Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

14,7kW ladeeffekt frå 3-fase 230V IT-nett

Startet av no_way, tirsdag 01. juli 2014, klokken 09:29

« forrige - neste »

no_way

Meiner eg har sett temaet tidlegare her ein gong, men finn det ikkje igjen nå, så eg prøver meg med ein ny tråd.

Adapter frå Schuko til raudt 16A industriuttak (416-6) koplast til UMCen for å omgå 13A grensa med orginal Schuko-adapter på UMCen. Eg går ut frå at korrekt kopling for dette er som vist i tabellen under:




SchukoRaudplugg
1L1
2N

Dette bør vel enkelt kunne utvidast til ein adapter frå blå (316-9) til raud (416-6) industrikontakt? Slik at bilen kan ladast med 2x16A frå 3-fase 16A 230V. Trass i "parallellkoplinga" av 2x16A mot N-ledaren, har eg vage minner om vektoraddisjon som tilseier at 16A (0grader) + 16A (120grader) = 16A (60grader) slik at ingen ledar vil føre meir enn 16A:





BlåRaud
L1L1
L2L2
L3N

For dei som har bil med dobbeltladar, bør bør dette igjen kunne oppskalerast til ei tilsvarande 32A-kopling for DIY heimeladar. Kanskje det til og med kan gå greitt å kople opp ein kommersielt tilgjengeleg heimeladar på denne måten? Uansett er poenget å maksimere tilgjengelig ladeeffekt frå 230V 3-fase IT-nett som så mange "slit" med her i Norge.

Det er jo ikkje så ille å dobble frå 32A 1-fase industristikk på 7,4kW (16A x 230V) til 14,7kW utan å måtte kjøpe dyr trafo!
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx

sigurdi

Ja dette er diskutert en rekke ganger.
400v har 400v mellom L1, L2 og L3, og 230v mellom L1-N, L2-N og L3-N
Siden bilen ikke ser 3 faser mangler L3 på rød adapter går den ut fra enfas og bruker L1 og N.

230v 3 fas 32A = 12.7kW (230 x 32 x 1.73 (kvadratrota av 3 pga faseforskyvingen)

Så ønsker du å utnytte 3 fas 230v IT net, vent på Zaptec ZapCharger og håp på at den ikke blir priset i skyene. :-)

sigurdi


Horten
Model X90D (18.03.17)

no_way

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 01. juli 2014, klokken 10:06
Ja dette er diskutert en rekke ganger.
400v har 400v mellom L1, L2 og L3, og 230v mellom L1-N, L2-N og L3-N
Siden bilen ikke ser 3 faser mangler L3 på rød adapter går den ut fra enfas og bruker L1 og N.
Ahh, så bilen nektar å nyttiggjere seg 2 fasar? Det må jo i så fall vera ein firmware feature som kunne vore endra?

Men kva då med det eg les om lasking mot raudpluggen for å omgå den midlertidige 13A begrensninga med enkeltladar? Laskar ein då den eine fase mot ALLE fasane i raudpluggen? Må bilen då stillast ned på 5-6A sidan den trekk straumen frå alle fasane, eller "forstår" den at det er kun ein fase slik at du kan stille den på 16A ladestraum?

Sitat
230v 3 fas 32A = 12.7kW (230 x 32 x 1.73 (kvadratrota av 3 pga faseforskyvingen)
Flaut at eg ikkje gjorde det reknestykket når eg så lettvindt slo fast at 14,7kW skulle vera mogleg med 32A :-[  Eg burde ha alle forutsetningar for å vite bedre...

Men det endrar ikkje på tanken min om at det skulle vera mogleg å mate ladaren med 32A på 2 av 3 fasar frå eit IT-nett. Om berre bilen kunne akseptert det... Derimot måtte ein nok ha forsyning frå eit 63A uttak for å få til dette, sidan straumen i "N-fasen" faktisk vil måtte bli større enn 32A.

Sitat
Så ønsker du å utnytte 3 fas 230v IT net, vent på Zaptec ZapCharger og håp på at den ikke blir priset i skyene. :-)
Oftast held det jo med 32A 1-fas, men eg bare MÅ utforske mulighetane :)

Det siste alternativet er vel at det skal vera mogleg å lade bilen med 80A 1-fas 230V? Eller gjeld det kun den amerikanske 2-pola pluggen? Her vil ein vel måtte parallellkople alle 3 fasane i Mennekes-pluggen med det resultat at den stakars N-ledaren vil måtte handtere 80A?
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx

OleJA

Men bortsett fra at effekt beregningen ble noe optimistisk, er ikke trådstarter inne på noe her?
En måtte isåfall benyttet et type2 ladepunkt siden UMCen tåler maks 16A pr leder. Koker ikke dette da bare ned til at lader firmwaren må støtte bruk av kun 2 av delladerne.
Kanskje virker det også allerede, der er vel  bare å finne seg en blå 16A 3-fase plugg og teste?

Leif1

Sitat fra: no_way på tirsdag 01. juli 2014, klokken 11:03
Sitat fra: sigurdi på tirsdag 01. juli 2014, klokken 10:06
Ja dette er diskutert en rekke ganger.
400v har 400v mellom L1, L2 og L3, og 230v mellom L1-N, L2-N og L3-N
Siden bilen ikke ser 3 faser mangler L3 på rød adapter går den ut fra enfas og bruker L1 og N.
Ahh, så bilen nektar å nyttiggjere seg 2 fasar? Det må jo i så fall vera ein firmware feature som kunne vore endra?

Men kva då med det eg les om lasking mot raudpluggen for å omgå den midlertidige 13A begrensninga med enkeltladar? Laskar ein då den eine fase mot ALLE fasane i raudpluggen? Må bilen då stillast ned på 5-6A sidan den trekk straumen frå alle fasane, eller "forstår" den at det er kun ein fase slik at du kan stille den på 16A ladestraum?

Sitat
230v 3 fas 32A = 12.7kW (230 x 32 x 1.73 (kvadratrota av 3 pga faseforskyvingen)
Flaut at eg ikkje gjorde det reknestykket når eg så lettvindt slo fast at 14,7kW skulle vera mogleg med 32A :-[  Eg burde ha alle forutsetningar for å vite bedre...

Men det endrar ikkje på tanken min om at det skulle vera mogleg å mate ladaren med 32A på 2 av 3 fasar frå eit IT-nett. Om berre bilen kunne akseptert det... Derimot måtte ein nok ha forsyning frå eit 63A uttak for å få til dette, sidan straumen i "N-fasen" faktisk vil måtte bli større enn 32A.

Sitat
Så ønsker du å utnytte 3 fas 230v IT net, vent på Zaptec ZapCharger og håp på at den ikke blir priset i skyene. :-)
Oftast held det jo med 32A 1-fas, men eg bare MÅ utforske mulighetane :)

Det siste alternativet er vel at det skal vera mogleg å lade bilen med 80A 1-fas 230V? Eller gjeld det kun den amerikanske 2-pola pluggen? Her vil ein vel måtte parallellkople alle 3 fasane i Mennekes-pluggen med det resultat at den stakars N-ledaren vil måtte handtere 80A?

Diverse variasjoner av teoriene her er luftet i andre tråder her, og utprøvd.
Det er også de som har dissekert 32A blåpluggen og modifisert motstanden slik
at den kan trekke 40A.
Blåpluggen lasker det som kan laskes i praksis. Mer får en ikke til grunnet nødvendig faseforskyvning.

Konvertitt fra S til X

jkirkebo

Sitat fra: no_way på tirsdag 01. juli 2014, klokken 11:03
Ahh, så bilen nektar å nyttiggjere seg 2 fasar? Det må jo i så fall vera ein firmware feature som kunne vore endra?

Men kva då med det eg les om lasking mot raudpluggen for å omgå den midlertidige 13A begrensninga med enkeltladar? Laskar ein då den eine fase mot ALLE fasane i raudpluggen? Må bilen då stillast ned på 5-6A sidan den trekk straumen frå alle fasane, eller "forstår" den at det er kun ein fase slik at du kan stille den på 16A ladestraum?

Bilen nekter å ta til seg 2 faser ja. 3 faser eller 1 fase er eneste mulighet, og hvis man mater med 3 faser må de være forskjellige. Jeg har testet i praksis, håpte å få ut 8,2kW fra 32A 3-fase men det går altså ikke.

Bilen skjønner også at den mottar lasket 1-fase på rød plugg, så det er bare å la den stå på 16A. Dog holder det fint å laske L1 og L2, det blir 8A pr. dellader fra schuko eller 16A CEE.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

no_way

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. juli 2014, klokken 12:36
Sitat fra: no_way på tirsdag 01. juli 2014, klokken 11:03
Ahh, så bilen nektar å nyttiggjere seg 2 fasar? Det må jo i så fall vera ein firmware feature som kunne vore endra?

Men kva då med det eg les om lasking mot raudpluggen for å omgå den midlertidige 13A begrensninga med enkeltladar? Laskar ein då den eine fase mot ALLE fasane i raudpluggen? Må bilen då stillast ned på 5-6A sidan den trekk straumen frå alle fasane, eller "forstår" den at det er kun ein fase slik at du kan stille den på 16A ladestraum?

Bilen nekter å ta til seg 2 faser ja. 3 faser eller 1 fase er eneste mulighet, og hvis man mater med 3 faser må de være forskjellige. Jeg har testet i praksis, håpte å få ut 8,2kW fra 32A 3-fase men det går altså ikke.

Det er tydeleg at likerettaren i bilen er hakket smartare enn eg kunne ynskje. 8,2kW frå 32A 3-fase er jo ikkje allverdas til oppgradering frå 32A 1-fas (7,4kW), men fordelen med å få effekten fordelt på to fasar er ikkje uviktig! Med tanke på all negativ omtale rundt 32A 1-fas lading frå E-verka si side, ville jo ei slik løysninga auka sjangsen for nokolunne jamn fasefordeling på den lokale trafoen.

Men kva med 80A 230V 1-fas lading? Dei færraste har den muligheta, men i kva grad er det mogleg på europeiske bilar?
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx

Bushy

Jeg er langt fra noe elektrikker. Men når dere prater på 2 fas på it nett.. Er ikke det man lader på? 2 fas="1fas"? Mtp du bruker 2 av 3 ledere. Ved 3 fas bruker du alle tre. Og får x^3 effekten
S75D sept. 17

petersv

Sitat fra: Bushy på tirsdag 01. juli 2014, klokken 17:17
Jeg er langt fra noe elektrikker. Men når dere prater på 2 fas på it nett.. Er ikke det man lader på? 2 fas="1fas"? Mtp du bruker 2 av 3 ledere. Ved 3 fas bruker du alle tre. Og får x^3 effekten

Du får bare en fase selv om du kobler mellom L1 og L2 i IT-nett. Det er bare å telle sinuskurvene. Du kobler dog mellom to faser.

Muffinman

Får nesten litt samme følelsen av denne tråden som jeg fikk foran elektrohylla på Biltema på lørdag. En kar som forklarte resten av følget sitt at en 16A blå 3~ var "fir-fas".

Forskjellen på Biltema og forumet er at her inne har vi faktisk noen kompetente (og ikke minst tålmodige) sjeler som tar seg tid til å forklare. Og takk for det  :D

Bushy

Kjøre på litt til på tålmodigheten da;p jeg skjønner fortsatt ikke åssen du kan hente ut noe mellom 1 fast å 3 fas?
S75D sept. 17

Muffinman

Det er vel ikke noe som heter 2-fas.

Enfase består av to faseledere eller en faseleder og N-leder. Det er vel det mange feilaktig kaller 2-fas. Logikken i feilslutningen er vel at man bruker tre ledere på trefase, så da må bruk av to ledere være tofase - men det er altså enfase.

Bushy

Ja har fått med meg såpass i di elektro timene jeg har hatt. Men spørsmålet var ment til trådstarter. Om jeg ikke missforsto alt. Så så det ut som forsøket skulle være å få noe midt i mellom 1 fas og 3 fas:-)
S75D sept. 17

no_way

Sitat fra: Bushy på tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:27
Ja har fått med meg såpass i di elektro timene jeg har hatt. Men spørsmålet var ment til trådstarter. Om jeg ikke missforsto alt. Så så det ut som forsøket skulle være å få noe midt i mellom 1 fas og 3 fas:-)
Eg burde nok ha laga ei skisse for å forklare poenget, men lat som eg er, prøver eg å visualisere det skriftleg:

Me ser for oss TMS sin ladar som 3 mindre ladarar. Altså 3 separate belastningar - la oss seie lyspærer. Desse er "stjernekopla". Atså at alle er kopla saman i eit felles punkt; senter av stjerna, som er tilgjengeleg i ladepluggen som "N". Alle ytterendane i stjerna er tilgjengeleg i ladepluggen som L1-L2-L3.

I ein 230V 3-fas installasjon (IT-nett) finst ingen "N", men det treng i utgangspunktet ikkje vera noko problem. Pga. faseforskyvning skal det i teorien ikkje gå nokon straum i denne. Eg kan dermed kople L1, L2 og L3 til bilen, men på grunn av ei slags seriekopling gjennom stjerna vil eg oppleve at kvar "lyspære" i bilen kun får 230V / 1,73 ~ 133V. Mange likerettarar eg er borti i arbeidssamanheng vil faktisk fungere med ei slik innspenning - mogleg det også gjeld TMS, men det vil i alle fall gi betydeleg effektreduksjon!

Ved 1-fas lading, koplar me eksempelvis L1 og L2 frå stikkontakten til N og L1 på bilen for å unngå problemet med redusert spenning. Dermed får ei av "lyspærene" full spenning (230V), medan me kan sjå bort frå dei to andre "lyspærene".

Poenget er at me i dette tilfellet står med ein ledig fase i stikkontakten; L3. Ved å kople denne til L2 eller L3 på bilen, vil enno ei "lyspære" få full spenning (230V). Dette vil bli noko mellom 1-fas og 3-fas. Det kvalifiserer forsåvidt til det utskjelte/missbrukte 2-fas begrepet;
1: L1-L2 Belasta som ved 1-fas-lading
2: L2-L3 Belasta
3: L1-L3 Ubelasta

Kven som får belastning, vert bestemt av kva fase som er tilkopla N på bilen.
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx

Griffel

#14
Sitat fra: no_way på onsdag 02. juli 2014, klokken 07:53
Sitat fra: Bushy på tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:27
Ja har fått med meg såpass i di elektro timene jeg har hatt. Men spørsmålet var ment til trådstarter. Om jeg ikke missforsto alt. Så så det ut som forsøket skulle være å få noe midt i mellom 1 fas og 3 fas:-)
Eg burde nok ha laga ei skisse for å forklare poenget, men lat som eg er, prøver eg å visualisere det skriftleg:

Me ser for oss TMS sin ladar som 3 mindre ladarar. Altså 3 separate belastningar - la oss seie lyspærer. Desse er "stjernekopla". Atså at alle er kopla saman i eit felles punkt; senter av stjerna, som er tilgjengeleg i ladepluggen som "N". Alle ytterendane i stjerna er tilgjengeleg i ladepluggen som L1-L2-L3.

I ein 230V 3-fas installasjon (IT-nett) finst ingen "N", men det treng i utgangspunktet ikkje vera noko problem. Pga. faseforskyvning skal det i teorien ikkje gå nokon straum i denne. Eg kan dermed kople L1, L2 og L3 til bilen, men på grunn av ei slags seriekopling gjennom stjerna vil eg oppleve at kvar "lyspære" i bilen kun får 230V / 1,73 ~ 133V. Mange likerettarar eg er borti i arbeidssamanheng vil faktisk fungere med ei slik innspenning - mogleg det også gjeld TMS, men det vil i alle fall gi betydeleg effektreduksjon!

Ved 1-fas lading, koplar me eksempelvis L1 og L2 frå stikkontakten til N og L1 på bilen for å unngå problemet med redusert spenning. Dermed får ei av "lyspærene" full spenning (230V), medan me kan sjå bort frå dei to andre "lyspærene".

Poenget er at me i dette tilfellet står med ein ledig fase i stikkontakten; L3. Ved å kople denne til L2 eller L3 på bilen, vil enno ei "lyspære" få full spenning (230V). Dette vil bli noko mellom 1-fas og 3-fas. Det kvalifiserer forsåvidt til det utskjelte/missbrukte 2-fas begrepet;
1: L1-L2 Belasta som ved 1-fas-lading
2: L2-L3 Belasta
3: L1-L3 Ubelasta

Kven som får belastning, vert bestemt av kva fase som er tilkopla N på bilen.
Dette ble forsøkt, og er beskrevet tidliger her på forumet som et alternativ til den mye omtalte lasking. Laderen til Tesla aksepterte ikke denne koblingen, så dette virket ikke.
Dersom det hadde virket ville
L1 blitt belastet nA
L2 blitt belastet n*1,73A
L3 blitt belastet nA
Så fra 3x16A230V ville en da kunne få drøyt 4,1kW 2Fas til forskjell fra 3,6kW enfas om det hadde virket.
Men altså forsøkt og virker ikke.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA