Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB+ Biladapter til LEAF.

Startet av BEHA, mandag 28. juli 2014, klokken 10:51

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: PK på mandag 06. oktober 2014, klokken 19:57
Ja, ser den... Men 50% av Leaf er jo på norske skilter, så skulle tro de var ute etter å holde på kundene og tilby en god løsning.  =}

Er vel heller nærmere 10% av produserte Leaf som er solgt nye i Norge...

For min egen del streamer nettradio via 3g og blåtann i bilen når jeg ikke hører på musikk fra USB. Er DAB andelen lav nok blir FM-båndet værende noen år til, så jeg ser ikke noen hast i å kjøpe DAB enda.

bjorn_2390

Sitat fra: Gliderman på mandag 06. oktober 2014, klokken 17:09
Dab+ er vel nok en norsk greie. Ikke mange andre land som satser som Norge.
Er DAB+ en norsk greie? I betydning at i utlandet er det "gammeldags" DAB (uten pluss) som gjelder?
Blå Euro-Leaf (2012)

Gliderman

Nei, det jeg mener er at Norge satser veldig tungt på Dab og har også satt en slukke dato for FM nettet. Det er vi alene om. Andre land kjører Dab og FM i paralell.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

PK

#33
Sitat fra: emil på mandag 06. oktober 2014, klokken 20:08
Sitat fra: PK på mandag 06. oktober 2014, klokken 19:57
Ja, ser den... Men 50% av Leaf er jo på norske skilter, så skulle tro de var ute etter å holde på kundene og tilby en god løsning.  =}

Er vel heller nærmere 10% av produserte Leaf som er solgt nye i Norge...

For min egen del streamer nettradio via 3g og blåtann i bilen når jeg ikke hører på musikk fra USB. Er DAB andelen lav nok blir FM-båndet værende noen år til, så jeg ser ikke noen hast i å kjøpe DAB enda.

Mulig av det totalt produsert antall, men i overkant av 40% av alle Leaf solgt ny i Europa er solgt ny i Norge.
+ ca 10 import.
Fant tallene her http://e24.no/bil/naer-halvparten-av-europas-nissan-leaf-er-i-norge/20376967
Såg nå at artikkelen er fra 2013.. Men mener jeg leste om ca 50% andel i Norge iforbindelse med en sak om at 80% av Vw sin produksjon gikk til Norge...
Skal Google litt
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

PK

Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Ebe

Største grunnen til å få seg DAB i bilen er Radioresepsjonen på P13!
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

emil

Sitat fra: Ebe på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:01
Største grunnen til å få seg DAB i bilen er Radioresepsjonen på P13!

+1

Men er som oftest innendørs foran pc med streaming når det sendes, ellers har jeg som nevnt før streaming via 3g.

TS

Sitat fra: X-Trail på tirsdag 29. juli 2014, klokken 22:21
Jeg har den Dension dab adapteren som Nissan selger. Enheten er skjult og kobles til usb. Dabkanalene kommer opp som musikkfiler på aux menyen. Eneste synlige i min bil er antenne i frontrute og 10cm ledning til usb :)

Ja, hvorfor ikke kjøpe denne ?
http://www.dension.com/dab-solutions

Har 2012 "norsk" Leaf, den takler MP3 filer på USB så vidt jeg vet..  Spiller i alle fall fra Iphone fra USB. 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Hempe

Sitat fra: TS på tirsdag 07. april 2015, klokken 23:14

Ja, hvorfor ikke kjøpe denne ?
http://www.dension.com/dab-solutions

Har 2012 "norsk" Leaf, den takler MP3 filer på USB så vidt jeg vet..  Spiller i alle fall fra Iphone fra USB.

Vår Leaf er nå én uke gammel og Dension DAB-u - Nissanversjon - ble montert før vi overtok bilen.
Den fungerer sånn tålig bra, men kanalbytte er treeegt. Alt fra 5 til 30 sek.
Kanalvalg via sporvelger på rattet er bingo, for du vet aldri hva du lander på av kanaler.
Grei sak når du først har funnet en stasjon du vil høre på, da funker den :)
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

E_S

Jeg krøp til korset og kjøpte en Tiny C2+ for noen dager siden. So far, so good. Litt knotete display, men skifter kanaler raskt og tar mot bra. Jeg bruker ikke FM-senderen (det er bare crap uansett), men AUX-IN, og da blir lyden bra. Passer tålelig bra i strømuttaket på Leaf også uten at det ser alt for kladdete ut. :)

Hører stort sett på NRJ eller NRK MP3..

:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA