Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading Ålesund

Startet av Mippen, fredag 25. juli 2014, klokken 21:22

« forrige - neste »

Mippen

Skal kjøre gjennom Ålesund i morgen. Lurer på hvor det er lurt å lade? Kunne tenkt oss en tur på kafeen på aksla. Ser den ene ladeplassen krever nøkkel.
Fremtiden er elektrisk.

Kristian O

Det var Chademo ved Vestlandske Auto i Breivika, men den er vekk fra Ladestasjoner.no. Om du ringer de er det mulig du kan få lade litt der?
Du kan lade 13 A på St. Olavs plass i Ålesund sentrum.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019


cstromme

Sankten (som nevnt over) har 2 ladeplasser, og jeg tror det nå er 4 i Torghallen. Begge er innenfor gåavstand (10 minutt) fra trappene opp til Fjellstua.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Mippen

Takk for gode svar :) Blir det litt lettere å planlegge en tur til Ålesund i dag. Mulig jeg ikke trenger å lade siden jeg skal hurtiglade i Molde og starter dagene etappe i Volda med 100%.? Men kanskje tryggest å fylle på litt dersom ledig.
Fremtiden er elektrisk.

erikf

Sitat fra: Mippen på lørdag 26. juli 2014, klokken 07:46
Takk for gode svar :) Blir det litt lettere å planlegge en tur til Ålesund i dag. Mulig jeg ikke trenger å lade siden jeg skal hurtiglade i Molde og starter dagene etappe i Volda med 100%.? Men kanskje tryggest å fylle på litt dersom ledig.
Hvordan gikk det?
Med 100% fra Volda skal det ikke være noe problem å komme seg de 110 km til Molde. Jeg hurtigladet i Volda, men den stopper jo på 9 eller 10 streker på Leaf. Så jeg hadde en time med 16A lading på fjellstoven 22 km før Moldefergen. Noe jeg ikke hadde trengt.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Mippen

Sitat fra: erikf på mandag 28. juli 2014, klokken 12:06
Sitat fra: Mippen på lørdag 26. juli 2014, klokken 07:46
Takk for gode svar :) Blir det litt lettere å planlegge en tur til Ålesund i dag. Mulig jeg ikke trenger å lade siden jeg skal hurtiglade i Molde og starter dagene etappe i Volda med 100%.? Men kanskje tryggest å fylle på litt dersom ledig.
Hvordan gikk det?
Med 100% fra Volda skal det ikke være noe problem å komme seg de 110 km til Molde. Jeg hurtigladet i Volda, men den stopper jo på 9 eller 10 streker på Leaf. Så jeg hadde en time med 16A lading på fjellstoven 22 km før Moldefergen. Noe jeg ikke hadde trengt.



Det gikk veldig bra. Vi dro bare på Amfi Moa og ladet i Daegården på 16A i 1,5 time mens vi shoppet og spiste. Hadde ikke trengt dette, men siden vi først stoppet kunne vi like godt lade litt. Når vi kjørte videre kjørte vi ikke spesielt økonomisk og likevel hadde vi hatt litt igjen dersom vi ikke ladet. =)
Fremtiden er elektrisk.

cra

Sitat fra: cstromme på fredag 25. juli 2014, klokken 23:57
Sankten (som nevnt over) har 2 ladeplasser, og jeg tror det nå er 4 i Torghallen. Begge er innenfor gåavstand (10 minutt) fra trappene opp til Fjellstua.

Sankten har 4 (fire) plasser nå, med begrensning til max 3 (tre) timer. Årsaken til tidsbegrensninga er nok at der har vært noen "faste gjester" som har lagt beslag på de to som var der. Bra at dette nå er tatt tak i, både i form av tidsbegrensning, men ikke minst ved at kapasiteten er doblet! Slik skal det være!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hgs

Skiltingen i Torghallen er forøvrig forvirrende - man får inntrykk av at det både koster penger og at det er tidsbegrensning på elbilplassene (røde skilter indikerer at dette ikke er offentlige plasser). Så vi ringte parkeringsselskapet for sikkerhets skyld og fikk bekreftet at elbiler parkerer og lader gratis uten tidsbegrensning.

P.s: Antar det var deg vi traff der ca midt i juli Nordtroms, med flunkende ny rød TMS? Fikk vel ikke bot du heller....?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Mippen

Var en tur til Ålesund i går også. Ladet på Vestlandske auto. Gikk greit det, men laderen var gjemt litt borti i et hjørne så måtte kjøre en ekstra runde rundt bygget for å finne den.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA