Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny DAB+ modul

Startet av jalias, onsdag 16. juli 2014, klokken 10:30

« forrige - neste »

jalias

For de av dere som fortsatt sliter med den berømte skurringen på DAB, skifter de nå modulen.
Min skal inn i August for dette.

OleJA

Ingen skurring her, men det skal ikke mye til før DAB mottak faller ut. Fikser ny modul dette også?

....Kan forsåvidt like gjerne være antenna også som er dårlig eller feilplassert....

frskby

Fikk byttet for noen uker siden og kvaliteten ble vesentlig bedre. Var nesten ubrukelig tidligere. Nå er den helt grei, men fortsatt den dårligste jeg har hatt på mange år...
De var klar over at den ikke er optimal, men mer er det visst ikke nå å gjøre. De gjorde også noe "støyisolering" som de kalte det, det også hjalp. Så nå er visst min så bra den kan bli.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Muffinman

Støyisolering? Kanskje det går an å legge mobilen i midtkonsollen eller i håndveska på gulvet (ikke min veske ;) ) nå da uten at den slår inn på anlegget?

Frodebo

Har hatt min inne for en fix nå. Ble kanskje litt bedre, men langt fra god. Det er fortsatt peiskos i bakgrunnen...

I flg. Tesla venter de på noen deler for å få dette ordnet. De vet ikke når disse er på plass.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

jalias

Sitat fra: Frodebo på onsdag 16. juli 2014, klokken 19:49
Har hatt min inne for en fix nå. Ble kanskje litt bedre, men langt fra god. Det er fortsatt peiskos i bakgrunnen...

I flg. Tesla venter de på noen deler for å få dette ordnet. De vet ikke når disse er på plass.

Det er vel den delen de skal bytte hos meg. Regnet med den var på plass mot slutten av August.

cairnz

Sitat fra: Frodebo på onsdag 16. juli 2014, klokken 19:49
Har hatt min inne for en fix nå. Ble kanskje litt bedre, men langt fra god. Det er fortsatt peiskos i bakgrunnen...

I flg. Tesla venter de på noen deler for å få dette ordnet. De vet ikke når disse er på plass.
Da har du ikke fått det du skal ha. Her har det ikke vært et eneste gnist eller knitter på DAB siden bytte i Juni.
Hva står det på service-dokumentet du får på mail? Hos meg byttet de hele radio-modulen.
Elbilist

frskby

Ingen skurring hos meg heller etter bytting, mens mottaksforholdene fortsatt ikke er optimal. Radioen faller ut mye raskere enn andre biler jeg har hatt de seneste årene...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

cairnz

Sitat fra: frskby på torsdag 17. juli 2014, klokken 13:37
Ingen skurring hos meg heller etter bytting, mens mottaksforholdene fortsatt ikke er optimal. Radioen faller ut mye raskere enn andre biler jeg har hatt de seneste årene...
Nå er dette første dab-radioen jeg har hatt..

På strekningen Fredrikstad - Narvik hadde jeg ikke dekning :
* Follotunellen E6
* Nøstvettunellen E6 (i Oslo, rart det ikke er DAB her ?)
* Deler av Saltfjellet.
* Noen tuneller i Nordland.
* Deler av strekningen Bognes - Ballangen.

Ellers var det bare å bytte bånd når man byttet fylker, knall dekning hele veien for min del..

Hvor opplever du at det ramler ut?
Elbilist

Frodebo

Sitat fra: cairnz på torsdag 17. juli 2014, klokken 08:30
Sitat fra: Frodebo på onsdag 16. juli 2014, klokken 19:49
Har hatt min inne for en fix nå. Ble kanskje litt bedre, men langt fra god. Det er fortsatt peiskos i bakgrunnen...

I flg. Tesla venter de på noen deler for å få dette ordnet. De vet ikke når disse er på plass.
Da har du ikke fått det du skal ha. Her har det ikke vært et eneste gnist eller knitter på DAB siden bytte i Juni.
Hva står det på service-dokumentet du får på mail? Hos meg byttet de hele radio-modulen.

Servicedokument på mail? Det har jeg aldri sett noe til.... Verken denne gangen eller tidligere.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

cairnz

Da snakker du med personen du leverte nøklene til og ber om å få tilsendt disse. De sendes på epostadressen du bruker ellers på mytesla. Jeg har i alle fall mottatt alle dokumenter på servicer, både fra Skøyen og Lade (bortsett fra hjulkontroll ifbm. drivenhetbytte 26. juni).
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA