Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk og felger e-up

Startet av Mats, mandag 28. juli 2014, klokken 15:48

« forrige - neste »

nortrahof

Sitat fra: jankph på søndag 10. februar 2019, klokken 07:35
165/65R15 sommer, original med platefelg
165/70R14 vinter, åpen felg
Kjøpt brukt med 175/65 i vinter, men byttet da dekkene var slitte. Brukte litt tid på finne rett dekk, da ikke alle produseres i alle dimensjoner, endte opp med Michelin Michelin X-ice XI3.
Åpen felg er noe herk om vinteren, samler seg mye snø og is, men er samtidig greie, for da får man ihvertfall spylt bort saltet. Utover det merker jeg ingen forskjell. Vurderete også å kjøpe originalfelger til vinterdekkene, men de kostet en formue.

Dekkdimensjon 155 er å foretrekke på E-UP da den har lengre rekkevidde, særlig ved våt vei. Da "pumper" man mindre vann, snø og slaps når hjulene går rundt. Det er ikke for ingenting at BMW bruker 155-dekk på sin elbil!
Utvalget av 155-dekk kan variere hos de forskjellige dekkforhandlere - men har kanskje bedret seg fra den gang jeg kjøpte vinterdekk?
Suveren fremkommelighet på E-UP med disse dekkene! - Fikk "standard" vinterhjul på E-Golf, og de har ikke samme fremkommelighet.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Radiobil1

Sitat fra: ReneM på lørdag 11. mai 2019, klokken 08:31
Jeg skal få nye dekk neste uke. Kjøpte Goodyear efficientgrip compact i 165/65/15.

Fornøyd med compact dekkene eller?

MadsV

#62
Kjøpte originale up GTI 17" fra tyskland, gikk for dekkene som leveres originalt på GTI, Goodyear 195/40-17. Vurderer også å sette på fjører fra up med sportsunderstell som senker 15mm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA