Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SYKKYLVEN OG STRANDA.

Startet av Vikingo, søndag 23. september 2012, klokken 13:39

« forrige - neste »

Vikingo

:)  SKULLA HA STARTA EI LITA LOKAL GRUPPE AV ELBILEIGARAR I SYKKYLVEN OG STRANDA?  :)

NOKON SOM LIKAR IDEEN??????

Finne ein helgadag der ein kan treffast ein stad i bygda, td. bana ved grendahuset i Velledalen, der er som kjent 2 stk. laddepunkt 16A.

CRA, MEG (ex Vikingo no Blå-Leifen), kontakt med dei andre Leafane i bygda og dei som he trillingane. + Classicfolket.

Byafolk, Ålesund kan og melde seg på om dei vil som gjestar el.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

cra

Det har allerede vore lufta ide om å skipe (som det heiter på fint) Sunnmøre elbilforening; det vil vel vere meir hensiktsmessig enn berre for Sykkylven og Stranda? Greit nok det er kanonmange elbilar her i bygda no, men det er slett ikkje sikkert eller er innom på forumet her, eller at alle er interesserte i å vere med i eit lokallag. Stranda står pr i dag oppført med 1 elbil (men 10 ladeplassar!) medan Sykkylven har 22/1. Det skal jo og vere einkvann som er engasjerte som kan inneha verv. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Når det gjeld ladepunktet så er der så vidt eg kan sjå berre ei sikring, altså ein kurs. Av gode nyheiter så er plassen i praksis ulåst, så det er lett å få lada. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vikingo

Sitat fra: cra på søndag 23. september 2012, klokken 19:26
Det har allerede vore lufta ide om å skipe (som det heiter på fint) Sunnmøre elbilforening; det vil vel vere meir hensiktsmessig enn berre for Sykkylven og Stranda? Greit nok det er kanonmange elbilar her i bygda no, men det er slett ikkje sikkert eller er innom på forumet her, eller at alle er interesserte i å vere med i eit lokallag. Stranda står pr i dag oppført med 1 elbil (men 10 ladeplassar!) medan Sykkylven har 22/1. Det skal jo og vere einkvann som er engasjerte som kan inneha verv. :)

Kan no og vere ein liten "kompisgjeng" som møtest av og til f.eks.?
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

cra

Sitat fra: Blå-Leifen på søndag 23. september 2012, klokken 21:33
Kan no og vere ein liten "kompisgjeng" som møtest av og til f.eks.?

Ja, eg såg i etterkant at det kanskje var det du meinte med denne tråden. Er vel slik det blir når ein prøver å gjere for mange ting på ein gong. Eit uformelt treff burde det jo absolutt vere råd å få til. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vikingo

Ka med å møtest på Bistro`n og ha eit sammkome der ein eller annan helgedag, søndag e min beste dag.
Ka me søndag 7. okt. så i 16. tida????? Kan d vere ein god ide? og så prøve å kringkaste det til alle ein møter her i bygda.
:)
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

sla

Som utflytta Sykkylving så føler jeg meg truffet. Vanskelig i helger, men lettere på ukedager :)
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

el-snorre

Norsk Elbilforening ønsker mer en gjerne at det blir etablert regionale elbilforeninger. Regionslag som da tilslutter seg Elbilforeningen sentralt, som også er en forutsetning om man skal kalle seg "elbilforening". Gjør man det kan vi stille med våre medlemmer for regionen, litt økonomisk støtte, samt føre det lille som blir av bilag.

Om en liten intirimgruppe finner en dato og sted så kan vi sende ut invitasjon. Er det ønskelig så kan jeg også stille på møtet.

Geografisk avgrensning bør være så stor som mulig, og fylke er vel i så måte å foretrekke.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

sla

#8
Sitat fra: el-snorre på onsdag 26. september 2012, klokken 11:26
Norsk Elbilforening ønsker mer en gjerne at det blir etablert regionale elbilforeninger. Regionslag som da tilslutter seg Elbilforeningen sentralt, som også er en forutsetning om man skal kalle seg "elbilforening". Gjør man det kan vi stille med våre medlemmer for regionen, litt økonomisk støtte, samt føre det lille som blir av bilag.

Om en liten intirimgruppe finner en dato og sted så kan vi sende ut invitasjon. Er det ønskelig så kan jeg også stille på møtet.

Geografisk avgrensning bør være så stor som mulig, og fylke er vel i så måte å foretrekke.

Noen av oss er allerede "tenkeboksen" på å danne lokal elbilforening. Når det gjelder geografisk avgrensing så har vi vel tenkt taken at man bør kunne bruke nettopp elbilen til å kjøre fram og tilbake i regionen på tilnærmet en lading, og dermed har vi sett Sunnmøre som en god avgrensing (ergo Sunnmøre Elbilforening).
Har litt erfaring med andre fylkesbaserte foreninger i området, og det har vært litt problemer med hvor i fylket vi legger møter, happenings etc basert på kjøreavstander (både i utstrekning(km) og tid ), ferger etc.
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

cra

Ja, med MFK i den ene enden og AaFK i den andre er Sunnmøre / Nordmøre og Romsdal en logisk avgrensning.  ;) ;D

Men kanskje aller mest i forhold til det geografiske mtp reisetid etc, ja.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

el-snorre

Ang geografi: Det var derfor jeg skrev hva som er å foretrekke og ikke obligatorisk.

En lignende problemstilling hadde vi da Miøsen og omegn Elbilforening ble stiftet, dog litt enklere, men man valgte å lande på "og omegn" som kunne dekke nordre del av akershus  store deler av hedmark og oppland, men også kanskje deler av telemark.. Inntil man får behov for å avgrense det.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

sla

Sitat fra: cra på onsdag 26. september 2012, klokken 11:49
Ja, med MFK i den ene enden og AaFK i den andre er Sunnmøre / Nordmøre og Romsdal en logisk avgrensning.  ;) ;D

Men at du (av alle personer ;) )  nevner fotball, kan det også nevnes av Norges Fotballforbund (NFF) også deler Møre og Romsdal i to.
Vil vel anta at de sør om fjorden som deler fylket vil sokne til Sunnmøre Elbilforening?
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

Vikingo

Sitat fra: cra på onsdag 26. september 2012, klokken 11:49
Ja, med MFK i den ene enden og AaFK i den andre er Sunnmøre / Nordmøre og Romsdal en logisk avgrensning.  ;) ;D

Men kanskje aller mest i forhold til det geografiske mtp reisetid etc, ja.

;) Den fogderistrida den fogderistrida.  ;)
Man sant nokk, nord om fjorden (Moldefj) og sør om fj.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA