Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilt en Soul EV? Post her!

Startet av kringon, tirsdag 08. juli 2014, klokken 17:37

« forrige - neste »

torjoh

#60
Bestilt Kia Soul EV, Cherry Black & Inferno Red i dag. Bilen blir produsert 20 oktober og blir levert i slutten av november ;D ;D

K S

Sitat fra: Sipe på onsdag 10. september 2014, klokken 16:11
Jeg har bestilt en Kia Soul E, hvit og "babyblue". Skal det være så skal det være. Levering i mars 2015, puuuh, vært å vente på uansett. Har aldri kjørt Kia før, kul bil og kollegaene kommer til å få hakeslepp

Oj, jeg er tydeligvis heldig.....bestillte 1.september og levering 3-4-5 oktober, håper jeg.... Vet ikke om jeg hadde orket å bestillt bil med så lang leveringstid.....slik er det med oss store barn.... :-)

Geir81

Sitat fra: torjoh på onsdag 10. september 2014, klokken 17:08
Bestilt Kia Soul EV, Cherry Black & Inferno Red i dag. Bilen blir produsert 20 oktober og blir levert i slutten av november ;D ;D

Forhandlerne jeg har snakket med har antydet levering i januar/februar for bestillinger gjort nå i september. Hvordan henger det sammen at noen kan levere i oktober/november? Hadde forhandleren din allerede bestillt opp svart/rød bil til lager, eller er det et slags "kvotesystem" som gjør at noen forhandlere har langt kortere produksjonskø enn andre?

Tom Rune Aasebø

Bestilte opprinnelig Titanium med hvitt tak, deretter ble det Titanium. Men da jeg så den svarte med Rødt tak ombestilte jeg til denne. Ankomst Desember.

EspenM3

Sitat fra: Geir81 på onsdag 10. september 2014, klokken 20:16
Sitat fra: torjoh på onsdag 10. september 2014, klokken 17:08
Bestilt Kia Soul EV, Cherry Black & Inferno Red i dag. Bilen blir produsert 20 oktober og blir levert i slutten av november ;D ;D

Forhandlerne jeg har snakket med har antydet levering i januar/februar for bestillinger gjort nå i september. Hvordan henger det sammen at noen kan levere i oktober/november? Hadde forhandleren din allerede bestillt opp svart/rød bil til lager, eller er det et slags "kvotesystem" som gjør at noen forhandlere har langt kortere produksjonskø enn andre?

Noen forhandlere har vært flinkere med å bestille biler enn andre. Verre er det ikke.

terjebc

Bestilte en Sort Exclusive idag.  Antatt levering var månedsskiftet jan/feb.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

Zyntax

Blå med hvitt tak Exclusive bestilt i dag hos Kia Trondheim. Tidligst januar fikk vi beskjed om.
Lenge å vente, men satser på at det er verdt det. Har kun prøvekjørt Kia Soul, da Leaf ikke faller i smak, e-golf er for dyr, trillingene er for liten og Zoe det samme. ???
Liker det å kunne sette seg rett inn i bilen, den store kupeen, så får det heller bare være at bagasjerommet er litt lite. Vi kjøper oss en god trille vi får inn der, også får vi kjøre Touran de gangene vi må ha med en større barnevogn eller andre ting. Kjørelengden er vi sjelden avhengig av, så en takboks kan være aktuelt i fremtiden.
Vi gleder oss  ;D
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

KiaSoulEV

Bestilte en titanium silver Exclusive på fredag 5.sept hos Kia Moss, levering nov/des.
Fikk prøvekjøre bilen 2 ganger, siste gangen hadde vi den i nesten et døgn, veldig fornøyd med Kia Moss så langt.
Prøvde også e-golf og leaf, men Soul`n var vi totaltsett mest fornøyd med. Får også plass til en stor barnevogn i bagasjerommet uten å demontere den! (Emmaljunga kombivogn m/sportsdel) Det hadde vi ikke tippa første gangen vi så bilen. Selger kom også med forslaget om at jeg kanskje kunne lage en plate i bagasjerommet så jeg kunne fjerne isoporkassa og legge denne plata over vifta som ligger i bunnen, og dermed øke plassen betraktelig.

Vi gleder oss veldig til å bli elbileiere for første gang!  :)

Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

Zyntax

Sitat fra: KiaSoulEV på fredag 12. september 2014, klokken 14:07
Får også plass til en stor barnevogn i bagasjerommet uten å demontere den! (Emmaljunga kombivogn m/sportsdel) Det hadde vi ikke tippa første gangen vi så bilen.

Fikk dere inn vogna uten å legge ned bakseteryggen? Stående? Prøvde såvidt i går å få inn Emmaljunga nitro m/sportsdel i går, men ga fort opp. Kanskje litt for fort?  ::)
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

bear4x4

Bestilte en titanium silver Exclusive på torsdag 11.sept , levering des. 8)
Håper det blir en positiv erfaring da jeg aldri har hatt el bil før.
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver motatt 22 Desember 2014

KiaSoulEV

Ja det gikk fint uten å legge ned bakseteryggen. Satte den på høykant med hjulene inn mot bakseteryggen. Gi tilbakemld om du får det til!  ;)
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

boxer72

Sitat fra: torjoh på onsdag 10. september 2014, klokken 17:08
Bestilt Kia Soul EV, Cherry Black & Inferno Red i dag. Bilen blir produsert 20 oktober og blir levert i slutten av november ;D ;D
ser  denne  er forespurt  på Facebook siden  til  kia https://www.facebook.com/kiabilnorge/posts_to_page     desember  sier  de  at de  første sorte kommer
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

kammiz

#72
Bestilte idag. :) Hvit med blått tak. (dama bestemte det). Vi bytter ut hennes 2008 Opel Corsa med denne. Min 2007 Opel Vectra stasjonsvogn beholder vi fordi vi har familie 20 mil unna og må kunne få med oss alt med to barn og allikevel kunne kjøre langt, selv på vinteren. Jeg jobber hos Tesla, så kanskje jeg eventuelt bytter ut Vectraen med en Tesla, men vi har bestilt nytt rekkehus også, så vi må nesten vente litt med det. Samt, jeg har Opel i genene fra langt tilbake, vanskelig å gi slipp. :P

Så Kiaen blir en bil vi skal bytte på, den som kjører lengst den gitte dagen tar Kiaen. Jeg får kjøregodtgjørelse for alle ærende jeg har til andre lokasjoner fra mitt kontor på Grorud (feks til Drammen) så dette vil lønne seg veldig for oss. :)

Kiaen er uten tvil den KULESTE elbilen. Tesla er dog den peneste. :)

Men stusser veldig på at alle skriver levering i nov/des.. vi ble fortalt tidlig februar.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

KHSOUL

kjøpte en Titanium Silver den 11.09.14. antatt levering Jan/Feb 2015.
Gleder meg som en liten unge :-)
KIA Soul EV Titanium Silver Bestilt 11.Sep

heidu

Så moro at det er fler som har bestilt en KIA Soul EV. Skrev selv under kontrakten selv i dag og selger sa at den kommer trolig desember, senest januar. Han sa videre at den skulle være med i oktober produksjonen.
Er enig med kammis, så er litt i tvil om den kommer da, men vi får håpe på det beste :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA