Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60 000kr til den som klarer å hacke en Tesla.

Startet av Mippen, fredag 11. juli 2014, klokken 11:45

« forrige - neste »

emil

Ble skuffet da jeg leste artikkelen, hadde håpet det var for å lage adapter som lar andre lade på Tesla supercharger... Bilen bryer jeg meg ikke noe om.

cra

Sitat fra: Mippen på fredag 11. juli 2014, klokken 11:45
Tesla lover belønning til de som klarer å hacke tesla. Faktisk 60.000kr. Er det en genistrek eller ber de om trøbbel?

Er ikke uvanlig å gjøre det slik.Lurer på om jeg ikke leste om en norsk fjortis som tjente seg en fin slant på å hacke FireFox nettleseren eller hva det nå var. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Olatho

Er vel ikke Tesla som gir premien, men arrangøren av konkurransen.

Nedover i saken står det
SitatTesla er ikke med på stuntet, men de håper at de som eventuelt klarer å hacke seg inn på bilens systemer i alle fall vil dele med dem hvordan de klarte det.

(Og jeg har lest det samme fra andre kilder ang samme saken)

Mippen

Ok, har endret det nå. Uansett er dette et dumt stunt? Å oppfordre noen til å hacke et system?
Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Hackere trenger sjelden oppfordring, så hvis vi skal kalle dette et stunt, er det like mye et lurt pr-stunt fra Tesla som minner oss på at det fortsatt ikke er noen som har klart å hacke Tesla. ;)

timingbeltkiller

Ingen ting er 100% umulig å hacke.
Det følger av at det står mennesker bak.
Og det er menneskelig å feile.

Rent bortsett fra tingenes iboende jævelskap/Murphy's Law.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Råde

En ting er å hacke en bil ved å koble seg opp med ledning. Det har vel foregått så smått en stund med trimming og endring av andre karakteristika via diagnoseapparater.

En annen ting er om noen finner på en måte å tjene penger på eller få noe ut av å hacke elbiler via nettilkobling. Jeg er ganske sikker på at det er mulig å få til et eller annet via Carwings, Car-Net og lignende systemer.
e-Golf | X75D

soarer

SitatVia autoblog: The $10,000 prize for successfully hacking a Tesla Model S has been claimed. A team from Zhejiang University in China claimed victory at the Symposium on Security for Asia Network (SyScan360) event in Beijing by exploiting a "flow design flaw," whatever that means, to gain access to vital systems including the door locks, horn and window controls, while the vehicle was moving.

The group that was able to hack a Tesla reported its findings to the electric car automaker, so this security breach will hopefully be fixed in short order. The event was welcomed by Tesla, which said it "[supported] the idea of providing an environment in which responsible security researchers can help identify potential vulnerabilities."

Last year, potential security pitfalls of high-tech electric and hybrid cars came to light when the US Defense Department's Defense Advanced Research Projects Agency (better known as DARPA) successfully hacked into hybrids from Ford and Toyota. Questions about the security of the Tesla Model S have been raised before. If you're wondering why all this might be such a big deal, we suggest you watch this.

News Source: South China Morning Post
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA