Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dør går opp når håndtak kommer ut

Startet av RaBalder, onsdag 16. juli 2014, klokken 19:24

« forrige - neste »

RaBalder

Nå er jeg 1000km nord for Trondheim og begynner å plages litt med høyre bakdør.
Trenger noen "kjerringråd" dersom noen har noen gode :D


Når håndtak kommer ut, så åpnes høyre bakdør. Dvs. den går ut av lås og er ikke lukket/låst.
Dette skjer ikke hver gang, men har begynt med stigende hyppighet.

Jeg har forsøkt en "monster-reset", men tror vel det er noe mekanisk. Når håndtaket går ut, så dras det også nok i håndtaket til at det oppfattes som at noen vil åpne døra.



Noen som har opplevd det? Og eventuelt har en medisin.

Kan man plukke ut en sikring for å deaktivere hele døra?


Eller er det Tesla service-senter som må gjøre noe?

Hyperstress

De kan sikkert deaktivere den over nettet. (?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kallagtunet

#2
Var en ikke uvanlig feil på tidlig leverte biler i US. Disse måtte inn til SC for justering.

RaBalder

Ser der er en 10A sikring med beskrivelsen "Door controls (right side)".

Det er mulig jeg forsøker den før jeg kommer meg til service-center hvis desperasjonen blir for stor.

TRM

Har du testa om barnesikringen løser problemet midlertidig?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

RaBalder

Sitat fra: TRM på onsdag 16. juli 2014, klokken 20:36
Har du testa om barnesikringen løser problemet midlertidig?

Har testa barnesikringen ja. Den er ikke til hjelp fordi håndtakene på utsiden går ut uansett. Og da drar ørlite i låsen på tur ut.

OleJA

Hva om du skrur av 'auto present handles' midlertidig så kommer bare de håndtakene som du trykker på, og skal åpne, ut.

RaBalder

Sitat fra: OleJA på onsdag 16. juli 2014, klokken 21:17
Hva om du skrur av 'auto present handles' midlertidig så kommer bare de håndtakene som du trykker på, og skal åpne, ut.

Den vil hjelpe godt hvis bare det håndtaket man trykker på er det som kommer ut. Men lurer på om ikke alle kommer ut når man trykker på et enkelt.

Skal teste i morgen.  :)

Tuxedo

#8
Sitat fra: RaBalder på onsdag 16. juli 2014, klokken 21:23
Sitat fra: OleJA på onsdag 16. juli 2014, klokken 21:17
Hva om du skrur av 'auto present handles' midlertidig så kommer bare de håndtakene som du trykker på, og skal åpne, ut.

Den vil hjelpe godt hvis bare det håndtaket man trykker på er det som kommer ut. Men lurer på om ikke alle kommer ut når man trykker på et enkelt.

Skal teste i morgen.  :)
Testet dette nå. Alle håndtakene går ut når man trykker på ett (førerdøren), selv med auto present avslått.

Her er det kun Gaffa-tape som kan hjelpe.  ;)

Car-El

Har du prøvd vann? Masse vann. Helst med litt høytrykk. Det kan være litt støv, stein eller skitt som ligger mot en bryter ved håndtaket.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

erot

Hadde samme problem på førerdør, stigende hyppighet. Du må til servicesenter, de fikser det på 20 minutter. Fra serviceordren: "tried to adjust senor for opening in exterior door handle.
sensor was not looking good, replaced exterior door handle. OK"

jorkus

Det spørs om du må leve med problemet helt til du kommer ned til "sivilisasjonen" igjen... Håper du har en fin ferie uansett !!
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

RaBalder

Da har bakdøra oppført seg som den skal i et par dager. Det er tørt i nord-norge for tiden.  :D


Men så skyllet jeg av bilen i ettermiddag.
Og nå popper bakdøra opp så snart håndtakene skyves ut.

Tipper at når det har fått tørke en dag eller to, så virker alt igjen.


Så det ser ut til at det er noe som blir vått eller fuktig som fører til feilfunksjonen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA