Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørreskjema til alle elbileiere

Startet av amalieb, mandag 28. juli 2014, klokken 17:06

« forrige - neste »

amalieb

Spørreskjemaet som kan fylles ut ved å trykke på lenken nedenfor brukes til insamling av data til en Masteroppgave innenfor fagområdet økonomisk sosiologi ved London School of Economics.  Jeg setter stor pris på om du som elbileier kan bruke noen få minutter (ca 5) på få fylle ut dette spørreskjemaet!

https://www.surveymonkey.com/s/GCYQRGZ

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Kjell Leaf

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Kent

Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

NilsRo

#5
Har også svart. Fint at det "forskes/undersøkes" mer rundt el-bil. Jo mer fakta på bordet, jo bedre.

Siste ord er vel neppe sagt i elbildebatten.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Råde

#6
Sitat fra: amalieb på mandag 28. juli 2014, klokken 17:06
Spørreskjemaet som kan fylles ut ved å trykke på lenken nedenfor brukes til insamling av data til en Masteroppgave innenfor fagområdet økonomisk sosiologi ved London School of Economics.  Jeg setter stor pris på om du som elbileier kan bruke noen få minutter (ca 5) på få fylle ut dette spørreskjemaet!

https://www.surveymonkey.com/s/GCYQRGZ

Jeg svarer gjerne, men regner med du har tenkt på ditt utvalg ved denne undersøkelsen og begrensningene som ligger i den. Du vil få det trøblete med å forklare selection bias. Du vet kanskje litt om de som har svart, men du vet ingenting om hvem som ikke har svart og absolutt ingenting om hva som karakteriserer disse i forhold til de som har svart. Og til sist heller ingen ting om de du har ekskludert ved å spørre på dette forum.

Altså, dette er ikke for å være negativ. Fantastisk du engasjerer deg i dette, og jeg håper du fortsetter videre samme vei senere. Men, jeg anbefaler deg å jobbe videre med metoden hvis ikke dette er ment som en pilot.

Et forslag kan være å kontakte administrator for å sende Personal Message til alle brukere. Et annet, og betydelig mer ressurskrevende, er å kontakte en eller flere (strøm)nettleverandører i et representativt fylke for å sende ut invitasjon. Det vet jeg det er andre som har gjort ifm ENØK osv. Fordelen da er at du har en haug med demografiske data gratis tilgjengelig fra SSB.

Lykke til!
e-Golf | X75D

tomrh

Sitat fra: Råde på tirsdag 29. juli 2014, klokken 22:18
Jeg svarer gjerne, men regner med du har tenkt på ditt utvalg ved denne undersøkelsen og begrensningene som ligger i den. Du vil få det trøblete med å forklare selection bias. Du vet kanskje litt om de som har svart, men du vet ingenting om hvem som ikke har svart og absolutt ingenting om hva som karakteriserer disse i forhold til de som har svart. Og til sist heller ingen ting om de du har ekskludert ved å spørre på dette forum.
Spesielt nå om sommeren er vel utvalget på elbilforumet ganske tynt. Og de som tilfeldigvis ser denne tråden er kanskje de aller ivrigste forumbrukerne? Tipper også at det er relativt få Tesla S eiere som svarer, siden de aller fleste kun sjekker Tesla-forumet. Er enig i at det hadde vært lurest å kontakte administrator og få sende forespørsel til alle forumbrukerne.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

TorC

Skjevheten i utvalget fremgår ikke i undersøkelsen. Jeg svarer gjerne på slike undersøkelser, men siden dette er på "menighetens" eget forum forventer jeg at det enten legges ut mer informasjon om undersøkelsen eller at går klart frem i undersøkelsen hvem som er respondenter.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Leon

Sitat fra: tomrh på tirsdag 29. juli 2014, klokken 22:37
Tipper også at det er relativt få Tesla S eiere som svarer, siden de aller fleste kun sjekker Tesla-forumet.

Prøver du å si at Tesla S eiere er mindre interessert i "elbilen i samfunnet" enn andre elbil eiere? Her kan du risikere å få noen Tesla eiere på nakken... ;)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Kent

Sitat fra: Leon på onsdag 30. juli 2014, klokken 00:37
Prøver du å si at Tesla S eiere er mindre interessert i "elbilen i samfunnet" enn andre elbil eiere? Her kan du risikere å få noen Tesla eiere på nakken... ;)
Jeg har ingen tro på at Tesla eiere er mindre interessert i dette forumet en oss andre.
Dessverre er det nok ingen av de som leser her og kan motbevise den påstanden han kommer med:)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

jkirkebo

Sitat fra: Kent på onsdag 30. juli 2014, klokken 00:54
Sitat fra: Leon på onsdag 30. juli 2014, klokken 00:37
Prøver du å si at Tesla S eiere er mindre interessert i "elbilen i samfunnet" enn andre elbil eiere? Her kan du risikere å få noen Tesla eiere på nakken... ;)
Jeg har ingen tro på at Tesla eiere er mindre interessert i dette forumet en oss andre.
Dessverre er det nok ingen av de som leser her og kan motbevise den påstanden han kommer med:)

Det er nok en god del av oss som leser forumet via "nyeste innlegg" og dermed får med oss absolutt alt ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomrh

Sitat fra: Kent på onsdag 30. juli 2014, klokken 00:54
Jeg har ingen tro på at Tesla eiere er mindre interessert i dette forumet en oss andre.
Dessverre er det nok ingen av de som leser her og kan motbevise den påstanden han kommer med:)
;D  ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Jorgensen

-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

tomrh

Spørsmål 6: Hvilken elbil eier du?

Hva med de som eier to eller flere? Undersøkelsen antar at man kan eie bare en elbil på ethvert tidspunkt, noe som reflekteres i neste spørsmål: "Er dette din første elbil?"
Lover å svare når denne blemmen er fikset. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA