Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av froland, tirsdag 23. desember 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

GliX

Er det skruen som sitter sinnsykt hardt? Jeg har operert den med vannpumpetang en periode, men den går lett som bare det etter en liten smøring med godt fett.

ebye

Straks nøkkel vrides nekter Think'n absolutt alt; alle instrrumentlys og gearvelgerlys blunker intenst og det følges av knitring i takt med blunkingen. Straks nøkkel er ute blir det stille og mørk igjen.
noen som har en løsning eller ide om hva jeg skal foreta meg?

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ebye

12V er ladet og viser 12,65, men var 11,45 før lading.
% instrumentet står og vibrerer med pilen "under" 0% ved tenning avslått. Det "er"/var 30% igjen før teateret startet.
Når tenningen slåes på starter vindusvisker og går fire ganger over ruten. Ingenting virker når bilen "startes". Eneste instrumentlyset det er liv i er det som viser et batteri med + og - ....
Gearvelger får bilen i fri slik at den kan trilles.

Go-carter

11.45 høres ut som et dødt batteri. Jeg vil foreslå å koble på et ferskt batteri/startkabler, for å evt utelukke det. Men det høres helt likt ut som den gangen jeg spilte bilen min tom for strøm.(stereo + bass med tenning av er dumt)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

ebye

Byttet batteri, sjekket spenning i 12V stikkontakt i kupeen = 12,55
%meterpilen vibrerer fortsatt under null% og vindusvisker går sine turer over vinduet ved aktivering startnøkkel...
Alle sikringer er kontrollert, målt: OK
Kollisjonssikring(rød trykknapp foran) er trykket inn(ingen klikk)....
Ved tilkobling ladekabel lyser Power og CarLink blunker, det høres noen klikk fra batterikassen umiddelbart og det durer kontinuerlig fra en vifte eller vannpumpe, ingen feilmelding på ladekabelboks, men ingen lys fra ladeindikator på dashbord. (Vakumpumpe bremser starter ved trykk på bremsepedal)

Even Arendal

Heisan
Jeg skal lade start-batteriet 12v på min Think 2010.
Ser av instruksjonsmanualen at det skal ligge ca midt i motor-rommet, men langt nede.

Spørsmål:
Noen gode råd ?

Bør jeg skrue av panseret først ?
Foreløpig vanskelig å se noen batteri, men er det et vanlig 12v batteri slik som startbatteri på en ordinær bensinbil ?

Mvh Even i Arendal

Warlock

Heisann

Ja det er et het vanlig 12V batteri langt nedi der på førersiden. Det skal ikke være nødvendig å ta av paseret, (selv om det er enklere enn de fleste tror). Om du har aircondition i tillegg kan et være vanskelig å se og nå (og muligens lettere fra undersiden). Pluss-polen er lengst mot støtfangeren forran, og har en liten sikringsboks montert på seg. Minus-polen kan være svært vanskelig å nå, men du kan sette jord på et tilfeldig punkt i ramma eller en bolt eller tilsvarende i stedet :)

worry

Og hvis du har lader med sigarett-tenner kontakt (heter det det fortsatt?), så kan du lade direkte inne ved dashbordet.
Think lithium

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA