Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla levert i Juni, ny rekord???

Startet av tessy, fredag 27. juni 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

tessy

Kommer Tesla til å sette ny kvartals rekord i Juni, eller har salget dabbet av?? Jeg er en av de som hjelper til å holde juni tallene oppe:-) 

Noen som vet hvor mangen som er levert til nå?

Amoss

Sitat fra: tessy på fredag 27. juni 2014, klokken 16:05
Noen som vet hvor mangen som er levert til nå?

Nei, da Tesla har hatt problemer med registreringen på biltilsynet denne uka så er tallene enda svært uklare. Denne uken (til og med i går) har jeg sett kun 21 stk. registrert (totalt denne måneden 417). Men det er helt klart at det dreier seg om mange flere. Dersom registreringene har kommet i orden i dag så kanskje man har litt bedre oversikt i morgen (evnt. sent i kveld).

Selv tipper jeg at de kan hevde seg helt i toppen denne måneden, men uten å slå rekorder slik som i mars :p  Havner nok på 6-700?
Model S 85D

tessy

Ja syns også det var noen lavere tall når jeg kikket litt rundt...

skyfawn

hvor finnere dere tallene på registrerte kjøretøy?

JTB

Jeg henter min i morgen :) De har rettet feilen i systemet til biltilsynet, så det løsner nok en propp nå...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

tonl

At Tesla hadde rekord i mars hadde noe vel med at folk bestilte like før prisstigning i høsten 2013. Det er den eneste naturlig forklaring som jeg kan komme på. 600-800 levering i mnd er vel mer naturlig, syns jeg.

Amoss

Sitat fra: skyfawn på fredag 27. juni 2014, klokken 17:53
hvor finnere dere tallene på registrerte kjøretøy?

Herifra:  http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=

Ved å kjøre ett script som henter ut og lagrer alle registreringer så kan jeg finne tallene.
Model S 85D

OddB

Sitat fra: tonyl på fredag 27. juni 2014, klokken 19:01
At Tesla hadde rekord i mars hadde noe vel med at folk bestilte like før prisstigning i høsten 2013. Det er den eneste naturlig forklaring som jeg kan komme på. 600-800 levering i mnd er vel mer naturlig, syns jeg.
Det har mest med kvartalstallene å gjøre. At toppene har vært i September, Desember Mars og nå Juni  er ikke tilfeldig. Neste topp kommer i September igjen. Garantert ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

sn0le

Jeg tror, som tonyl, at peaken i mars skyldtes at mange fikk tips om prisoppgangen i november.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Amoss

Sitat fra: Amoss på fredag 27. juni 2014, klokken 16:23
Selv tipper jeg at de kan hevde seg helt i toppen denne måneden, men uten å slå rekorder slik som i mars :p  Havner nok på 6-700?

Dette ser dårlig ut...  De har kommet igang igjen med registreringene etter problemene de har hatt, men kan ikke se at de har "tatt igjen" så veldig mye av det de burde hatt registrert disse dagene. Så langt har jeg talt opp 512 registreringer i Juni. Scriptet teller fortsatt opp for å se om noen ivrige Tesla ansatte har registrert en del i dag, men har kun funnet 2 så langt :p 

I morgen er siste dagen, og de pleier å ha registrert bilene en til to dager før utlevering. Så tviler egentlig på at de kan nå 600 denne måneden, selv om de teoretisk kan klare det...
Model S 85D

Amoss

Da tror jeg nesten vi kan sette sluttstrek for Juni uten innspurt :p  Ingen rekord, og så vidt jeg kan se 536 registrerte biler....  Kommer nok sterkere tilbake i September ;)
Model S 85D

BMW850

Sitat fra: sn0le på søndag 29. juni 2014, klokken 23:31
Jeg tror, som tonyl, at peaken i mars skyldtes at mange fikk tips om prisoppgangen i november.

Tror det var svært få som hadde noen som helst anelse om prisoppgangen i november.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

harasi

Etter å ha prøvekjørt Teslaen i juli og betalt inn depositum, ble jeg sittende i tenkeboksen. Hadde vel egentlig slått fra meg hele saken fordi jeg ikke bruker bil til jobb, og derfor greide meg godt med fosilbil.
Så kom det en mail fra Tesla i november om forestående prisstigning, bestemte meg kvelden før fristen. Fikk bilen to uker forsinket den 14. April.
PS Har ikke angret ennå.
VIN P32041
Blå P85 levert 14.04.14

Kjell Leaf

Sitat fra: tessy på fredag 27. juni 2014, klokken 16:05
Kommer Tesla til å sette ny kvartals rekord i Juni, eller har salget dabbet av?? Jeg er en av de som hjelper til å holde juni tallene oppe:-) 

Noen som vet hvor mangen som er levert til nå?
Er det så gøy med salgsrekord hele tiden ?
Blir det ikke litt kjedelig når nesten alle naboene har samme bil ? Blir liksom ikke noe stas lenger ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Brede

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 01. juli 2014, klokken 07:39
Sitat fra: tessy på fredag 27. juni 2014, klokken 16:05
Kommer Tesla til å sette ny kvartals rekord i Juni, eller har salget dabbet av?? Jeg er en av de som hjelper til å holde juni tallene oppe:-) 

Noen som vet hvor mangen som er levert til nå?
Er det så gøy med salgsrekord hele tiden ?
Blir det ikke litt kjedelig når nesten alle naboene har samme bil ? Blir liksom ikke noe stas lenger ?

Det tenkte jeg også til å begynne med da jeg var den eneste med Tesla i tre kommuners omkrets. Nå har jeg snudd fullstendig og synes det er moro hver gang det kommer en ny bil til bygda, alle fortjener jo en smak av fremtiden og det er herlig at skeptikerne plutselig ser elbiler rundt hver sving.
Jeg skal forresten ut på frierferd til en potensiell kjøper i kveld også. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA