gebrokkent engelsk av de som satt å tvinnet ledninger :)

Bjørn

Sitat fra: Gusse på torsdag 06. november 2014, klokken 00:20
Status Grong: "those 3 are ok" , "rest finish friday, maby saturday".
Dette var det jeg fikk ut på gebrokkent engelsk av de som satt å tvinnet ledninger :)

I'm here for work, not to eat..!
Sitat fra en Polsk arbeider som ble tilbudt en.. Lunsjpause, av en kjenning som hadde to av dem i arbeid hos seg.
Arbeidsmoral! :D

Muffinman

De gutta der jobber ja, det er det ingen tvil om. Arbeidsmoralen er høy, men samtidig må man ha i bakhodet at andre ting kan ligge bak som frykt for å ikke få jobbe i Norge lenger om man ikke presterer, press fra arbeidsgiver etc. Sier ikke at det er tilfelle her, men greit å ta med i betraktningen. Har for øvrig brukt et håndverkerfirma både privat og i jobb som er norsk, har noen norske ansatte men hoveddelen av gjengen er fra utlandet. Noen av de utenlandske har etablert seg fast i Norge, mens resten er nøye utvalgte fagfolk som jobber i turnuser. Imponert både over leveringstempo og kvalitet, og så konkurrerer de i tillegg greit på pris - muligens delvis som følge av høy effektivitet.

Nå handler dette om superladere, men jeg er ikke spesielt bekymret for at noe smeller når jeg kobler til P85`en når arbeidet er utført av våre venner fra Polen og Baltikum for å si det slik :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA