Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB+ Biladapter til LEAF.

Startet av BEHA, mandag 28. juli 2014, klokken 10:51

« forrige - neste »

BEHA


devotio

Hvordan skjulte du ledningene? Har du noen bilder?

Koblet du inn AUX skjult?
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

BEHA


svingen

Hvordan er lyd kvaliteten uten aux? Har en gammel bil uten aux jeg vurderer å kjøpe den du har men Fm sender hvor bra er det tro? Kan du prøve?  :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

BEHA

Lyden er helt topp. Det er også FM sender i kittet, men det brukes ikke. NB! Radioen er bak baksetet, så det blir dårlig forbindelse mellom DAB adapter og radioen med FM snderen. Hvis radioen og DAB var samlet, ville det virket bedre.

E_S

Bor man langt ute på bygda med få FM-sendere går FM-sender helt greit (dog ikke bra), men i byen hvor det er masse FM-sendinger blir det bare interferens og tull. Det er ihvertfall min erfaring.
:)

BEHA

Det er riktig, men her er det FM senderen mellom DAB adapteret og FM radioen i bilen.

E_S

Det var akkurat det jeg tenkte på. Når man stiller inn en frekvens på FM-senderen til DAB-saken og kjører inn i et område med en vanlig sender på samme eller veldig nærliggende frekvens blir det bare sus og skurring.
:)

BEHA

Når FM mottakeren ligger bak baksetet og FM senderen er femme i bilen blir det ikke bra.

Sverre_E

FM-antennen for mottak står på taket.
Kablet lyd blir nok best uansett. :)
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

svingen

Sitat fra: E_S på tirsdag 29. juli 2014, klokken 17:07
Bor man langt ute på bygda med få FM-sendere går FM-sender helt greit (dog ikke bra), men i byen hvor det er masse FM-sendinger blir det bare interferens og tull. Det er ihvertfall min erfaring.

får vente til FM blir skrudd av,da blir det nok bra ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Jan-Børre Olsen

Trøsten får være at det ser ut som det bare kommer bedre og bedre ettermonteringsløsninger for DAB. Enn så lenge klarer jeg meg fint med FM, CD, iPod og Wimp via BT.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Elbilfantast

Har samme Tiny jeg også på min - funker bra. Det blir helt sikkert noe bedre ettermarkedsløsninger, hvor hele DIN2-skjermen byttes ut (jeg jobber med et prosjekt der selv - multimediasenter).

X-Trail

Jeg har den Dension dab adapteren som Nissan selger. Enheten er skjult og kobles til usb. Dabkanalene kommer opp som musikkfiler på aux menyen. Eneste synlige i min bil er antenne i frontrute og 10cm ledning til usb :)
Stolt eier av ELise♡

Jan-Børre Olsen

Mister man da USB tilkoblingen til feks ipod eller har hovedenheten en usb tilkobling i bakkant også?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA