Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EL-biler i OL

Startet av Amoss, mandag 07. juli 2014, klokken 21:23

« forrige - neste »

Amoss

Aller først, bare for å ha sagt det, dette er altså ikke en debatt for eller i mot OL i Oslo i 2022. Oslo er nå offisielt en kandidat til å få OL, og dette er altså bare en tanke basert på OM vi skulle få OL hit.

Men altså, kom da til å tenke på at når det er ett OL så er det gjerne noen offisielle "dingser" - alt fra OL-drikker til OL-maskoter etc. Der iblant også offisielle OL-biler. Mener det var Volvo under OL i Lillehammer?

Joda, jeg vet... Dette går tradisjonelt til den bilfabrikken som kan legge mest OL-penger på bordet... Men nå skryter jo Norge av å være "annerledeslandet" så kanskje på tide å tenke nytt? Hva om man i Norge kunne utrope "EL-bilen" som den offisielle OL-bilen? Blir kanskje ikke så mye penger i kassa til IOC, men vil gi ett bilde Norge - og strengt talt også IOC vil jeg tro - heller vil være bekjente av enn en eller annen fossil-bil. Er sikker på at både Tesla, BMW, Nissan og hvem som evnt. ellers er på markedet i 2022 med glede stiller opp med noen gratis OL-biler som kan brukes under OL og få mediaoppmerksomhet. Kanskje en sak Norsk ELbilforening kan "lobbe" overfor politikere, den Norske Olympiske komitè og elbilprodusentene? 

Er noen år igjen om det blir noe, så tanken får god tid til å synke inn om noen sår noen pene frø alt nå :)
Model S 85D

hhartes

Det ble jo brukt en del elbiler under OL på Lillehammer også, så dette har vi tradisjon for :D
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Amoss

Sitat fra: hhartes på mandag 07. juli 2014, klokken 23:13
Det ble jo brukt en del elbiler under OL på Lillehammer også, så dette har vi tradisjon for :D

Stemmer, det hadde jeg jo helt glemt :)  Men det var vel ikke "offisielle OL-biler"?  Uansett, tanken her var at i det minste målet skulle være å kun bruke elbiler denne gangen.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA