Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hund i LEAF., hva gjør man med idiotene?

Startet av TorC, tirsdag 08. juli 2014, klokken 21:52

« forrige - neste »

cra

Gå for et termometer med inne/ute-temperatur. Da vil sonden kunne plasseres slik at den ikke står i solsteiken, og dermed viser riktig temperatur. En lapp eller to om at det er en elbil (som dermed er lydløs når den går "på tomgang") og at AC er på, og som forklarer termometeret som supplement.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kjell Leaf

Sitat fra: Bekkenes på onsdag 09. juli 2014, klokken 08:55
Skjønner ikke hvorfor folk med hund tar den meg seg overalt.
Hvis du skal på butikken, kan den ikke bare være hjemme?
Det samme lurer jeg på, vi tar aldri med oss våre to små hunder uten at vi skal et spesielt sted for å gå tur med dem.
Jeg ber dere instendig om ikke å ha små barn i bilen i solsteiken selv om dere har ac på. Det er bare en bil og ting kan svikte. Kanskje stopper ac 1 minutt etter at dere går inn på kjøpesenteret, ting tar som regel lenger tid enn man hadde tenkt... og plutselig er det et lite knøtt som ikke får lov til å vokse opp.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Jan-Børre Olsen

Det varierer sikkert og de færreste tar vel med seg hunden til kjøpesenteret hvis det er bare dit de skal og så hjem igjen. Mange hunder liker også å være i bilen hvis den først skal være alene og slapper av bedre der enn i et tomt hus. Jeg kjøpte en sånn vannskål(var for øvrig på Dragons Den på BBC og ble slaktet der men den er genial) som ikke søler selv om det blir litt humpete og svingete. Anbefales.
http://www.amazon.co.uk/Prestige-Road-Refresher-Spill-Water/dp/B001GULX04
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

LittleHammer

1. Gå aldri fra hund i bil hvis bilen står i solsteken.
2. Gå aldri fra barn i bil.

Punktum.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

RuneW

#19
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. juli 2014, klokken 07:50
Idiotene som du kaller dem er folk som forsøker å være oppmerksomme og passe på. At de gjør gale vurderinger er kjedelig, men jeg synes ikke folk som bryr seg er idioter. Ikke alltid lett å bedømme en situasjon 100% korrekt.

+1

Synes å kalle en som bryr seg (selv om han dummet seg ut) for idiot er litt drøyt. Særlig med tanke på at du nærmest antar at en må være tilbakestående for ikke å forstå at en elbil kan ha AC gående selv om den "ikke går".

Forøvrig synes jeg ikke noe om at folk lar bikkjer være mange timer alene i bilen - helt uavhengig av temperatur. Men det kommer kanskje an på bikkja. Det er helt tydelig at den del ikke har det bra der i alle fall.

Hehe - Men jeg vil ikke gå så langt som å kalle dem idioter av den grunn ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TorC

Sitat fra: RuneW på onsdag 09. juli 2014, klokken 13:07
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. juli 2014, klokken 07:50
Idiotene som du kaller dem er folk som forsøker å være oppmerksomme og passe på. At de gjør gale vurderinger er kjedelig, men jeg synes ikke folk som bryr seg er idioter. Ikke alltid lett å bedømme en situasjon 100% korrekt.

+1

Synes å kalle en som bryr seg (selv om han dummet seg ut) for idiot er litt drøyt. Særlig med tanke på at du nærmest antar at en må være tilbakestående for ikke å forstå at en elbil kan ha AC gående selv om den "ikke går".

Forøvrig synes jeg ikke noe om at folk lar bikkjer være mange timer alene i bilen - helt uavhengig av temperatur. Men det kommer kanskje an på bikkja. Det er helt tydelig at den del ikke har det bra der i alle fall.

Hehe - Men jeg vil ikke gå så langt som å kalle dem idioter av den grunn ;D

De er ikke idioter fordi de bryr seg, men fordi de truer med vold og hærverk selv når de blir forklart at bikkja har det bra.

Jeg vil påstå at en bil hvor hovedlysene står på, radion står på, det er ganske høy viftelyd fra bilen OG det renner vann fra bilen, gir ganske mange hint... Da hadde det vært en idè å undersøke litt mer før man begynner å skjelle ut eier. Men han fyren igår var ikke idiot fordi han ikke forstod at AC var på, men fordi han skjellte meg ut etter noter.

Jeg ville ikke ha latt bikkja sitte i timesvis inne i bilen nå sommerstid selv med AC på, men dette var mens jeg var inne på en butikk på vei hjem fra en overnatting. Det å ha bikkje liggende i bilen i timesvis ser jeg generelt ikke på som et problem siden jeg ikke helt ser forskjellen på det å være hjemme alene i timesvis eller alene i bilen i timesvis. Jeg tror forskjellen ligger i hvordan vi mennesker føler, ikke hva hunder synes selv...
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.


Kjell Leaf

Sitat fra: TorC på onsdag 09. juli 2014, klokken 14:53
Sitat fra: RuneW på onsdag 09. juli 2014, klokken 13:07
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. juli 2014, klokken 07:50
Idiotene som du kaller dem er folk som forsøker å være oppmerksomme og passe på. At de gjør gale vurderinger er kjedelig, men jeg synes ikke folk som bryr seg er idioter. Ikke alltid lett å bedømme en situasjon 100% korrekt.

+1

Synes å kalle en som bryr seg (selv om han dummet seg ut) for idiot er litt drøyt. Særlig med tanke på at du nærmest antar at en må være tilbakestående for ikke å forstå at en elbil kan ha AC gående selv om den "ikke går".

Forøvrig synes jeg ikke noe om at folk lar bikkjer være mange timer alene i bilen - helt uavhengig av temperatur. Men det kommer kanskje an på bikkja. Det er helt tydelig at den del ikke har det bra der i alle fall.

Hehe - Men jeg vil ikke gå så langt som å kalle dem idioter av den grunn ;D

De er ikke idioter fordi de bryr seg, men fordi de truer med vold og hærverk selv når de blir forklart at bikkja har det bra.

Jeg vil påstå at en bil hvor hovedlysene står på, radion står på, det er ganske høy viftelyd fra bilen OG det renner vann fra bilen, gir ganske mange hint... Da hadde det vært en idè å undersøke litt mer før man begynner å skjelle ut eier. Men han fyren igår var ikke idiot fordi han ikke forstod at AC var på, men fordi han skjellte meg ut etter noter.

Jeg ville ikke ha latt bikkja sitte i timesvis inne i bilen nå sommerstid selv med AC på, men dette var mens jeg var inne på en butikk på vei hjem fra en overnatting. Det å ha bikkje liggende i bilen i timesvis ser jeg generelt ikke på som et problem siden jeg ikke helt ser forskjellen på det å være hjemme alene i timesvis eller alene i bilen i timesvis. Jeg tror forskjellen ligger i hvordan vi mennesker føler, ikke hva hunder synes selv...
Det har du rett i . Er hunden hjemme alene inne sover den det meste av tiden, eller halvsover. Greit med varmepumpe hjemme så det blir en fin temp. også om sommeren. Våre hunder har nesten hele huset tilgjengelig når vi er borte og kan ikke tenke meg at de kunne hatt det like godt i bilen.
Men folk tror fordi hundene selvsagt vil være med når man skal gå.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004


Erik N

Hvordan gjører man for å låse bilen med motor og AC igang? Jeg har forsøkt meg på det en hel morgon nå (nåja, et par forsøk iaf) men ikke klart det. Kan jo låse (kun) førerdørr med nøkkel, men hvis jeg først låst andre dørrer innifra så åpner de seg jo når jeg åpner førerdørren for å ta meg ut av bilen?

emil

Sitat fra: Erik N på søndag 13. juli 2014, klokken 10:10
Hvordan gjører man for å låse bilen med motor og AC igang? Jeg har forsøkt meg på det en hel morgon nå (nåja, et par forsøk iaf) men ikke klart det. Kan jo låse (kun) førerdørr med nøkkel, men hvis jeg først låst andre dørrer innifra så åpner de seg jo når jeg åpner førerdørren for å ta meg ut av bilen?

Har USA-Leaf og der er det heldigvis bare å låse på vanlig måte med knapp på fjernkontroll eller dør når jeg går ut, uavhengig om motor/AC står på eller ikke.

Mulig det går å låse alle dører med knapp på førerdør, låse opp førerdør manuellt med låsen ved håndtaket og så gå ut og låse med nøkkel?

Alternativt bruke carwings til å kjøle ned?

Erik N

Sitat fra: emil på søndag 13. juli 2014, klokken 11:16

Har USA-Leaf og der er det heldigvis bare å låse på vanlig måte med knapp på fjernkontroll eller dør når jeg går ut, uavhengig om motor/AC står på eller ikke.

Mulig det går å låse alle dører med knapp på førerdør, låse opp førerdør manuellt med låsen ved håndtaket og så gå ut og låse med nøkkel?

Alternativt bruke carwings til å kjøle ned?

Nei, også hvis jeg låser opp førerdør manuellt så åpner seg alle dører i samme sekund jeg åpner døren.

Carwings har jeg ikke, jeg har sverige-importert bilen og gidder ikke betale masse pengar for at aktivere noe jeg aldrig bruker, jeg har uansett en gammel telefon med knapper som ikke kan hantere apper.

Det er altså ikke muligt for en 2013-euroleaf at låse med motor igang?

emil

Alternativ nummer to (vær sikker på at du har nøkkel i lomma):

Åpne vindu på førerdør, gå ut og strekk armen inn og lås dører med knapp og så lukk vindu. Vindusheisen på førerdør gå jo automatisk. Fjern armen før den kommer i klem.

Bør kanskje gjøres med noen inne i bilen ved første forsøk i tilfelle den ikke vil låse seg opp etterpå (vet jo aldri hva som skjer når de har funnet på en så idiotisk løsning at man ikke kan låse døra mens bilen står på).

Småfly

Sitat fra: emil på søndag 13. juli 2014, klokken 20:05
Alternativ nummer to (vær sikker på at du har nøkkel i lomma):

Åpne vindu på førerdør, gå ut og strekk armen inn og lås dører med knapp og så lukk vindu. Vindusheisen på førerdør gå jo automatisk. Fjern armen før den kommer i klem.

Bør kanskje gjøres med noen inne i bilen ved første forsøk i tilfelle den ikke vil låse seg opp etterpå (vet jo aldri hva som skjer når de har funnet på en så idiotisk løsning at man ikke kan låse døra mens bilen står på).

Det funka faktisk. Ulempen er at du må låse opp igjen med fysisk nøkkel...

havardr

Et lite sidespørsmål her.

Kan man lade når bilen står på "tomgang" med AC på?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA