Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hva skjer med utbyggingen av chademo lader i vestfold, telemark og aust agder?

Startet av leaf-newbe, lørdag 28. juni 2014, klokken 02:25

« forrige - neste »

leaf-newbe

det har lenge vert anonsert at det skal bygges ut flere chademo ladere.

hva skjer er det noe progress?

noen som vet?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

emil

Eneste håpet er vel at Ishavsveien våkner fra dvalen og bygger ut det de har lovet, eller trekker seg så andre kan komme til.

Ellers gikk jo Nissan/Kiwi stor ut for en stund siden og lovet en haug med hurtigladere, men vi har ikke hørt veldig mye fra dem siden det.

Får man ladere på Brokelandsheia, Rugtvedt, Fokserød og Grelland (Sammen med Eigersund på veien videre til Stavanger) bør man kunne kjøre problemfritt Oslo - Stavanger med Leaf/Trilling. Og laderne bør ligge i nærhet til E18 så man ikke må kjøre lange omveier for å komme til de.

svingen

Telemark så kommer det opp en i notodden i løp av kort tid,snakket med Grønn kontakt og er nok på plass om noen uker.
Det er og lagt til rett for 3 andre ladere i åmot,så her kommer det nok opp hurtigladere til flere enn tessla på sikt vil jeg tro :)
Den i skien bør og komme opp snart da ABB venter bare på ny lader.
Så noe skjerm en må si det går utrolig seint.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sven erik

dise til ishavsveien er det nå 2 år siden skulle hvære her  men hva med å sparke de å la et annet selskap bygge ut  på foreksempel max 6 måneder å at de fikk ekstra mom de gjore dette raskere   noe må gjøres  se på tesla  der popper ting opp fort
selv blitt presset til enten gå til bake til fosil eller opp  til tesla 

Harhol

Gleden var stor da KIWI annonserte sin storsatsning i april i år. Siden da har KIWI vært helt taus. Hva skylles dette? Har de tekniske eller finansielle problemer? Skal de ha på plass 75 hurtigladestasjoner i 2014 ligger de dårlig an. Hvordan kan vi få en uttlalelse og en statusrapport fra KIWI??

Kent

Sitat fra: Harhol på tirsdag 29. juli 2014, klokken 21:12
Gleden var stor da KIWI annonserte sin storsatsning i april i år. Siden da har KIWI vært helt taus. Hva skylles dette? Har de tekniske eller finansielle problemer? Skal de ha på plass 75 hurtigladestasjoner i 2014 ligger de dårlig an. Hvordan kan vi få en uttlalelse og en statusrapport fra KIWI??

Vi har vel fått en uttalelse på facebook.

"Den eneste mannen i hele kiwikonsernet som har noe info om hva som skjer er på ferie."

Kanskje ikke helt ordrett, men noe i den gata :)

Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Leon

Det har dukket opp noen Kiwi-ladere på hurtigladekartet. Mer info i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15433.0.html

For øvrig har Grønn Kontakt planer om blant annet å sette opp hurtigladere videre fra Kongsberg og over Haukeli mot Vestlandet. Mer om dette, og invitasjon om å komme med forslag, her. Synes det høres lovende ut!  :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Leon

I følge hurtigladekartet og ladestasjoner.no har hurtigladeren på Notodden vært i drift siden tirsdag 19. Er foreløpig ingen online statusoppdatering eller informasjon på gronnkontakt.no, men har planer om å prøve den når jeg kjører forbi til helga. Gi gjerne beskjed hvis noen sjekker den før det, ellers så ringer jeg Grønn Kontakt og har Kongsberg som alternativ ladeplass.

Hurtigladekartet er nå for øvrig oppdatert med invilgede søknader, markert med gule flagg. Det er flere godbiter langs E18 mellom Drammen og Kristiansand, men dessverre ingen i innlandet Telemark og Aust-Agder.

Hva har dette å si for Grønn Kontakts planlagte satsing langs E134 mellom Notodden og Vestlandet, og fra Kristiansand opp Setesdalen mot E134? Har de fått avslag på søknad til Transnova på disse strekningene?

Sender en link til denne tråden til Grønn Kontakt så kanskje de kan legge ut et svar her. :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

svingen

Fikk mail fra grønn kontakt i går da jeg spurte om hurtiglader i Notodden virket. Den  er opperativ og gratis per nå sa han.lurer på og ta en tur oppover til dalen neste helg,ble 2 timer sein lading sist så med hurtigladere på Notodden sliper jeg unna med 1 time :-) (holder nok uten sein lading men det blir tynt med strøm)
Ble og lei meg når jeg ikke så noen flere hurtigladere oppover telemark,blir ikke noe vinter tur oppover der med elbil da uten og ha en tessla.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

kringon

http://www.dinside.no/930031/her-kommer-de-40-nye-ladestasjoner

Ser at Statoil planlegger en utbygging på Grelland -> Jeg mener nykirke er en bedre lokasjon grunnet av / påkjøring begge retninger.

Men betyr dette at Ishavsveien har fått trukket tilbake sine bevilgninger for utbygging på Grelland?
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

leaf-newbe

Bra det endelig ser ut som at det skjer noe.
Håper bare de endelig har skjønt at de må sette tidsfris for når de må være oppe å går.
Ellers er jeg redd vi ikke ser noe til disse nye før 2017 om di skal få fortsette i dagens tempo.

Det må settes tidsfrister som må overholdes. så må de trekke støtten om ingen ting skjer innen Fristen slik at andre utbygger kan få støtten slik at vi får de sårt etterlengtede hurtigladerne utenfor tettbygde strøk.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

JLafton

2019 Tesla Model 3 LR AWD

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA