Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

A8

#990
Fantastisk!  :D
Det er den mest konkrete informasjonen på det halvåret som så langt er gått. Og den kom ikke fra forhandler, nei... >:(
Da kan jeg begynne å sikte meg inn på uke 12-13.  :)

Litt konspirasjonsteori på bakgrunn av disse tallene kan vise at bestilling av biler med VP falt kraftig fra oktober og utover. Det sammenfaller vel muligens sånn cirka med når det for alvor begynte å bli snakk om leveranseproblemer. Kanskje "strategien med informasjon" for å få kundene over på biler uten VP har vært en suksess?
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

havardolini

Sitat fra: A8 på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:56
Fantastisk!  :D
Det er den mest konkrete informasjonen på det halvåret som så langt er gått. Og den kom ikke fra forhandler, nei... >:(
Da kan jeg begynne å sikte meg inn på uke 12-13.  :)

Litt konspirasjonsteori på bakgrunn av disse tallene kan vise at bestilling av biler med VP falt kraftig fra oktober og utover. Det sammenfaller vel muligens sånn cirka med når det for alvor begynte å bli snakk om leveranseproblemer. Kanskje "strategien med informasjon" for å få kundene over på biler uten VP har vært en suksess?

Jeg har ikke fått noenting av verdi fra min forhandler uten at jeg selv har bedt om det  >:(
Det sier seg vel selv at de var redde for å miste markedsandeler og at de prøvde å snakke ned viktigheten av varmepumpe som et forsøk på å begrense skadevirkningene av at VW ikke klarer å levere.
Selgeren min prøvde seg også, istedenfor måtte de slite med meg og gi meg gratis lånebil, ha! :)

raggi

Gratulerer så mye til dere som har hentet bil :D
Kjenner misunnelsen er stor ! Har dere noen mulighet til å få til noen tester av forbruket til bilene ?  :)

HelectriC

så kom da negativ beskjed i uken. nå er det ikke lenger midten januar uten nå snakker vi levering midten februar. lurer på hvor lenge forhandleren skal skyve på leveringsdato. ikke noe kompensajon utover de 10 000 heller. lurer seriøst på hva de driver med på Møller.
ioniq 5

EV - Driver

VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

valvolainen

Uten å vite så mye om bestilling og levering på disse ventepumpebilene fra felles oppsamlingsplass - Kan det være slik at det glipper litt i hvilke biler som kommer ut herfra først? Det mest rettferdige må jo nødvendigvis være å kjøre ut etter stigene rammenummer, men det er ikke alltid dette er praktisk gjennomførbart, bilene kjøres inn på et tog (lastebil først??), lastet på en ro-ro båt og ankommer drammen der de sorteres i landsdeler og fraktes med lastebil ut til forhandler.

Det er ganske mange logistikkbiter involvert - en eller annen plass her skal de jo også fikse ventepumpene.

Fremfor at alt skal være 100% i rekkefølge men da ekstra tidkrevende kan det jo være at de mater bilene unna, og ved å ta feil rekkefølge så forplanter dette seg ekstra utover i leddene tidsmessig, men totalt sett blir bilene levert mye raskere.

jeg vet ikke, bare synsing som så mye annet:=)

Sidewinder

Sitat fra: HelectriC på onsdag 07. januar 2015, klokken 16:28
så kom da negativ beskjed i uken. nå er det ikke lenger midten januar uten nå snakker vi levering midten februar. lurer på hvor lenge forhandleren skal skyve på leveringsdato. ikke noe kompensajon utover de 10 000 heller. lurer seriøst på hva de driver med på Møller.

Er din bil ferdig produsert?

Eple3

Bestilte i august. Forhandler sa den var produsert. Når jeg leser lengre oppe at biler bestillt august og september blir PRODUSERT uke 10-12 tviler jeg på at det stemmer...... Hadde det ikke vært for dette forumet hadde jeg ikke visst noe omtrent. Takk til alle som kommer med bidrag

HelectriC

Sitat fra: Sidewinder på onsdag 07. januar 2015, klokken 17:13
Sitat fra: HelectriC på onsdag 07. januar 2015, klokken 16:28
så kom da negativ beskjed i uken. nå er det ikke lenger midten januar uten nå snakker vi levering midten februar. lurer på hvor lenge forhandleren skal skyve på leveringsdato. ikke noe kompensajon utover de 10 000 heller. lurer seriøst på hva de driver med på Møller.

Er din bil ferdig produsert?

Aner ikke, før jul fikk jeg vite den var blant de første som ankommer Norge, denne uken får jeg vite at bilen snart skal lastes i Bremerhaven. Vanskelig å vite hva man skal tro.
ioniq 5

poskare

Hehe, ja disse selgerne og informasjonen man har fått frem til nå tror jeg man kan ta med en klype salt... Ihvertfall mtp at biler bestilt i feb-mar '14 først NÅ får produksjonsdato.....

MagnarPS

Etter å lest gjennom hele tråden burde jeg kanskje ikke kommentere, men i stedet løpe å levere en lottokupong.

Hadde tenkt masse på e-golf de siste månedene, men blitt litt skremt av disse formidable leveringstidene. Men på tirsdag ut av intet tenkte jeg at jeg skulle plukke opp røret å ringe den lokale VW forhandleren min, primært for å høre om leveringstid på e-golf uten varmepumpe da jeg regnet bil med vp som en fjern utopi.

Joda, da viser det seg at minutter før jeg ringer så har de fått en avbestilling på en bil med VP og den har de faktisk stående i butikken. Han trodde det måtte være den eneste med VP som var usolgt som sto på lager i Norge.
Jeg ba prompte om utstyrsliste og pris på mail, og aksepterte tilbudet. Henter bilen på førstkommende tirsdag.

Til info så er det ikke lik meg å ha sånn flaks. :)

Råde

Gratulerer!

Flere spørsmål melder seg:
-orket du virkelig å lese hele tråden
-hvilken dust tok opp en plass i køen og avbestiller?
-hvor mange rekker kommer du til å spille?
-turde du virkelig å legge inn dette innlegget

;)
e-Golf | X75D

mor10

Sitat fra: HelectriC på onsdag 07. januar 2015, klokken 21:52
Sitat fra: Sidewinder på onsdag 07. januar 2015, klokken 17:13
Sitat fra: HelectriC på onsdag 07. januar 2015, klokken 16:28
så kom da negativ beskjed i uken. nå er det ikke lenger midten januar uten nå snakker vi levering midten februar. lurer på hvor lenge forhandleren skal skyve på leveringsdato. ikke noe kompensajon utover de 10 000 heller. lurer seriøst på hva de driver med på Møller.

Er din bil ferdig produsert?

Aner ikke, før jul fikk jeg vite den var blant de første som ankommer Norge, denne uken får jeg vite at bilen snart skal lastes i Bremerhaven. Vanskelig å vite hva man skal tro.

dette høres ut som den samme beskjeden som jeg fikk både før jul og nå.
går inn i rekken av dårlig info fra Møller
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

MagnarPS

Sitat fra: Råde på torsdag 08. januar 2015, klokken 08:51
Gratulerer!

Flere spørsmål melder seg:
-orket du virkelig å lese hele tråden
-hvilken dust tok opp en plass i køen og avbestiller?
-hvor mange rekker kommer du til å spille?
-turde du virkelig å legge inn dette innlegget

;)

For å svare kronologisk.
- Ja.
- Har navnet, det står på den opprinnelige kontrakten.
- Regner med det holder med en  ;D
- Var lenge i tvil. Skruppelløst kanskje.  :D

alagerqv

Noen har jo flaks! Sånn er det bare. Uansett gratulerer med effektiv sniking i leveringskø (i tillegg til E18 kø)!

Jeg avbestiller gjerne min e-Golf og venter på neste utgave hvis den får 7,2kW lader, soltak, varme i ratt eller Apple kompatibilt hifi-system.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA