Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB+ Biladapter til LEAF.

Startet av BEHA, mandag 28. juli 2014, klokken 10:51

« forrige - neste »

BEHA

USB tilkoblingen er kun til å mate DAB adaptere med strøm og kan flyttes til annet strømuttak.

Sverre_E

Dension får strøm fra USB, og sender virtuelle mp3-filer til USB.
USB er eneste tilkobling i tillegg til antenne.
Info om kanaler kommer opp i displayet, og kanalene skiftes via rattkontrollen.
Navn på låt og artist vises dessverre ikke med Dension-løsningen.

En interessant løsning er Fiamm SM11 Smart Antenna.
Den erstatter eksisterende antenne på taket, og styres av din smartfon via bluetooth.
SM11 tilkobles AUX, så en liten tamp med kabel vil synes hvis man ikke klarer å koble seg til under dekselet.
http://www.smartantenna.it/en/page-product.php
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

X-Trail

Når jeg bruker ipoden så bytter jeg bare om på usb kablene. Dab husker kanalene sine. Hører sjelden på ipod og radio samtidig ;)
Stolt eier av ELise♡

kjbu

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)


Daeedor

#20
Har litt trua på den her jeg , da kan man bruke bilens originale anlegg , og enhet plasseres inni dashbordet. (Minimalt mikk-makk og kabler).  Har man 10 tommeltotter kan man jo bare levere bilen der og få det ferdig installert !

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15777&katid=1162&id=

Klikk på bildet nede  til høyre i annonsen for å se modulene og kabler

;D  ( men jeg har ikke montert denne eller noe annet ennå ! - dog - er i tenkeboksen.)

Bergenseren

Sitat fra: Daeedor på mandag 15. september 2014, klokken 14:24

;D  ( men jeg har ikke montert denne eller noe annet ennå ! - dog - er i tenkeboksen.)

Så interessant ut. Gi oss gjerne tilbakemelding om du kjøper...og om produktet innfrir.
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.





kjbu

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

PK

Hadde håpet at Nissan ville komme med en integrert løsning/oppgradering på dette til en rimelig penge, men det har de ikke tenkt på.... De var jo tøff å si "Nissan Leaf, car for the future".. vell... ikke mye fremtid for radiomottak når de ikke har DAB engang... hmm
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Gliderman

Dab+ er vel nok en norsk greie. Ikke mange andre land som satser som Norge.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

PK

Ja, ser den... Men 50% av Leaf er jo på norske skilter, så skulle tro de var ute etter å holde på kundene og tilby en god løsning.  =}
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA