Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ford Ranger under kjøpe elbil?

Startet av ravn, tirsdag 06. januar 2009, klokken 08:35

« forrige - neste »

ravn

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ravn

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ilmarw

Vet ikke om Lars leser denne tråden, men jeg kan legge til noe om Ranger dersom ravn kan skrive noe som er i tråd med det som allerede ligger der og sender med noen lenker?

ilmar
Polestar i bestilling

Lars C. Krogenæs

Jeg sendte en mail ( via www.elbilimport.no) til johannes etter ditt første innlegg, for å få han til å skrive om Ranger, som jeg så kunne se på og redigere/godkjenne og legge ut. Jeg har imidlertid ikke hørt noe fra han. Når han ikke svarer, blir det vanskelig å legge ut noe info. Dessuten blir jeg i tvil om elbil.no bør legge ut informasjon fra en forhandler som ikke makter å gi tilbakemelding via web, når han heller ikke legger ut annen kontaktinfo på nettsidene.


Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ravn

Noe slikt?

Ford Ranger EV
Ranger EV er en ren elbil som ble produsert av Ford Motor Company mellom 1998 og 2002, og var kun tilgjengelig via leasing i USA.
Den er bygget rundt et lett pickup chassis som brukt i standard Ranger, men med en del modifikasjoner for å redusere vekten. Bilen ble produsert både med bly og Nichel metal hydrid (NiMh) batterier.
Firmaet Elbilimport i Kristiansand har hentet hjem et greit antall av disse bilene hvor de har blitt tilpasset norske forhold (lykter byttet, tectyl behandling osv) og er nå til salgs.
Bilen har en toppfart på 120 km/t og en rekkevidde på 100-160 km pr lading.
NiMh batteriene er helt vedlikeholdsfrie og har lang levetid.
Bilen kan lades på 16A eller 32A kurs.

Siden bilen er basert på standard Ford Ranger finnes det ett bredt tilbud av hard-tops og annet tilbehør.
Pris fra kr 200.000 avhengig av årsmodell, tilstand, kilometerstand, osv.



Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 07. mars 2009, klokken 20:37
Jeg sendte en mail ( via www.elbilimport.no) til johannes etter ditt første innlegg, for å få han til å skrive om Ranger, som jeg så kunne se på og redigere/godkjenne og legge ut. Jeg har imidlertid ikke hørt noe fra han. Når han ikke svarer, blir det vanskelig å legge ut noe info. Dessuten blir jeg i tvil om elbil.no bør legge ut informasjon fra en forhandler som ikke makter å gi tilbakemelding via web, når han heller ikke legger ut annen kontaktinfo på nettsidene.


Lars

Ja enig at Johannes kan være noe treg på mail (skjerp deg! :)), og hvorfor han ikke har annen kontaktinfo vet jeg ikke, det får han svare for selv. Enig at det er litt rart å selge bil uten å oppgi kontaktinfo man svarer på.
Men jeg har fått utrolig god service fra han og har strekt seg langt utover hva som var forventet.
Ypperlig service.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ilmarw

Polestar i bestilling

Gaute

Hei!  Jeg er en av de heldige som har prøvekjørt Rangeren hos Johannes. Den er nokså alminnelig å kjøre - det er tross alt en pickup, men den har en kraftig motor som gjør at den går som en drøm.  Det er en meget anvendelig bil som kan frakte både gods og inntil to passasjerer - dette holder jo som oftest i hverdagen. Samtidig har den en ganske anvendelig rekkevidde. Det er ikke mange dagene i året man vanligvis trenger en bil som går lenger( bilene hos undertegnede går til sammen mer enn 50000 km i året)  Tilhenger er heller ikke noe problem, så det er en ypperlig arbeidsbil, men som er anvendelig også til privatkjøring.  For noen er det stort at det er amerikaner.  (Lyden er da ikke så viktig?)  Siden den også selges i Norge som vanlig fosilbil skal det være kurant med deler til det meste.
Gaute
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

ravn

Den er da registrert for tre, men mens to personer har kjempeplass (med armlen i midten) er tre veldig intimt, med mindre det er voksen og to barn feks.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ilmarw

Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA