Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kapasitet på Teslas superladere

Startet av Yagi, lørdag 05. juli 2014, klokken 20:36

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Rio på mandag 07. juli 2014, klokken 17:17
Sitat fra: Lanber på mandag 07. juli 2014, klokken 17:08
Da melder jeg ned denne kontoen. Møkk lei nå.

Takk for hjelp med det millimetermenn, uten mellomrom

Lanber: Du må tåle, som alle andre, at noen korrigerer ting du skriver. I stedet for å ta det ille opp, så burde du kanskje heller sagt "Takk!"?

Jeg liker å lære av feilene mine, og synes det er fint at folk påpeker dem. Det er jo det jeg lærer av, og slik man slipper å gjøre de samme feilene flere ganger.

+1. Forskjellen på kW, kWt, Wh/km og lignende er ganske vesentlig. Å henge seg opp i orddeling, dobbeltkonsonanter og lignende er derimot litt unødvendig, selv om det og kan være litt "forstyrrende" å lese.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rio

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 08. juli 2014, klokken 09:28
Sitat fra: Rio på mandag 07. juli 2014, klokken 17:17
Sitat fra: Lanber på mandag 07. juli 2014, klokken 17:08
Da melder jeg ned denne kontoen. Møkk lei nå.

Takk for hjelp med det millimetermenn, uten mellomrom

Lanber: Du må tåle, som alle andre, at noen korrigerer ting du skriver. I stedet for å ta det ille opp, så burde du kanskje heller sagt "Takk!"?

Jeg liker å lære av feilene mine, og synes det er fint at folk påpeker dem. Det er jo det jeg lærer av, og slik man slipper å gjøre de samme feilene flere ganger.

+1. Forskjellen på kW, kWt, Wh/km og lignende er ganske vesentlig. Å henge seg opp i orddeling, dobbeltkonsonanter og lignende er derimot litt unødvendig, selv om det og kan være litt "forstyrrende" å lese.

Jeg hang meg bare opp i det fordi han anklaget meg. ;)
Det sagt, hvordan skal man lære om særskrivningsfeil, hvis ingen påpeker det?

Jeg liker at folk korrigerer meg når jeg skriver feil - det er jo kun slik man lærer.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Amoss

Sitat fra: Porsgrunn på tirsdag 08. juli 2014, klokken 03:16
Tesla Superchargere har hittil spart kloden for 4 256 850 liter bensin
og 12 782 680 kg co2 + alt som lades andre steder.

Interresant - i følge denne er det 102 ladere i statene og 27 i europa. I følge websidene er det 99 i statene og 32 i europa.

Sandane og Karlstad/Arboga er på plass på websiden :)
Model S 85D

Tarpoon

Eneste bil på Lillehammer nå. Det hadde jeg ikke forventet. 
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

knuabr

Skal fra Oslo til Lom og Bøverdalen i morgen den 22/7, og trenger derfor lading på Lillehammer. Noen som kjenner forholdende der i disse dager?
Må jeg beregne god tid, eller kan jeg regne med egen lader?
Regner med å være der mellom kl 1400-1600.

cstromme

Sitat fra: knuabr på mandag 21. juli 2014, klokken 17:36
Skal fra Oslo til Lom og Bøverdalen i morgen den 22/7, og trenger derfor lading på Lillehammer. Noen som kjenner forholdende der i disse dager?
Må jeg beregne god tid, eller kan jeg regne med egen lader?
Regner med å være der mellom kl 1400-1600.

Tror ikke du har noe å bekymre deg for. En tirsdag formiddag er det nok neppe noe press på Lillehammer.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Leif1

Det har vel knappest vært noe som kan kalles kø på disse laderne enda.
Har vært der både i påsketrafikken og nå sist på søndag. Ingen som måtte vente i påska, og nå var det en bil da jeg dro innom på søndag ettermiddag.
Konvertitt fra S til X

OleJA

Sitat fra: knuabr på mandag 21. juli 2014, klokken 17:36
Skal fra Oslo til Lom og Bøverdalen i morgen den 22/7, og trenger derfor lading på Lillehammer. Noen som kjenner forholdende der i disse dager?
Må jeg beregne god tid, eller kan jeg regne med egen lader?
Regner med å være der mellom kl 1400-1600.
Var kun 2 andre TMS når jeg lader der omkring kl 1300 idag. De ladet attpå til på 3a og 3b så det var plenty med ledige ladere.
På Cinderella var det derimot fullt senere på dagen.

Philip Marlowe

Jeg har vært innom Cinderella flere ganger i sommer. Noen av gangene har det vært seks stykker som lader der. En gang stod det to og ventet. Rart det bare er 6 ladere der. Det blir vel enda trangere når flere og flere Teslaer blir solgt.

Håper neste fase i SC-utbyggingen blir å fortette. At de setter opp nye plasser mellom de eksisterende.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

OleJA

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 22. juli 2014, klokken 09:10
Jeg har vært innom Cinderella flere ganger i sommer. Noen av gangene har det vært seks stykker som lader der. En gang stod det to og ventet. Rart det bare er 6 ladere der. Det blir vel enda trangere når flere og flere Teslaer blir solgt.

Håper neste fase i SC-utbyggingen blir å fortette. At de setter opp nye plasser mellom de eksisterende.
Det hadde vel og hjelpt godt på om de oopgraderte laderne til 135kW. Da blir det mer restkapasitet til bil nr 2. Igår fikk jeg bare 15kW i en periode når jeg ankom som nr 2

Philip Marlowe

Sant nok, men 15kW er jo bedre enn ingenting og det øker jo etterhvert som batteriet på bil 1 fylles.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Brede

Jeg kapret den siste ledige plassen på Dombås når jeg kom dit i dag.

Eller ledig og ledig... Når naboteslaen velger å drite i oppmerkingene og nesten blokkere to plasser så rister en litt på hodet når en presser bilen inn der så godt en kan..  ::)

OleJA

Sitat fra: Brede på onsdag 23. juli 2014, klokken 16:54
Jeg kapret den siste ledige plassen på Dombås når jeg kom dit i dag.
Ladet helt alene på Dombås på mandag formiddag.

jkirkebo

Sitat fra: Brede på onsdag 23. juli 2014, klokken 16:54
Jeg kapret den siste ledige plassen på Dombås når jeg kom dit i dag.

Såpass ja. Jeg var der vel rundt 17-tiden og da var det kun én annen bil der i tillegg til min.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#59
Var også på Dombås i dag. Kom vel dit litt før kl. 1500, og fikk en lader helt for meg selv. Det stod fire biler der fra før, hvorav to på samme lader.

Har egentlig vært heldig i går og i dag - to ladinger på Cinderella, videre Lier, Lillehammer og Dombås - og kom akkurat i tide til å være førstemann på den siste helt ledige laderen. Mye trafikk for tiden.

Merket meg at Cinderella-laderen nektet å gi meg mer en 90KW på streken begge gangene, mens Lier leverte rundt 120 på maks. Bikket 100 på de to andre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA