Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

synsforskjell på 2013 og 2012 Leaf?

Startet av Henriks111, tirsdag 14. april 2015, klokken 13:51

« forrige - neste »

Henriks111

Hei!

Har planer om å kjøpe meg en brukt 2013 eller 2014 leaf med de "100 forbedringene".
Ser det er flere som selger 2013 modeller som egentlig er en late 2012 versjon, altså ikke den med lengre rekkevidde og de andre forbedringene. Er det noe. Måte å skille disse fra hverandre ved utsende eller på andre måter?

Er det noe som skiller 2013 og 2014 versjonene?
hvordan kan man kontrollere batteriets stand?

På forhånd takk for hjelpen:)

kodalse

Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Thomas Parsli

Sitat fra: Henriks111 på tirsdag 14. april 2015, klokken 13:51
Hei!

Har planer om å kjøpe meg en brukt 2013 eller 2014 leaf med de "100 forbedringene".
Ser det er flere som selger 2013 modeller som egentlig er en late 2012 versjon, altså ikke den med lengre rekkevidde og de andre forbedringene. Er det noe. Måte å skille disse fra hverandre ved utsende eller på andre måter?

Det enkleste er å se etter håndbrekk (bak girspaken) og inverter (stor "boks" i bagasjerommet).
Har bilen det er det en 2012-modell.

Sitat fra: Henriks111 på tirsdag 14. april 2015, klokken 13:51
Er det noe som skiller 2013 og 2014 versjonene?

Bortsett fra * Nissan RearView monitor på alle modeller og litt flere farger er det vel i praksis samme bil.
Jeg tror også det er noen småendringer på utstyrsnivået til modellene, men der er vet vel bare LED-lys som er "viktig".

Sitat fra: Henriks111 på tirsdag 14. april 2015, klokken 13:51
hvordan kan man kontrollere batteriets stand?

Du må enten få en ordentlig diagnose fra et verksted med utstyr (har annå ikke sett en slik...), eller lese den av selv, f.eks med et ODB-adapter og en smarttelefon med riktig programvare.

Litt mer info om dette på https://www.youtube.com/watch?v=TK8oM9zLW6Y (fra ca. 7:00)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Henriks111


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA