Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kort akselavstand

Startet av Louise, fredag 25. juli 2014, klokken 12:02

« forrige - neste »

Louise

Ok, dette er sikkert et sånt "himle med øynene" spørsmål, men , hva betyr følgende :
"På grunn av den korte akselavstanden på mange elbiler er det viktig at man stopper helt opp foran bommen, og venter med å kjøre frem til bommen har gått helt opp."

Utdraget er fra Bergen Bystasjon sitt nettsted, og begrepet jeg ikke forstår er "kort akselavstand". Har søkt på google bilder, men ser egentlig bare helt normale biler.... Så hva er forskjellen på en elbil og vanlig bil ifh til "akselavstanden". Har tidligere kjørt toyota yaris, kjører nå E-Up!.
:o

Sandpusher

Dette gir ingen mening. Vil tippe at de mente å si at pga den raske akselarasjonen fra stillestående (dvs høy akselerasjon, kort avstand til høy fart) er det viktig å unngå å kjøre inn i bommen før den er oppe. Så her er det sikkert noen som har forklart det litt kjapt til en kommunikasjonsrådgiver som ikke skjønner forskjell på aks (kort for akselerasjon) og aksel, og så har han laget sin egen forklaring...
Edit: så ja, her må du gjerne himle med øynene :)  :o ::)
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Louise

Ja, det gir mer mening. Etter tre dager med min elbil, er jeg blitt veldig obs på at det går litt raskere når jeg trykker på gassen enn på min forrige bensinbil. Kanskje en ide at jeg sender en liten tilbakemelding til parkeringsselskapet, da det sikkert er flere enn meg som sitter fremoverbøyd over dashbordet for å se hva det er med bilen og bommen som ikke passer helt ..... :-\ :D ??? ::)

Gordon Retriever

Følere som ligger under asfalten og som gir signal om at bommen skal gå opp kan ha problemer med å registrere små og lette kjøretøyer. Det virker som om veiledningen til parkerende i Bygarasjen ble forfattet i en tid da noe sånt som dette var hva mange forbandt med ordet "elbil":

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA