Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Normallading i Stavanger

Startet av Yagi, tirsdag 08. juli 2014, klokken 20:56

« forrige - neste »

Yagi

I dag på tur til Stavanger.  ;D

Hadde sjekket ladestasjoner.no og funnet ut at st.olav p-hus under Clarion Stavanger hadde 16A lademuligheter og ingen makstid. Derfor bokket jeg meg et rom der. Ladestasjoner.no stemte ikke  :(  Her var det nå max 3 timer!


Samme gjelder gateparkering i området; både utenfor svømmehallen og utenfor postkontoret er det max 3 timer.

Prøvde dermed Kyrre P-hus. Og her var det ingen maksbegrensning.

Parkerte der ved siden av en trivelig liten luring med bare noen få nr. fra regnr på min gamle Think  :)

Var ikke helt forberedt på at man i Stavanger har 3t makstid mot 16t som er mer normalen i Oslo....
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

jkirkebo

Sitat fra: Yagi på tirsdag 08. juli 2014, klokken 20:56
Var ikke helt forberedt på at man i Stavanger har 3t makstid mot 16t som er mer normalen i Oslo....

3t er greit på kommunale gratisplasser men i betalt parkeringshus hører det ingensteds hjemme...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 08. juli 2014, klokken 22:48
3t er greit på kommunale gratisplasser men i betalt parkeringshus hører det ingensteds hjemme...

WYRD!  Greit med 3t for å få sirkulasjon på gratisplassene, men så lenge det er mulig å betale for mer enn tre timer så må man kunne stå så lenge man har betalt for. Her er det bare å sende en e-post til de som driver P-huset og fortelle hvordan det ligger an, og at man ikek kommer til å parkere hos dem. Det vil jo være i P-husets interesse at man står så lenge som mulig? At det er "ladeplikt" på ladeplassene er derimot helt greit. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Yagi

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 08. juli 2014, klokken 22:48
3t er greit på kommunale gratisplasser men i betalt parkeringshus hører det ingensteds hjemme...
Det er jeg helt enig i.

Litt merkelig at det er Stavanger Parkering som drifter begge p-husene. Makstid i det ene og ikke i det andre.

Forøvrig var det slett ikke lett å komme seg ut av P-Kyrre. Der var det trangt gitt.....
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Jejl

Vet om 4 stk 22 kw ladere 6-7 min gåtur fra Stavanger sentrum. Koster 15 kr pr time og de er ikke tilgjengelig i normal kontortid 8-16 hverdager. Har ikke sett dem på noe ladekart. Skagen parkering under Scandic Stavanger city hotel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA