Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

kjellan

Sitat fra: Muffinman på torsdag 16. oktober 2014, klokken 18:46
Asfalt på Aspøya i dag. Da er det vel ikke mer som gjenstår der.

Er det også montert værbeskyttelse av utstyret som er der nå ? Var i samtale med Tesla montøren når det vart sett opp i sommer og det skulle komme innbygging av utstyret sa han.

Når det gjeld solcelle tak ??? (som det blir reklamert for på SC nettsida) så foretrekker eg heller tak for å hindre snøkaos i vinterlandet Norge  8).

Har det vore offisiell opning  av Aspøya SC ?
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Muffinman

Det er ihvertfall klimabygg rundt selve laderene (4 stk). Det står fremdeles to skap "utendørs", men de skal kanskje være slik.

Eip

Sitat fra: mrydningen på torsdag 16. oktober 2014, klokken 16:41
Da er det mye action på Setermoen, Flere trekasser med Tesla logo og en mann i minigraver som gravde plass til ladestasjonene;-)
Supert. Bilde?
VIN: 509XX PD

mrydningen

Her er et par bilder jeg tok i går på Setermoen. Er gravd grøft for kabelrør til trafoen og til ladestasjonene.
Eskene med papp på toppen inneholder selve ladestasjonene. 2stk. i hver kasse. Mens de store kassene inneholder selve DC laderene som jeg antar skal stå på det ferdigstøpte fundamentet  ;)
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

mrydningen

Sitat fra: Eip på lørdag 18. oktober 2014, klokken 12:25
Sitat fra: mrydningen på torsdag 16. oktober 2014, klokken 16:41
Da er det mye action på Setermoen, Flere trekasser med Tesla logo og en mann i minigraver som gravde plass til ladestasjonene;-)
Supert. Bilde?
Bildene jeg har lagt ut i posten over din er fra Setermoen :)
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

Gusse

Status Grong:

En taxisjåfør jeg har hatt litt kontakt med,  fikk tatt disse bildene i Grong.
Det foregår noe i Grong for tiden.
Skal sjekke nærmere i morgen kveld:)

RaBalder

Sitat fra: Gusse på lørdag 18. oktober 2014, klokken 14:35
Status Grong:

En taxisjåfør jeg har hatt litt kontakt med,  fikk tatt disse bildene i Grong.
Det foregår noe i Grong for tiden.
Skal sjekke nærmere i morgen kveld:)

Dette kan man like  :D  :D  :D  ;)

Med litt flaks så dukker det opp noe nord for Trondheim til man skal kjøre på juleferie.

eclipse

Sitat fra: Havebigfun på mandag 13. oktober 2014, klokken 19:21
Vi har flere og lange tråder hvor det er meningsutveksling rundt hvor fremtidige SC bør ligge- Jeg foreslår denne forbeholdes til SC som er i ferd med å bli realisert- så konkret som mulig.

Siden tråden heter "Finne fremtidige Superchargers" så ser jeg ikke noe logikk i å reservere denne tråden for SC som er i ferd med å bli realisert. Det har da ikke til hensikt å lete etter noe du allerede har funnet....

Så spørsmålet om prikke kunne være rundt Odda er helt relevant i forhold til trådens hensikt. Å poste bilder av SC under bygging derimot; er ikke relevant.

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Amoss

Sitat fra: eclipse på mandag 20. oktober 2014, klokken 10:29
Å poste bilder av SC under bygging derimot; er ikke relevant.

Jo, det er absolutt relevant. Så lenge de er under bygging, så er det fortsatt "framtidige", og bildene dokumenterer både at noe skjer, så det blir faktisk en ladestasjon her, akkurat hvor den plasseres (noen ganger har man kun ca plasseringen frem til den bygges) og hvor langt i prosessen de har kommet, så man får en indikasjon på når den vil være operativ - og altså ikke lengre "fremtidig".
Model S 85D

cra

Skal man nå flisespikke og kløyve ord så vil jeg si at når spaden er satt i jorda så er denne tråden ikke riktig sted for videre oppfølging (status) på stasjonen, siden lokasjonen er funnet, men det er nå så. Er ganske sikker på at intensjonen med denne tråden er graving i postlister og forsåvidt detektivarbeids "on-site" til vi "vet" hvor ladestasjonen kommer, og ikke noe mer enn det. Om det er gjennomførbart her i gården er en annen sak. All erfaring tilsier at de tikke kommer til å gå.  ;) :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman


Bjørn

Ser noen er opptatt av å flisespikke.. vel, mens dere spikker så har jeg tatt bilder av det som kommer til å bli eksakt plassering på Grong. :)
Blir rett utafor YS'n.. "iløpet av høsten" var det damen der viste..

fonberg

Sitat fra: hma på onsdag 15. oktober 2014, klokken 18:13
Supercharger Elverum var ikke åpent da jeg passerte i dag kl 17.
Alvdal neste :)

Fem dager siden siste oppdatering på SC Elverum. Er det fortsatt ikke strøm? Noen som har hørt når de skal være i drift?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Gusse

Sitat fra: Gusse på lørdag 18. oktober 2014, klokken 14:35
Status Grong:

En taxisjåfør jeg har hatt litt kontakt med,  fikk tatt disse bildene i Grong.
Det foregår noe i Grong for tiden.
Skal sjekke nærmere i morgen kveld:)

Var å kikket innom Grong i kveld. Status er samme.
Kassene stod der som tidligere, men masse byggematriale(rør og greier :P)

Andrewas

Forbi Aksdal i går ettermiddag. Fremdeles absolutt ingen spor av aktivitet her (P-plassen v Aksdal senter)...
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA