Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mistet nøkkel - hvordan ordne ny litt rimelig?

Startet av tkorsvold, søndag 27. juli 2014, klokken 21:19

« forrige - neste »

tkorsvold

Hei, har en 2012 norsk Leaf som jeg har mistet den ene nøkkelen til.

Går det an å kjøpe en ubrukt nøkkel på ebay

(f.eks. her:)

http://www.ebay.com/itm/New-Keyless-Remote-Control-Entry-Transmitter-Fob-Flip-Key-All-In-One-For-Nissan-/400681522157?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item5d4a7ad3ed&vxp=mtr

Og så be en forhandler om å programmere den slik at den passer til min bil? Noen som har forsøkt det?


Elbilfantast

Pass på så du ikke kjøper en Nissan Juke-nøkkel. De ser helt maken ut - men funker dårlig.....emner kan kjøpes separat.

E_S

Pass på at det kan være forskjellig frekvensområde på Europeisk modell og USA-modell slik at nøklene på disse ikke går om hverandre. Er ikke sikker på om det er slik på disse bilene, men vet at mange andre opererer på forskjellig frekvens i USA/Canada og Europa.
:)

Electric

Tror det annonseres mye Nissan Leaf på Nissan Juke-nøkler på ebay. Det kan fort bli bomkjøp, sjekk med selger først.

tkorsvold

Fikk tak i en amerikansk nøkkel, men der gikk jeg på en liten smell.

Den er litt forskjellig fra europeisk versjon (3 knapper bla) og i følge Nissan i åsane kunne den ikke programmeres til å brukes på min Euro-Leaf.

Grrr...

Får få tak i en Euro-versjon, da.

Noen som trenger en ekstra amerikansk nøkkel?

E_S

Min US-bil har også 4 knapper, det kommer an på årsmodellen. Tror ikke de eldste har knapp for åpning av ladeluken fra nøkkelen. :) Ellers mistenker jeg forskjellig frekvensområde på låsen på amerikansk og europeisk versjon, så det kan fort hende de ikke går om hverandre what-so-ever..
:)

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

fws

Sitat fra: E_S på torsdag 14. august 2014, klokken 11:25
Min US-bil har også 4 knapper

Hva er den 4. knappen til? Jeg har bare tre knapper på min (låse, åpne og åpne ladelokk).
Nissan Leaf 2018

E_S

Sitat fra: fws på fredag 15. august 2014, klokken 09:12
Sitat fra: E_S på torsdag 14. august 2014, klokken 11:25
Min US-bil har også 4 knapper

Hva er den 4. knappen til? Jeg har bare tre knapper på min (låse, åpne og åpne ladelokk).

Tror det kalles "panikk-knapp", den får hornet til originalalarmen til å tute. Ganske vanlig på US-biler, hadde det på Tahoen jeg hadde før og har hatt samme på noen leiebiler jeg har hatt i USA..
:)

Kjell Leaf

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Tormod Beck

Noen som har en nøkkel som kan passe til min Nissan leaf 2012 USA
Hvor og hva koster det å omprogrammere den?

Trekkoppbil

#12
Du kan søke etter CWTWB1U808, dvs 3 knappers usa-modell på 315Mhz.

Brukte nøkler kan være en grei løsning for å få originalnøkler.  Jeg har tidligere prøvd å bestille billige Kina-nøkler, fra et par steder, som viste seg å ikke fungere, men de kan brukes som reservenøkkel: Fjernkontrollen virker ikke på dem, så de fungerer som vanlige nøkler med tomt batteri: Man må bruke nøkkelblad for å åpne døra, og man kan starte bilen ved å holde nøkkelen inntil startknappen.  Man kan nok finne nye originalnøkler også på Ebay.

Du kan også kjøpe nøkkel på høggeri, dersom 10. tegn på bilen den kommer fra er B eller C, som betyr at det er amerikansk 2011- eller 2012-modell.

Man trenger pin-kode for å programmere bilen. Den kan regnes ut, og det finnes kalkulatorer på nett, og det finnes nøkkelprogrammeringsutstyr du kan plugge i odb2-porten og  som regner det ut. Dessuten kan Nissan-forhandlere spørre Nissan i nordamerika etter pinkode, men det kan ta noen dager å få svar.

Når man har pin-koden, kan bilen programmeres med passelig utstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA