Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe elbil (leaf)

Startet av Lentaro, lørdag 05. juli 2014, klokken 23:11

« forrige - neste »

Lentaro

Hei!

Har vært å sett på denne idag, men syns prisen er litt høy iforhold til tilsvarende jeg har sett på finn. Hva mener dere jeg kan få presset prisen ned til?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49636422&searchclickthrough=true
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

Gordon Retriever

Du har rett i at prisen er såpass nær pris for en ny Acenta at jeg ikke helt ser grunnen til å velge en ett år gammel bil som har kjørt nesten 20000 km.

På den annen side har jeg inntrykk av at veldig mange 2013-Leaf på finn.no enten er parallellimporterte og/eller produsert før oppdateringen med større bagasjerom samt varmepumpe, så det er vanskelig å sammenligne priser.  Selv ville jeg betalt en del mer for denne bilen.

Det stor spørsmålet er imidlertid hvor mye selger er villig til å gå ned. Tar jeg ikke helt feil, er dette en ganske ny annonse, og håpet om stor interesse og god pris er nok fortsatt ikke borte hos selger.

Hvordan synes du 199.000 inkl. omreg. høres ut?

Lentaro

Det er sant.

Jeg brukte den bruktbil kalkulatoren som gir en verdi på ca 167 000, noe som må taes med en klype salt. søkte samtidig opp på finn og finner en Tekna som ligger ute til 200 000, samt andre 2013 modeller Acenta som har gått 10-15 000 mindre til en lavere pris. Tenker da å kunne prøve å få den ned til 170-175 000?

Eksempel vis
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49770117&searchclickthrough=true
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

Gordon Retriever

Jeg tror det er litt optimistisk å få ned den grå Acentaen i Buvika med 40.000...

Den rød i den siste linken din illustrerer litt av poenget i det første innlegget mitt: Her står det "nye modell", men dette er den gamle utgaven med bl.a. elektrisk parkeringsbrems. I tillegg mangler den varmepumpe.  At den er fritatt for omregistreringsavgift, tyder også på at det er en parallellimport uten 5 års garanti gjennom Nissan Nordic.



Lentaro

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=49548978

hva med denne? Det er lett å bli litt forvirra når det er så mange forskjellige varianter av samme bil der ute  :o
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

Gordon Retriever

Når du blir Leaf-ekspert ser du med en gang at rødfargene på de to er forskjellige. ;)

Jupp, her har vi en UK-produsert Leaf.

Jeg står fortsatt inne for tipset mitt om 199.000 for den grå Acentaen.
Teknaen har mer utstyr, mens Acentaen har fulle forbrukerkjøpsretter gjennom det norske apparatet til Nissan. Usikkerhetsmomentet ved den røde Teknaen er hvilket land den er importert fra, siden varmt klima sliter mer på batteriet.

Du kunne kontaktet firmaet som selger den røde Teknaen og bedt om et tilbud på bilen inkludert vinterhjul samt transport til din hjemby. Da får du noe konkret å sammenligne med hva som er en fair pris for den grå Acentaen.

Jeg ser for øvrig at samme firma har en annen Tekna som har kjørt halvparten så langt til 10.000 mer. Greit å se hvordan de priser kjørte kilometer.


Elbil fundamentalist

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 06. juli 2014, klokken 00:02
Jeg tror det er litt optimistisk å få ned den grå Acentaen i Buvika med 40.000...

Den rød i den siste linken din illustrerer litt av poenget i det første innlegget mitt: Her står det "nye modell", men dette er den gamle utgaven med bl.a. elektrisk parkeringsbrems. I tillegg mangler den varmepumpe.  At den er fritatt for omregistreringsavgift, tyder også på at det er en parallellimport uten 5 års garanti gjennom Nissan Nordic.
Her er du litt upresis Gordon..
Europeiske paralellimporterte Leafer har full fabrikkgaranti og Nissan Nordic er forpliktet til å utøve denne fabrikkgarantien som orginalforhandler. Eneste forskjell er norsk kjøpslov som gir 2 år reklamasjonsrett utover de 3 år garanti som er på (selve) bilen. Batteriet og høyspent komponenter er dekket i 5 år / 100.000km på fabrikkgarantien.
Altså er det lite som skiller. Reklamasjonsrett er ikke det samme som garanti.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Lentaro

2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

emil

Sitat fra: Lentaro på søndag 06. juli 2014, klokken 20:15
Er det noe forskjell på denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47099287&searchclickthrough=true og en norsk utgave?

Bare for å rette opp en viktig feil mange skriver: 6.6kW lader er IKKE hurtiglader, det er bare en litt hurtigere saktelading...

Mangel på lyktespylere avslører at det er en importbil, men de skriver ingenting om at det er det eller hvor de kommer fra. Annet enn garantier er det vel ikke store forskjeller mellom europeiske og norske biler. Men ville forsikret meg om at alt de opplyser faktisk stemmer og at de ikke bare har copypasta en annen annonse.

Lyse Tanker

#9
Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 06. juli 2014, klokken 09:35
Her er du litt upresis Gordon..
Europeiske paralellimporterte Leafer har full fabrikkgaranti og Nissan Nordic er forpliktet til å utøve denne fabrikkgarantien som orginalforhandler. Eneste forskjell er norsk kjøpslov som gir 2 år reklamasjonsrett utover de 3 år garanti som er på (selve) bilen. Batteriet og høyspent komponenter er dekket i 5 år / 100.000km på fabrikkgarantien.
Altså er det lite som skiller. Reklamasjonsrett er ikke det samme som garanti.

Hva med denne bilen fra Europa et eller annet sted, gjelder det samme garantiansvar her?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49770639&searchclickthrough=true

På forhånd takk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA