Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Color Line - muligens noen muligheter etterhvert..

Startet av E_S, søndag 20. juli 2014, klokken 19:47

« forrige - neste »

E_S

Henvendte meg til Color Line før helgen for å forhøre meg om de har gjort seg noen tanker angående lademulighet. Jeg vet det ble forbudt etter at det tok fyr i en stikkontakt hos DFDS for noen år siden, men jeg la det frem som at type 2-uttak kunne være en god løsning, da disse teknisk sett er mye bedre enn en vanlig kontakt (Schuko) slik at varmgang ikke lenger vil være noe problem samt at disse er konstruert for el-billading og vedvarende høy belastning.

Tilbakemeldingen så langt var at dette hørtes interessant ut og vedkommende jeg snakket med skulle videresende det til teknisk avdeling og høre hvordan stemningen var der for å installere noen type 2-lademuligheter på bildekk på fergene Oslo-Kiel, Larvik-Hirtshals og Kristiansand-Hirtshals.

Venter i spenning.. :)
:)

emil

Hadde med glede betalt litt ekstra for å kunne kjøre av ferga fulladet.

E_S

Jeg bor i Oslo, så kan forsåvidt evt. kjøre på Oslo-Kiel praktisk talt fulladet uansett, men hadde vært kjekt å ha en mulighet der ja.. :)
:)

emil

Arendal - Kristiansand

Hurtiglading til 80% rett ved fergekaia og så toppe opp på båten og kjøre fulladet ut.

sn0le

Må vel si at det hadde vært bedre med ladepunkter på kaia.
Da kan man lade mens man venter på å kjøre ombord, og ladepunktene er tilgjengelig selv om båten er ute til havs.
Og ikke minst, da lader man med vannkraft istedenfor fossilstrøm fra båten. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

E_S

Da kan jo likegodt lade et eller annet sted rett ved terminalen - for skal det være noe vits i når det ikke er hurtiglader må man jo stå på kaia maaaaaange timer før man skal kjøre ombord. Oslo-Kiel tar 19-20 timer, så det burde holde til å fullade alt mulig av dagens elbiler. :)
:)

sn0le

Hvis de smeller opp et par 400V/32A (22kW) ladestasjoner på kaia så får man jo fylt opp relativt fort.
Og alle bilistene, ikke bare de på ferga kan få nytte av disse punktene.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

svingen

Sitat fra: sn0le på søndag 20. juli 2014, klokken 23:27
Hvis de smeller opp et par 400V/32A (22kW) ladestasjoner på kaia så får man jo fylt opp relativt fort.

Og alle bilistene, ikke bare de på ferga kan få nytte av disse punktene.


Ikke alle som har bil som håndterer 22kw mange ville nok satt stor pris på og få ladet ombord så var full ladet til man kom frem :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hottentott33

Sitat fra: E_S på søndag 20. juli 2014, klokken 19:47
Henvendte meg til Color Line før helgen for å forhøre meg om de har gjort seg noen tanker angående lademulighet. Jeg vet det ble forbudt etter at det tok fyr i en stikkontakt hos DFDS for noen år siden, men jeg la det frem som at type 2-uttak kunne være en god løsning, da disse teknisk sett er mye bedre enn en vanlig kontakt (Schuko) slik at varmgang ikke lenger vil være noe problem samt at disse er konstruert for el-billading og vedvarende høy belastning.

Tilbakemeldingen så langt var at dette hørtes interessant ut og vedkommende jeg snakket med skulle videresende det til teknisk avdeling og høre hvordan stemningen var der for å installere noen type 2-lademuligheter på bildekk på fergene Oslo-Kiel, Larvik-Hirtshals og Kristiansand-Hirtshals.

Venter i spenning.. :)

Opp  :)

Er det noen som har hørt noe mer nytt om lading hos Color Line siden denne tråden ble startet for et halvår siden?  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA