Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Låse bil med fob inni

Startet av RaBalder, søndag 29. juni 2014, klokken 19:31

« forrige - neste »

RaBalder

Jeg skal snart ta en drøy kjøretur Oslo-Narvik om noen dager.

Og jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å duppe av i bilen mens den er tilkoblet en kontakt  ::)
Dvs. jeg og fob er i bilen.

Kan jeg låse på noe vis slik at en fra utsiden ikke kan åpne en dør?

Så langt jeg finner, så er det vanskelig å få gjort noe så lenge fob er i bilen. Men jeg kan jo ha oversett noe.

Kennethh


mj

Hva med knappen som låser dørene når du kjører ? Den er vel aktivert frem til du åpner døren i fra innsiden. Er jo en sånn sikkerhetsgreie så du ikke blir ranet når du står i kø f.eks.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Torpedo Ted

Hvorfor kan du ikke bare trykke på "Lock" knappen på Controls skjermen? Eller via mobil-appen?

Tuxedo

Svarene over her vil fungere.  Det er bare å låse bilen fra knappen eller skjermen.  Og selv om en skulle ha bilen ulåst, så vil jeg anta at personer med slike kriminelle hensikter ikke foreløpig har fått med seg at med en Tesla så må man trykke på håndtakene for å få dem til å skli ut.  Så dette ville jeg tatt helt med ro.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA