Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur-retur Oslo-Gøteborg til helgen

Startet av thomas@brodrenelondon.no, onsdag 02. april 2014, klokken 12:13

« forrige - neste »

thomas@brodrenelondon.no

Jeg lurte på om det er noen som kjenner til et ladepunkt i Gøteborg til type 2 kontakt? Jeg skal dra på lørdag og hjem på søndag, og synes det blir litt trist å måtte overnatte i Grebbestad på veien hjem på søndag..:)

fredag

Sitat fra: thomas@brodrenelondon.no på onsdag 02. april 2014, klokken 12:13
Jeg lurte på om det er noen som kjenner til et ladepunkt i Gøteborg til type 2 kontakt? Jeg skal dra på lørdag og hjem på søndag, og synes det blir litt trist å måtte overnatte i Grebbestad på veien hjem på søndag..:)

Det har vært skrevet en del om dette fra før. Har du prøvd å søke i gamle meldinger?

http://uppladdning.nu/

- Inspiria science center ved Sarpsborg
- Överby köpcentrum ved Trollhättan
- OKQ8 på Landvetter
- Ikea (ikke nødvendig veldig raske ladehastigheter, og kun når butikken er åpen)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

VigdisA

#2
Funderer på tilsvarende tur - ser ut til at de fleste ladepunktene er 16A - mao altfor langt for meg som hadde tenkt å reise opp og ned på samme dag :(
Vanskelig å søke i gamle meldinger - for hvor har de blitt flyttet hen?
Er vel 32-35 mil en vei, så da bør det alternativt lades et sted før man kommer til Gøteborg (inspira Sarpsborg kanskje?) så man har nok juice til å returnere til samme sted?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Avh

Ladet på IKEA Bäckebol onsdag og der var det type 2 kontakt. Men du måselvsagt ete noen kjøttbullar og titte på "litt" på sponplater
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

fredag

Sitat fra: Avh på fredag 04. april 2014, klokken 00:23
Ladet på IKEA Bäckebol onsdag og der var det type 2 kontakt. Men du måselvsagt ete noen kjøttbullar og titte på "litt" på sponplater
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Doro

Noen som vet hva som er status på Ikea Kållered og Bäckebol? I følge uppladdning.nu skal begge disse ha type 2, men leser at flere ikke får mer enn 230V/16A ut av disse.

Finnes det eventuelt andre punkter i nærheten av Gøteborg som kan gi 22kW?

Cirion

OKQ8 på Landvetter har 22kW med fast kabel :-) Bedre å sitte der i 4t enn 8t på Ikea...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

RaBalder

Sitat fra: Cirion på torsdag 26. juni 2014, klokken 06:49
OKQ8 på Landvetter har 22kW med fast kabel :-) Bedre å sitte der i 4t enn 8t på Ikea...

Ehhhh, altså alt er vel bedre enn Ikea  ::)    :D

arnehelge

Ja, vi dro da til OKQ8 Landvetter for å få raskest mulig lading for å komme til svigers i Skåne. Hadde 4 mil igjen på tanken når vi var fremme. Der måtte vi ha et ladekort for å få ladet, og på bensinstasjonen hadde de dessverre ikke fler igjen... De skulle få nye til mandag :(. Måtte da kjøre videre til Ikea Kållered, og der står vi nå og lader med 50 Km/t. - Trenger 250 km for å komme frem...... Det blir en laaaaang ettermiddag.

Jeg kan ellers fortelle at arbeidene til SC i Uddevalla er godt i gang, og de arbeiderene som holdt på der mente at alle de 4 svenske skulle åpne ganske samtidig. Du håpet å trodde at alt skulle være klart ca 11. juli. "De trodde".
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

sondell

Sitat fra: arnehelge på fredag 27. juni 2014, klokken 16:38
Ja, vi dro da til OKQ8 Landvetter for å få raskest mulig lading for å komme til svigers i Skåne. Hadde 4 mil igjen på tanken når vi var fremme. Der måtte vi ha et ladekort for å få ladet, og på bensinstasjonen hadde de dessverre ikke fler igjen... De skulle få nye til mandag :(. Måtte da kjøre videre til Ikea Kållered, og der står vi nå og lader med 50 Km/t. - Trenger 250 km for å komme frem...... Det blir en laaaaang ettermiddag.

Jeg kan ellers fortelle at arbeidene til SC i Uddevalla er godt i gang, og de arbeiderene som holdt på der mente at alle de 4 svenske skulle åpne ganske samtidig. Du håpet å trodde at alt skulle være klart ca 11. juli. "De trodde".
Så de mente 11. juli der også, samme jeg har hört om Karlstad. Og kanskje noen dager tidligere i Arboga. De begynte litt tidligere i Karlstad og Arboga så hade aldrig trodd de skulle bli ferdig samtidig. Jaja, uansett går det fort i svingene så er ikke lenge för vi har SCer på E18 og E6 i Sverige :). Du skulle tatt bilde !! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA