Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjul tar borti innerskjermen

Startet av Muffinman, onsdag 25. juni 2014, klokken 18:20

« forrige - neste »

Muffinman

Et bilde til som viser fullt rattutslag. Litt merker på innerskjermen.

skywalker

Fikk meg litt av en overraskelse etter å ha reklamer på skraping fra venstre innerskjerm når jeg svinger og rygger. På service hos Tesla Trondheim kunne de opplyse at jeg hadde fått utlevert P85+ felger og dekk og at jeg hadde satt et av de brede bakdekkene foran. Det falt jo ikke meg inn å sjekk dimensjonen på alle dekkene. Det var en helt OK for meg og de byttet bare felgenes plassering. Bilen sporet plutselig mindre også etter dette, ikke så rart kanskje.  ;D
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Muffinman

Hjulene mine er like, og dekkene som står foran har jeg selv kjøpt. Så det er nok ikke årsaken.

mr_Utopia

Kan det være feil eller forskjellig innpress på en eller flere felger? Har selv jobbet med dekk og felg og vet at mye rart kan skje under salg, levering, etc.

Om det så er byttet om på felgenes plassering, så vil da en feil "oppstå". Eller så har hjulstilling endret seg, som er mye mindre sannsynlig, imo. Har opplevd det en gang men da etter sammenstøt med en fortauskant...

Muffinman

Blir nesten litt spam dette siden jeg har skrevet det i en annen tråd, men jeg har vært på en roadtrip og kjørt et betydelig stykke i dag og deretter målt mønsterdybden på de nye dekkene mine. Alle dekkene har i større eller mindre grad mer slitasje på innerkant enn på resten av dekket, men på dekket som tar borti er forskjellen størst. Her er mønsterdybden nærmere 7mm på det meste av bredden, men 5 på innerste del. Kan dette ha en sammenheng?

Muffinman

Hjulinnstilling hos Mercedes-verksted i går (for egen regning) og nå er det over 1 cm klaring til innerskjermen.

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=14310.msg240511#msg240511

Høgis

Har merket dette på min også, men trodde det var pga. 22" Vossen (men samme bredde på dekk 245/30 og tilnærmet samme innpress på felgen). Har kjøpt et sett original 19" som jeg har benyttet på langturer, de subber jammen de også ved rygging og fullt rattutslag. Bør vel ta opp dette med Tesla neste gang den skal inn.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Harlex

Sist gang jeg var inne med bilen ble det uten at jeg forespurte det utført et servicepunkt på innerskjermene  mine bak. Har ikke hatt noe problemer med dette men innerskjermene mine ble "moddet". Dette var altså bak.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Høgis

Fikk også beskjed om at de hadde gjort endringer med innerskjermene bak, da jeg hadde den inne for ca. 14. dg. siden. Det er ikke der problemet er.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Bakhjulene tok så vidt borti innerskjermer i low i vinter ved en anledning. Bilen gikk jo i standard like etter igangsetting da (low var fjernet), men det har ikke gjentatt seg. Kanskje mine bakskjermer er blir gjenstand for endringer også?

Når det gjelder framhjulene tenker jeg at det må være endret caster som gjør at hjulet kommer over 1 cm bakover. Er jeg på villspor?

mjepson

Jeg rygger hver dag ut av garasjen og svinger på rattet. Venstre forhjul subber borti innerskjermen hos meg også ved fullt rattutslag.

Jeg har P85+ med orginale 21" og kjører i "Low".

Stavanger, P85+ white, 21" grey

RaBalder

Sitat fra: mjepson på tirsdag 09. september 2014, klokken 07:38
Jeg rygger hver dag ut av garasjen og svinger på rattet. Venstre forhjul subber borti innerskjermen hos meg også ved fullt rattutslag.

Jeg har P85+ med orginale 21" og kjører i "Low".

Bruker du brei-dekka foran du og  ;D

Muffinman

#27
Vet du, nå tar hjulet borti innerskjermen igjen her. Det var ok etter hjulinnstillingen jeg fikk gjort for egen regning i sommer (selv om resten av jobben kanskje ikke var ok), men etter justering hos Tesla tar det nå borti igjen.

Jeg gir opp.

Høgis

Byttet DU i forrige uke. Da ble det også utført 4-hjuls kontroll, ser ut som de har forsøkt og rette opp subbingen (kommenterte ikke dette da jeg leverte bilen).

Corrections: Four Wheel Alignment (with Air Suspension)
wheel alignment, after di change. also front tires were rubbing against the liner, fixed that
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Brede

Etter å ha levd med skraping i innerskjermene i to vintre så ble det jammen helt stille etter at Tesla tok en hjulstillingskontroll ifbm. service forrige uke.

De har tidligere skyldt på uoriginale felger og Hakka 8-dekk, "ikke noe vi kan gjøre med dette" fikk jeg høre..  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA