Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

noen som har kjørt Larvik - Kristiansand med leaf?

Startet av leaf-newbe, søndag 29. juni 2014, klokken 01:22

« forrige - neste »

leaf-newbe

er det mulig å kjøre denne strekningen med leaf med kunn en hurtiglader på stoa ved arendal?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Jan-Børre Olsen

Skal gå men jeg er redd du må kjøre sakte hele veien og ikke ligge over 80kmt. Er jo bare 13mil.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

okd

Er ikke 13 mil men ca 19 mil.
Larvik til Brokelandsheia og litt saktelading der.
Videre til Stoa ved Arendal hvor du hurtiglader.
Stoa til Kristiansand er ca 63 km.

Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

okd

Var litt snar når jeg leste svar på spørsmål. Stemmer ar det er 13 mil til Stoa.
Børllikevel lade litt på Brokelandsheia hvor det er flere muligheter for saktelading.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

X-Trail

Dette er i min bakgård :) Jeg bruker ca 38% fra Brokelandsheia til Stoa hurtiglader.
Andre veien kjører jeg fra Brokelandsheia til Tønsberg på 80%. Kjører alltid med klima på auto og 20 grader.
Så hvis du ankommer Brokelandsheia med over 45% så går det til Stoa, ellers holder det nok med kaffi og is imens du lader litt på 16a der :)
Men andre veien må du ha middag og litt lengre pause siden 100% på hurtiglader går seint.
Stolt eier av ELise♡

Jan-Børre Olsen

Så med en hurtiglader på brokelandsheia kommer man seg faktisk fra østlandet til sørlandet helt greit? Er jo helt vilt at det ikke er kommet noe lader der for lenge siden.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

X-Trail

Ja jeg som bor ved Brokelandsheia kommer meg både til Tønsberg og Kristiansand på ett batteri så jeg kommer meg faktisk både til Stavanger/Bergen og Oslo/Lillehammer ved hjelp av hurtigladere :)
Brokelandsheia trengs på hurtigladerkartet, men personlig trenger jeg Lasses i Bamble mer :)
Snakket med en annen Leaf eier imens vi ladet i Aalborg i helga, han hadde fått info om at en av Kiwi laderene havner i Larvik :)
Stolt eier av ELise♡

leaf-newbe

takk for inspill.

på tur ned starte med fult batteri kjøre til stoa eventuelt med et stopp på brokelandsheia (lading / kaffe og is) om jeg har mindre en 45% på tanken hurtiglade på stoa til ca 80% og kjøre til dyreparken.

og dersom jeg ikke blir spist av løvene så kan jeg starte med full tank ved dyreparken kjøre til stoa hurtiglade i 30 min kjøre til brokelansheia (regner med at det er det samme som sundebru/cinderella)
lade/spise middag å kjøre tilbake til larvik. er det riktig?

hvordan er forbruket om man deler opp slik

larvik - brokelandsheia
brokelandsheia - stoa
stoa - dyreparken

og tilbake.


@X-Trail: holder du fartsgrensa hele veien også i 100 (110) sona når du bruker 80% fra brokelandsheia til tønsberg? 
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

X-Trail

Jeg ligger stort sett sammen med trailerne i 100 sone.
Brokelandsheia er der hvor Cinderella++ ligger ja.
Tipper det går 40% fra Stoa til dyreparken ved max 100 på speedometeret. Samt 40% fra Brokelandsheia til Stoa. Da gjenstår Larvik til Brokelandsheia og jeg tipper her 65% :)

God tur :)
Stolt eier av ELise♡

Jan-Børre Olsen

Er så jævla surt at ikke de kan få på plass de noen få hurtigladerene slik at turen fra østlandet til sørlandet kan gjøres uten å tenke veldig på strøm i forkant. For meg hadde det vært helt supert siden jeg da kunne ha kjørt fulladet fra Stokke(borgeskogen rett ved E18) etter jobb og lagt nesen sørover. Å komme seg til Brokelandsheia som jeg trodde fra før av kunne bli litt knapt vil vel da gå som en drøm. Er vel egentlig ikke så langt unna at jeg kan kjøre dit nå og lade med 16A på Brokelandsheia og så kjøre til Stoa?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

leaf-newbe

så status på stoa var "feil" i går.
men status nå er opptatt så den virker sikkert nå.

litt krise om den skulle være defekt når en bare har en lader på den strekningen.

litt synd at det skal være så tungvindt å sjekke status på laderne.
burde vært mulig å se status direkte i kartet.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

X-Trail

Jeg ladet på stoa igår ca kl 17. Virket da iallefall :)
Var en tur i Danmark i helga og ladet på clever sitt nettverk, hurtigladeren skiftet status i appen umiddelbart ved tilkobling ;)
Ble forøvrig 593km på ELise i helga, hurtigladet 5 ganger en dag og 8 ganger totalt:)
Stolt eier av ELise♡

AkivB

Fra Brokelandsheia og østover kommer man NØYAKTIG til hurtigladeren ved Statoil Storebaug ved Rygge. (Moss) via Horten vel og merke.
Her var det ---% igjen og ---km igjen på tanken..  8) Men ingen skilpadde var kommet frem.  :D
Var innom Tønsberg for å lade i går, men ble møtt av en lapp med "i ustand".
Merket at panna blei bittelitt klam akkurat da, og kona var vel heller ikke så imponert på det tidspunkt. (Siden hun hele tiden sa at vi burde kjøre S-Max til Sverige)
Men med 35 minutter her hadde jeg 88%, og kunne kjøre som en vanlig Nordmann på vei til Sverige. Ladet litt 10a i Svinesund, og kjørte til Nordby senteret, hvor jeg fikk plass ved EL-bil parkering, og fulladet på 16a her.
Parkerte i garasjen like ved Brokelandsheia igjen med 19% og 30km igjen på tanken. (Strømstad-Sandefjord hjem selvfølgelig)

Så da er jo det en liten indikasjon på hvor langt man kommer..

God tur..  :)
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

Jan-Børre Olsen

Hmmm, hva med dette da?
Kjøre til Kr.sand fra Vestfold(Stokke fulladet) og da beregner vanlig 16A lading en plass eller to før Stoa? Hvor er det da greiest å stoppe for en fyr uten annet enn seg selv å tenke på for å slå ihjel tiden det tar før man kan rekke fra til Stoa? Noen plasser feks med en grei Kino eller noe sånt? Kanskje ta med seg sykkelen inn i bilen for å ha noe å tusle rundt med mens bilen får sitt. Noe fint turterreng med sykkel man bare må prøve langs E18?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

emil

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 01. juli 2014, klokken 11:52
Hmmm, hva med dette da?
Kjøre til Kr.sand fra Vestfold(Stokke fulladet) og da beregner vanlig 16A lading en plass eller to før Stoa? Hvor er det da greiest å stoppe for en fyr uten annet enn seg selv å tenke på for å slå ihjel tiden det tar før man kan rekke fra til Stoa? Noen plasser feks med en grei Kino eller noe sånt? Kanskje ta med seg sykkelen inn i bilen for å ha noe å tusle rundt med mens bilen får sitt. Noe fint turterreng med sykkel man bare må prøve langs E18?

Det er jo også ganske dårlig med 16A lading nedover også. Vil tippe at Porsgrunn (gir noen km omvei) eller Brokelandsheia er greieste steder for saktelading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA