Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

jlan

#2085
Det irriterer meg at gressplener og kantstein blir prioritert, fremfor å forlenge plassene, slik at en kan kjøre front inn og lade på motsatt side, når ikke-Teslaer har feilparkert.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Kan være mange faktorer her, byggegodkjenning/reguleringsplan, avstand til offentlig vei osv.

kodax

Sitat fra: jlan på mandag 18. september 2023, klokken 09:57Det irriterer meg at gressplener og kantstein blir prioritert, fremfor å forlenge plassene, slik at en kan kjøre front inn og lade på motsatt side, når ikke-Teslaer har feilparkert.
Du skulle ikke solgt X-en ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


jlan

Sitat fra: kodax på mandag 18. september 2023, klokken 23:42Du skulle ikke solgt X-en ;)
Ja, jeg savner "terrengenskapene" av og til. :)  Kanskje vi kan hinte noen e-troner om å stlle seg på gresset? Her i Aurland er det jo asfalt på baksiden, så her er det greit.
https://youtu.be/4_WjeH3I8p8?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Counterpointer

V4 er oppe å går. Ser ut som Gardermoen , dvs bak McD og Plantasjen ved Jessheim nord.


RJK

Ja, har vært "kjent" at SuC ved Gardermoen blir den første med V4-stolper/ladere. Men flott å se at de og kommer med mulighet for å tappe bankkort!

Strålende utvikling!  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Det blir spennende å se om en kan få høyere effekt på V4 enn V3 etterhvert. Nå høres det ut som det blir ganske likt. Da er det kun gode nyheter for de som har feilplassert ladeport.

jkirkebo

#2094
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 20. september 2023, klokken 20:22Det blir spennende å se om en kan få høyere effekt på V4 enn V3 etterhvert. Nå høres det ut som det blir ganske likt. Da er det kun gode nyheter for de som har feilplassert ladeport.

Og for oss med campingvogn, for på bildet der ser det ut som det skal gå greit å kjøre inn med fronten først og vogna hengende på bak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på fredag 22. september 2023, klokken 16:16
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 20. september 2023, klokken 20:22Det blir spennende å se om en kan få høyere effekt på V4 enn V3 etterhvert. Nå høres det ut som det blir ganske likt. Da er det kun gode nyheter for de som har feilplassert ladeport.

Og for oss med campingvogn, for på bildet der ser det ut som det skal gå greit å kjøre inn med fronten først og vogna hengende på bak.
Dere trenger jo hyppig lading så det er jo bra!

Otkristo

Supercharger Åsane , Bergen
Endelig har de startet med gravearbeid.
Bilder kommer.

jlan

#2097
Finnes det en oversikt over parkeringsplanen for disse V4 laderene? Det vil jo kreves en viss disiplin hvis alle stolpene skal utnyttes.


2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Jeg antar at det blir lettere å forstå når oppmerkingen er på plass. ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Otkristo

Åsane -Bergen
Klargjøring/graving for trafo samt «kabelstige» opp til stalls på parkeringsdekke.

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA