Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Bø Sommarland?

Startet av Anew, tirsdag 08. juli 2014, klokken 15:25

« forrige - neste »

Anew

Jeg har tenkt meg til Sommarland i Bø i morgen. Tur/retur er det akkurat så langt at jeg kan kjenne et snev av rekkeviddeangst. Etter googling og søk på forumet har jeg ikke blitt noe klokere - er det noen som vet om det er lademuligheter der? 13A Schuko holder i massevis.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

svingen

tja,er ikke så mye og google på egetlig kan bare sjekke på ladestasjoner.no eventuelt sende mail til dem som jeg gjorde.

Vi har kun en liten ION og måtte sein lade 3 timer på veien,siden bø ikke hadde den muligheten her ble det eller Morgedal Ski musseum som har ladeplass og seljord camping og se etter sjøormen.

litt dum dem ikke kunne gi oss en stikk kontakt trenger og kun 13a. dem tapte en del penger på det kan man jo si (2 voksen og 2 barn ville nok lagt igjen mere enn de 8KW vi trengte får og komme frem ;)

Anbefaler att du og sender mail og si att du kun trenger en stikk kontakt kanskje dem gir deg noe da,hvor kjører du fra? går ut i fra du har vært på jurassictest.ch/GR/ og sjekke litt? det er jo en del type2 ladeplasser nå (http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet) så har du dobbel lader er det jo ikke lenge du skal stå her får og få like mye som 6 timer på 13a gir.

Hvis du må ha strøm og bø sommer land ikke kan gi deg strøm kan du jo parkere i sentrum av bø og ta taxi opp,kan ikke koste mange kr.

eller gjøre som meg og droppe og besøke dem som er så lite interessert i og tilby strøm.

se mail dialog under.

Fra: "meg"
Sendt: 11. juni 2014 22:46
Til: Informasjon
Emne: elbil lade mulighet?

Hei!
Vurdere og stoppe innom sommerland i bø når jeg er på vei tilbake til oslo,men lurer på hvordan det er med lading til elbil? er nødt til og lade mens jeg stopper får og komme hjemm,så derfor jeg ser etter alterativer til og lade 3-4 timer mens man leker og ha det gøy :)

er snakk om vanlig stikk kontakt med 16a,har dere det?
fant ingen på www.ladestasjoner.no

mvh Tore


13. juni 2014 kl. 09.45 skrev Marked <"mail":

Hei!

Vi har dessverre ikke opplegg for lading av elbil i parken.
Jeg har tatt det videre til teknisk sjef, og dette er absolutt noe vi bør se på mot neste sesong.

Vennlig hilsen/Best regards

"navn"
Salg- og markedskoordinator
Bø Sommarland AS
Steintjønnvegen 2
3800 Bø
Norway

Tlf: +"tlf"
Mob: +"tlf"
www.sommarland.no
logo_epost
Group of PARQUES REUNIDOS
  www.parquesreunidos.com


Fra: "meg">
Dato: 13. juni 2014 kl. 10.33
Emne: Re: elbil lade mulighet?
Til: Marked <"mail">


Hei!
Takk får tilbakemelding,da får jeg finne på noe annet,kanskje vi ses neste år da hvis lading er på plass eventuelt om jeg tar bensinbilen :)
bra att dere ser på muligheten til og få det her på plass,det starter og bli en del leverandører av lade bokser osv nå så er ikke så vanklig som det var får noen år siden :)
gi beskjed hvis dere trenger tips osv :)

god sommer.

mvh Tore
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Anew

Mange takk for svar.

Det hadde vært kjekt med noen kWh mens vi står parkert der oppe, men jeg regner vel egentlig ikke med at dette blir noe problem. Skulle det knipe får jeg vel låne litt strøm hos Tesla i Drammen på veien hjem.

Edit: kunne du gitt meg epostadressen du henvendte deg til? Det skader vel ikke om flere maser...
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

svingen

sendte bare til informasjon@sommarland.no som står på hjemme siden under "kontakt oss" :)
sikkert lurt som du sier om flere henvender seg.
personlig så tror jeg nok det her løser seg hvis du har en 20 meter skjøteledning og snakker med de rette folka,jeg måtte ha strøm så hadde ikke mulighet til og ta sjansen :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hgs

Hei, Bø camping har 2 stk chuckokontakter såvidt jeg husker, disse tror jeg er offentlige og skal dermed være tilgjengelige for alle. Dette er ca 10 min å gå. Ellers bor jeg selv 5 min fra inngangen, så om du er i krise er det bare å ringe 90630985.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

svingen

Sitat fra: hgs på torsdag 10. juli 2014, klokken 15:02
Hei, Bø camping har 2 stk chuckokontakter såvidt jeg husker, disse tror jeg er offentlige og skal dermed være tilgjengelige for alle. Dette er ca 10 min å gå. Ellers bor jeg selv 5 min fra inngangen, så om du er i krise er det bare å ringe 90630985.

Litt pinlig det her ja,det står jo på ladestasjon.no og er listet som offentlig.
tenkte det  var lengre unna jeg,har litt og gå når det gjelder geografi skjønner jeg......
da vet jeg hva jeg gjør neste gang :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hgs

Sitat fra: svingen på tirsdag 08. juli 2014, klokken 20:24
tja,er ikke så mye og google på egetlig kan bare sjekke på ladestasjoner.no eventuelt sende mail til dem som jeg gjorde.

Vi har kun en liten ION og måtte sein lade 3 timer på veien,siden bø ikke hadde den muligheten her ble det eller Morgedal Ski musseum som har ladeplass og seljord camping og se etter sjøormen.

litt dum dem ikke kunne gi oss en stikk kontakt trenger og kun 13a. dem tapte en del penger på det kan man jo si (2 voksen og 2 barn ville nok lagt igjen mere enn de 8KW vi trengte får og komme frem ;)

Anbefaler att du og sender mail og si att du kun trenger en stikk kontakt kanskje dem gir deg noe da,hvor kjører du fra? går ut i fra du har vært på jurassictest.ch/GR/ og sjekke litt? det er jo en del type2 ladeplasser nå (http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet) så har du dobbel lader er det jo ikke lenge du skal stå her får og få like mye som 6 timer på 13a gir.

Hvis du må ha strøm og bø sommer land ikke kan gi deg strøm kan du jo parkere i sentrum av bø og ta taxi opp,kan ikke koste mange kr.

eller gjøre som meg og droppe og besøke dem som er så lite interessert i og tilby strøm.

se mail dialog under.

Fra: "meg"
Sendt: 11. juni 2014 22:46
Til: Informasjon
Emne: elbil lade mulighet?

Hei!
Vurdere og stoppe innom sommerland i bø når jeg er på vei tilbake til oslo,men lurer på hvordan det er med lading til elbil? er nødt til og lade mens jeg stopper får og komme hjemm,så derfor jeg ser etter alterativer til og lade 3-4 timer mens man leker og ha det gøy :)

er snakk om vanlig stikk kontakt med 16a,har dere det?
fant ingen på www.ladestasjoner.no

mvh Tore


13. juni 2014 kl. 09.45 skrev Marked <"mail":

Hei!

Vi har dessverre ikke opplegg for lading av elbil i parken.
Jeg har tatt det videre til teknisk sjef, og dette er absolutt noe vi bør se på mot neste sesong.

Vennlig hilsen/Best regards

"navn"
Salg- og markedskoordinator
Bø Sommarland AS
Steintjønnvegen 2
3800 Bø
Norway

Tlf: +"tlf"
Mob: +"tlf"
www.sommarland.no
logo_epost
Group of PARQUES REUNIDOS
  www.parquesreunidos.com


Fra: "meg">
Dato: 13. juni 2014 kl. 10.33
Emne: Re: elbil lade mulighet?
Til: Marked <"mail">


Hei!
Takk får tilbakemelding,da får jeg finne på noe annet,kanskje vi ses neste år da hvis lading er på plass eventuelt om jeg tar bensinbilen :)
bra att dere ser på muligheten til og få det her på plass,det starter og bli en del leverandører av lade bokser osv nå så er ikke så vanklig som det var får noen år siden :)
gi beskjed hvis dere trenger tips osv :)

god sommer.

mvh Tore

Jeg sendte mail for kort tid siden og fikk dette svaret fra samme salg- og markedskoordinator:

"Ladestasjon er absolutt noe vi ønsker å kunne tilby våre gjester, men om vi får det til neste sesong er usikkert.
Uansett er det med i våre planer for videre utvikling av parken!
Ha en strålende helgJ"

Det er nok ikke topp prioritet, men jeg skal mase mer neste sommer :)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Olatho

Sendte dem en mail for noe tid siden, da vi er i gang med å planlegge sommerferien, og fikk til svar at

SitatVi kommer dessverre ikke til å ha ladere her til sommeren. Jeg beklager dette!

Så da blir det nok ikke sommarland på oss i år.

Nå er jo Sønnen uansett litt ung til at han ville hatt noe særlig ut av det, men det kan jo være greit å være klar over for andre barnefamilier.

ZOE

Det ligger jo en campingplass noen få hundre meter fra parken. Jeg lå der i sommer i telt med ungene.
Det er helt sikkert mulig å få kjøpe strøm der.
I værste fall kan du jo leie deg en teltplass med strøm :-)  Det har de...
Det er kanskje ikke så stor forskjell i forhold til å parkere i parken og betale avgift der.

http://www.bocamping.com/overnatting/camping
"Straum 50kr"

emil

Litt avhengig av hvor man kommer fra og hvor man skal etterpå begynner det jo også å komme litt hurtigladere i området. Notodden er f.eks ikke veldig langt unna.

Men uansett, kostnaden ved å opprette noen ladeplasser hadde nok tjent seg inn gjennom sesongen hvis flere elbilister da tar turen og legger igjen noen 1000-lapper pr familie.

ZOE

Jeg vurderer å kjøre Zoe fra Stavanger til BØ sommerland i sommer. Det blir nok spennnede..
Litt usikker på hvordan jeg skal klare det iallefall

emil

Sitat fra: ZOE på torsdag 15. januar 2015, klokken 16:04
Jeg vurderer å kjøre Zoe fra Stavanger til BØ sommerland i sommer. Det blir nok spennnede..
Litt usikker på hvordan jeg skal klare det iallefall

Tror ikke du med Zoe (eller noen annen moderne elbil) vil ha noe som helst problem med å kjøre Stavanger - Bø, problemet blir at man kanskje må via Notodden for å komme seg tilbake igjen.

ZOE

Regner med at vi gjentar suksessen fra i fjor og tar med lavvo, så blir det straum på campingplassen for femti kroner...


aronesen

Sitat fra: ZOE på torsdag 15. januar 2015, klokken 16:04
Jeg vurderer å kjøre Zoe fra Stavanger til BØ sommerland i sommer. Det blir nok spennnede..
Litt usikker på hvordan jeg skal klare det iallefall

Alernativt kjøre via Ålgård (Kiwi) med middagstopp på Valle (135km) og kanskje litt påfyll i Dalen.
(Valle - Bø direkte er 146km.)

Eller hurtigferge inn til Lysebotn med pitstopp i Valle.. 
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

ZOE

Skeptisk til rekkevidden over Suleskard , den forrige bilen min brukte 0,52 til Oslo via Sørlandet og 0,75 over Suleskard .

Får se til sommeren når jeg er bedre kjent med bilen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA