Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilt en Soul EV? Post her!

Startet av kringon, tirsdag 08. juli 2014, klokken 17:37

« forrige - neste »

mune


stefka

Etter to ganger prøvekjøring (min kone måtte også overbevises og Zoe stod sterk pga. at prisen for tiden reduseres med 20 000) måtte jeg bare tegne kontrakt for en Exclusive, sort/rødt, til 249 900. Forhandleren i Lier fortalte at det skal bli omtrent 500 Soul til Norge i løpet av året, han har sikret seg 100 av disse. Det skal være solgt allerede 250 stykker landet rundt. En så ordentlig bygget bil med skikkelig kvalitetsfølelse inne og så mye utstyr inkludert! Veldig gode seter, masse plass også til passasjerene bak. Og enestående flott ytre. 7 års garanti. Mange argumenter for å gå for denne. Skal bygges i oktober og leveres tidligst i midten av november, senest før jul.

Et spørsmål til dere erfarne elbilister: vi får jo bare med et kabel til 10 ampere-lading. Kabelen til 16 og 32 Ampere koster ikke mye. Men for å bruke det må det installeres en ny ladeboks hjemme. Er det en kostbar affære? Lønner det seg?

kringon

Jeg hadde kjøpt en 32 A type 2 til type 1 kabel og så oppgradert hjemme til en 16/32A ladeboks på veggen med tiden.

Du greier deg fint med 10A hvis du ikke skal makse rekkevidden til bilen hver dag (gitt at du kan lade om natten).

Får selv en Soul i nær fremtid, og skal installere en 32A ladeboks type 2 i garasjen. Gamlebilen får sin egen 16A kurs.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Kianus

Fikk sikret meg den siste hos Kia Ensjø i går, og skrev kontrakt i går.
Gleder oss :)

elbilentusiast

Bestilte en blå m/hvit forrige uke levering midten/slutten av september! Overraskende rask levering da jeg egentlig skulle ha en hvit m/blå fra en annen forhandler. Prisforskjellen ved å kjøpe den fra et annet sted var 10 000kr, da var det ikke noe å tenke på engang! Gleder meg allerede! Leveringstiden skulle uansett være rundt samme tid, men likte blå m/hvit bedre!
Eier av en blå og hvit Kia Soul levert i september! Superfornøyd :)

moby666

Hehe. Det er mange som har fått kjøpt den siste... Har vært innom alle Kia forhandlerene på Østlandet i løpet av de siste månedene og alltid fått tilbud om å kjøpe den siste... Buskerud Bilsenter er de verste da de faktisk prøvde å lure meg, så den forhandleren hadde jeg helt klart styrt unna.

Kianus

elbilentusiast: Hva slags pris fikk du og fra hvilken leverandør?

MyHorse_FC

Sitat fra: moby666 på søndag 31. august 2014, klokken 17:24
Hehe. Det er mange som har fått kjøpt den siste... Har vært innom alle Kia forhandlerene på Østlandet i løpet av de siste månedene og alltid fått tilbud om å kjøpe den siste... Buskerud Bilsenter er de verste da de faktisk prøvde å lure meg, så den forhandleren hadde jeg helt klart styrt unna.

Hadde hvert okay med litt mer informasjon om hvorfor du mener dette om denne spesifikke forhandleren Moby666.

K S

Bestillte hvit/blå på Sandnes i dag. 8) Levering oktober.
Pris 251.000 inkl met lakk, vinterhjul, gummimatte bagasjerom, beskyttelse dørhåndtak og Type 2 til Type 1 kabel.
Er ikke så flink til å prute, så dette bør vel de fleste klare å få til :-)

JonasB

Bestilte bil i dag. Exclusive Titanium. Dette blir bra.

Titanium

Titanium siver Ex.
Kommer i januar eller februar.....får bare håpe at det ikke blir nye regler før det.

dextercf

Bestilte en Titanium Exclusive i går (Søndag) fra Skotvedt i Drammen.
250.000,- inkludert vinterhjul, ekstra lader, etc..
Levering estimert Desember.

Titanium


FredH

Sukk!

Bilen jeg var lovet i september, har Kia (ifølge City Bil i Tønsberg) sendt til Danmark.
Selger sa at noen fra ledelsen antageligvis hadde overstyrt hans ordre og prioritert en annen forhandler.
Visstnok kun denne bilen det har skjedd med... Great!

Så et syrlig TAKK til Kia!

Nå blir det tidligst bil i skifte nov/des, hvis ingen vet om en forhandler som kan levere før den tid...
_______________________________________

Kia Soul EV Exclusive (blå/hvit) i bestilling.
Forventet levert slutten av september.

Sipe

Jeg har bestilt en Kia Soul E, hvit og "babyblue". Skal det være så skal det være. Levering i mars 2015, puuuh, vært å vente på uansett. Har aldri kjørt Kia før, kul bil og kollegaene kommer til å få hakeslepp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA