Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av frkir, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:43

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 01. juli 2014, klokken 14:36
Prisen er absolutt ikke avskrekkende og burde absolutt slå ut være positivt for bruktbilverdien for Leaf.
Spørsmålet er om karosseri, interiør og drivverk forøvrig vil holde stand.

Etter 2,5 år og 76.000km er det hull i "gulvteppet", gulvmatter er utslitt, rust i lakken på taket og på dørene, rust ved festemekanismen for panseret etc.

Jøss! Hva har du gjort?

Jeg har riktignok bare kjørt ca 32000 km på 2,5 år, men bilen ser jo nesten ny ut (bortsett fra 2 skraper i lakken og litt skitt på gulvet). Og jeg har aldri bedrevet "detailing" eller noe av det som ekstremistene holder på med.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Carl Anton Stenling

Bilimportørene bruker jo vanligvis tregangen på deler. Håper Nissan har vett nok til å forstå at det kan de ikke gjøre på Leaf-batteriet.

Et eksempel er Peugeot som skulle ha kr 180.000 for nytt batteri til Peugeot 106 - omtrent like mye som nybilprisen!

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Jan-Børre Olsen

Blir spennende å se, uansett er jeg ganske sikker på at innen batteribytte er aktuelt for meg hvis det noen ganger blir det da, er prisen enda lavere. Jeg ser på dette som et godt bevis på at elbilen faktisk har livets rett og ikke bare er en morro bruk og kast ting.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Rio på tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:27
Jøss! Hva har du gjort?

Jeg har riktignok bare kjørt ca 32000 km på 2,5 år, men bilen ser jo nesten ny ut (bortsett fra 2 skraper i lakken og litt skitt på gulvet). Og jeg har aldri bedrevet "detailing" eller noe av det som ekstremistene holder på med.

Si det :o Bilen står mye ute, men er ikke utsatt for noe spesielt. Har hatt flere fossilbiler tidligere som har sett nesten nye ut etter 3-4 år. For meg er det veldig skuffende med rust og "gulvteppet" (er vel strengt tatt ikke et teppe men en slags filt??). Får se om dette er dekket av nybilgarantien.

jsa061

SitatEtter 2,5 år og 76.000km er det hull i "gulvteppet", gulvmatter er utslitt, rust i lakken på taket og på dørene, rust ved festemekanismen for panseret etc.

Hadde ikke du den gamle typen? Disse hadde da aluminiumsdører? Og likevel har du fått rust?



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA