Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor kjøpe batteri til el sykkel

Startet av Reodor, søndag 13. juli 2014, klokken 11:18

« forrige - neste »

Reodor

Noen so vet hvor jeg kan kjøpe batteri til elsykkel?
Har vurdert å kjøpe et konverteringssett fra ebikes.ca som ikke regenererer og er montert i fremhjulet.
Tror jeg trenger 36 V og ca 10 Ah.
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Arne H.

Gjør et søk på Ebay. Finner sikkert noe som passer.
Forskriftene for el-sykler er for strenge i dette bratte landet.

tahustvedt


janstok

Er enig med tahustvedt, hold deg til kvalitet, mye rare greier der ute som ikke er så bra.
Også er det helt genialt med batteri som monteres i flaskeholder!
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

tahustvedt


Reodor

For batteri se jeg nå på
http://www.bmsbattery.com/36v/676-bottle-ebike-battery.html

og tenker på å bruke det sammen med

http://www.ebikes.ca/shop/conversion-kits/geared/front-mini-geared-kit-advanced-pas.html

Det tar meg opp i ca 6700,- inkl frakt men ikke mva.

Tanken er å montere det på en gammel stiv og lett offroader som jeg har og kjøre med sykkeltilhenger.

Jeg synes det begynner å bli dyrt, men dersom kvaliteten er god så er det vel verdt det.

Setter pris på kommentarer på butikk og utstyrsvalget!
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

PerBear

Sitat fra: Reodor på søndag 13. juli 2014, klokken 11:18
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe batteri til elsykkel?

Sjekk med lokal forhandler først, batterier fra utlandet er risikabelt (ulovlig sendt, elendig kvalitet).

Men: avhengig av cellekjemi og additiver håndterer li-ion varme o kilde på jlik måte. Siden elsykler ikke har aktiv termisk styring slik som elbiler er de avhengig av at bruker sørger for dette. Pass derfor på at batteriet kan brukes og lades ved temperaturer du finner akseptabel.
A123 Systems sine celler kan lades og utlades ved temperaturer ned til -30C. Mange andre celler kan ikke lades under +10C og utlades under 0C.

Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

4jazz

Bmsbattery kjøpte jeg ferdig fronthjul sett hvor alt du trenger følger med til min stive offroader. Meget fornøyd. Med 350 w motor og 12ah 48 watt batterier sparker den unna i bratte bakker. Meget god service og kommunikasjon med Bms batteri også. Et seriøst firma.
Oslo
Buddy
Ny mai 2011

Reodor

Har bestilt fra bmsbattery for noen dager siden. 
Ordrestatus står fortsatt med "testing" så venter i spenning.
Godt å høre at du er fornøyd!
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Reodor

#9
Utstyret,    36V250W Front K5 Motor E-Bike Whole Kit - Display : LCD $358.20  kom 4. sept. med TNT.
De skulle ha 581,- for fortolling.

Utstyret kom uten noen form for monteringsanvisning. Har skrevet til dem så får vi se..

Noen som vet hva sensoren? på bildet er?
Må man koble til denne og/eller throttle for at controller skal fungere?

2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Reodor

Liten oppdatering;
Fikk koblingskjema noen timer etter at det var etterspurt.
Greia på bildet over er forresten en sensor som måler omdreininger på hjulet sammen med en liten giver som festes på eikene.

Da jeg fikk montert opp greiene viste det seg at alle ekene på hjulet var slakke.
Satte syklen inn på XXL som strammet hjulet men da tok navet borti gaffelen.
Den ble utvidet noe, tror de la inn noen skiver, og nå fungerer syklen bra.

Holdbarheten go andre erfaringer kommer etterhvert.
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA