Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?

Startet av TRM, søndag 06. juli 2014, klokken 17:24

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >


noto


Jejl

Sitat fra: noto på fredag 04. mai 2018, klokken 22:12
166 Wh/km siden okt. 2013. S85 97.000 km.
Du har kjørt med range mode 100% av tiden, og sjelden over 90 km/t?

GOS

Sitat fra: noto på fredag 04. mai 2018, klokken 22:12
166 Wh/km siden okt. 2013. S85 97.000 km.
Imponerende. Mye fin landevei med lave fartsgrenser?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

daktari

2,37 kWh/mil, 20.000 km.
19" slipstream, skiboks på vinteren, mye motorvei på Østlandet og småkjøring uten Range mode. Vinterforbruket var på 2,78 kWh/mil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

M@rtin

nov. 2017 S75, 19" slipstream. 8.000 km, kun med vinterdekk. 202 Wh/km så langt. Blandet kjøring, motorvei og by. Ingen rangemode.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Cowboystrekk

#172
Sitat fra: Tuxedo på fredag 04. mai 2018, klokken 21:10
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 04. mai 2018, klokken 17:27
172 Wh/km, 4.5 år og 49 000 km.
Mye nedoverbakke?
S60 med nokian R2. Mye lave fartsgrenser der jeg bor og kjører range mode om vinteren ;) Ekstra luft i dekkene hjelper og :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Tuxedo

Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 06. mai 2018, klokken 18:19
Sitat fra: Tuxedo på fredag 04. mai 2018, klokken 21:10
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 04. mai 2018, klokken 17:27
172 Wh/km, 4.5 år og 49 000 km.
Mye nedoverbakke?
S60 med nokian R2. Mye lave fartsgrenser der jeg bor og kjører range mode om vinteren ;) Ekstra luft i dekkene hjelper og :)
Det er kun på enkelte turer om sommeren under helt optimale forhold at jeg har kommet ned på 172 Wh/km. Kjører også R2 om vinteren. At du har dette som snitt over 50 000 km er helt vilt.

Cowboystrekk

Sitat fra: Tuxedo på søndag 06. mai 2018, klokken 21:20
Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 06. mai 2018, klokken 18:19
Sitat fra: Tuxedo på fredag 04. mai 2018, klokken 21:10
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 04. mai 2018, klokken 17:27
172 Wh/km, 4.5 år og 49 000 km.
Mye nedoverbakke?
S60 med nokian R2. Mye lave fartsgrenser der jeg bor og kjører range mode om vinteren ;) Ekstra luft i dekkene hjelper og :)
Det er kun på enkelte turer om sommeren under helt optimale forhold at jeg har kommet ned på 172 Wh/km. Kjører også R2 om vinteren. At du har dette som snitt over 50 000 km er helt vilt.
Se på noto du ;) 166 med den over 100 kg tyngre S85 er mer imponerende.

Nå på våren med R2 ligger jeg typisk på 130-150 på småkjøring og noen langturer i ca 70-80 km/t. Kjører mye uten klima på da behovet ikke er der, mens litt ekstra rekkevidde er verdt det.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

noto

Vestlandet. Mye kjøring i kø mellom ferger og mye 50-, 60- og 70-soner. Snittfart på langkjøring rundt 70 tenker jeg. Stort sett alene i bilen. Forvarmer alltid bilen om vinteren. Mye på vinterdekk ja. 75% anslagsvis. Strekker sesongen i begge ender. Sottozero og R2. Sistnevnte er utrolig lettrullende. De originale Goodyear sommerdekkene bruker langt mer, minst 15% tipper jeg.

Godt mulig å komme under 160 i snitt. Er faktisk under 160 siste 12 måneder siden forrige service i fjor på disse tider. På tørre veier nå om sommeren kan det fort komme ned mot 140 hvis man ikke trenger å bruke klimaanlegget. Range mode har ikke noe å si på 2013-modellene unntatt i starten av turen når det er kaldt og bilen ikke er forvarmet.

Zanka

Snitt på 232 Wh/km, 102 000km
R2 på 20 tommer på vinter og 21 tommer på sommer.
Ganske mye småkjøring, noe rangemode på vinter.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Cowboystrekk

Sitat fra: noto på mandag 07. mai 2018, klokken 07:23
Vestlandet. Mye kjøring i kø mellom ferger og mye 50-, 60- og 70-soner. Snittfart på langkjøring rundt 70 tenker jeg. Stort sett alene i bilen. Forvarmer alltid bilen om vinteren. Mye på vinterdekk ja. 75% anslagsvis. Strekker sesongen i begge ender. Sottozero og R2. Sistnevnte er utrolig lettrullende. De originale Goodyear sommerdekkene bruker langt mer, minst 15% tipper jeg.

Godt mulig å komme under 160 i snitt. Er faktisk under 160 siste 12 måneder siden forrige service i fjor på disse tider. På tørre veier nå om sommeren kan det fort komme ned mot 140 hvis man ikke trenger å bruke klimaanlegget. Range mode har ikke noe å si på 2013-modellene unntatt i starten av turen når det er kaldt og bilen ikke er forvarmet.
R2 er veldig lettrullende ja. Goodyeardekkene er håpløse når det er 0-10C, men kommer seg når det blir 15C+ og er ikke sååå ille da, men fremdeles 5-10% over R2. Testa de vs R2 på flere like strekker i 5C og i noen tilfeller var forbruket 20% høyere på kjøring i lav hastighet, kjente på dekkene og de var harde som stein, hjelper neppe på.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Aaalb

#179
Kjørt samme strekning på ca 8 mil to ganger i det siste. Ca samme kjøremønster, 12 % økning andre gang (fra 170wh til 190wh/km)

Det var vått på bakken og tidvis regn andre gangen. Normalt med en slik økning på 12% ?

Beklager sidesporingen ;)
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA